Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä poikani uusperheen lapsia, tuodaan mulle hoitoon

Vierailija
27.11.2012 |

vaikka en ole lapsille mitään sukua.

Mutta poikani kihlatulla on 3 lasta edellisestä liitosta, 3,5 ja 9v.

Pojallani ei ole omia lapsia.

Nyt näitä kersoja kärrätään mulle hoitoon harva se päivä ja viikonloppu kun olen niiden "mummi" muka!

Lasten oikeat mummit asuvat 100km päässä, että sinne on hankalaa viedä, me, minä ja mieheni, asumme 3 km päässä.

Olen niiin kyllästynyt hoitamaan näitä kersoja, eivät ne mulle kuulu.

Voisin hoitaa joskus, mutta en näin että pari-kolme iltaa viikossa ovat mulla ja sitten lähes joka toinen viikonloppukin.

Ja sitten mua kutsutaan "varamummiksi". Vitutta vaikka en yleensä kiroile.

Olen sanonut asiasta pojalleni, mutta ei kuuntele. Poika on ihan soikeena rakkaudesta ja kihlattu vie minne haluaa.

Nyt jus soitti se kihlattu ja pyysi hoitamaan taas viikonloppuna kun on pikkujoulumenoa. Kieltäydyn ja sanoin että minulla on joulunvalmisteluja. Taisi suuttua.

En välitä.

Minusta nää kersat ei kuulu mulle.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottanut lapsia noin paljon hoitoon?

Kuten moni on jo sanonut, ei ole tyypillistä edes oikealta mummilta hoitaa noin paljon.

Ja todella kurjaa, että äiti haluaa olla noin paljon erossa pienistä lapsistaan, jotka ovat jo kokeneet eron ja uusperheen.

Vierailija
22/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että lapseni ovat ex-mieheni uuden vaimon vanhempien luona, eivät he ole mitään sukua lapsilleni eikä heidän tarvitse esittää mitään mummoa ja vaaria kun eivät sitä ole. Lapsillani on jo isovanhemmat, jotka rakastavat heitä, ei kaivata yhtään lisää. Mielestäni on lapsilta liikaa vaadittu, että joutuvat sulattamaan uuden äitipuolen lisäksi vielä ihan vieraat vanhuksetkin, jotka kuvittelevat olevansa lapsilleni tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikasi ryhtyy lapsille isäksi, sinä joudut mummoksi. Voit olla sellainen mummo kuin haluat.

Vierailija
24/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että lapseni ovat ex-mieheni uuden vaimon vanhempien luona, eivät he ole mitään sukua lapsilleni eikä heidän tarvitse esittää mitään mummoa ja vaaria kun eivät sitä ole. Lapsillani on jo isovanhemmat, jotka rakastavat heitä, ei kaivata yhtään lisää. Mielestäni on lapsilta liikaa vaadittu, että joutuvat sulattamaan uuden äitipuolen lisäksi vielä ihan vieraat vanhuksetkin, jotka kuvittelevat olevansa lapsilleni tärkeitä.

Ihan hirveää sulatusta vaatiikin, jos joutuu tutustumaan ihmisiin, jotka eivät ole biologista sukua. Meillä ainakin on kiintiö naapureillekin että kaksi on maksimi kenen kanssa voi kommunikoida, jos tulee lisää, alkaa ilmetä noita sulatusongelmia. Ja kouluun on ilmoitettu, että meidän Nuppua ei saa opettaa kuin kaksi opettajaa, kolmatta ei enää sulata.

Kaikille ihmisille toisten kanssa oleminen ja ihan normaali kanssakäyminen ei ole "esittämistä" ja jotakin kamalan vaativaa.

Vierailija
25/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ystävällien lapsille, koska he eivät ole syyllisiä tapahtuvalle.

Eniten kuitenkin ihmettelen, että olet hoitanut lapsia niin usein. Oma äitini rakastaa esimerkiksi veljeni lapsia, mutta ei silti jaksaisi hoitaa heitä jatkuvasti (eikä kukaan siis oletakaan). Mutta äidillämme on omiakin menoja ja siivottavaa yms., vaikka oikein mielellään hoitaakin lapsia, mutta ei aina.

Tee pojallesi selväksi, että voit hoitaa lapsia, mutta et niin usein kuin nyt ja erikseen sovittaessa. Mielestäni voit olla mukava, ja hoitaa lapsia jatkossaki joskus, mutta ei todellakaan noin usein. Sitä ei kukaan voi vaatia.

Nyt on vain keksitty, että sinusta on saatu hyvä lapsenvahti ja voit hoitaa lapsia aina, kun vanhempia ei huvita. Voit jatkaa normaalia hoitamsta, eli silloin tällöin ja kun oikeasti tarvitaan tai erikseen etukäteen sovitaan.

Vierailija
26/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan nyt ymmärrä miksi haukut lapsia kersoiksi. Ei kai ne sentän sulle niitä väkisin tuo, vai tuoko? sitten saat haukkua jos tuovat vaikka sanot, että kiitos ei, en halua niitä tänne.

Vierailija
27/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä siis anoppi suoraan paukautti päin näköä että hän ei sitten auta tai hoida miniän lapsia lainkaan, hän aikoo olla mummo vain tyttären lapsille, pojan perhe hommatkoon hoitoavun muualta. Anoppi tietää että olen äiditön, ja siksi ollut ystävällinen ja kiva anopille ja yrittänyt saada hyvät välit anoppia kohtaan. Tuon lohkaisun jälkeen lopetin yrittämisen, ja niin lopetti poikakin yhteydenpidon äitiinsä. Hoitakoon se anopin tytär vanhuudenvaivat ihan itse.

Anopit on hirviöitä joskus omille biolapsenlapsilleen, saati sitten uusperhelapsille....

Vierailija
28/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa, ei voi muuta sanoa. Eikös se ole hieno juttu, et lapsella paljon välittäviä aikuisia ympärillä? Olkoonkin exän nykyisen vanhemmat.

Vierailija
29/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi ei mies sitä vaatinutkaan, eikä miehen exä.

Ihmettelen ihan oikeasti naisia, jotka pää vaahdossa huutaa, että miehen äiti ei hoida heidän edellisen liiton lapsia. Ei niillä äideillä ole mitään velvollisuutta hoitaa kaikkia maailman lapsia. He ovat omansa jo hoitaneet. Miksi heidän pitäisi hoitaa vieraita lapsia siihen lisäksi.

Itse olen hoidellut vaikka kenen lapsia ja mummoja.

Mitä sillä voitat että asetat lapset eriarvoiseen asemaan. Pelkkää pahaa mieltä tulee.

Hoitaa ei tarvitse ketään jos ei jaksa mutta tuollainen valikoiva tyyli on aika hanurista.Minusta lapset ovat aina kivoja olivatpa kenen vaan. Itse aijon ainakin aikanaan hoitaa mahdollisuuksien mukaan kaikkia jotka hoitoa tarvitsevat ja itse pystyn auttamaan.

Vierailija
30/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poika kauaa jaksa väljä venttiilistä höylätä, kunhan nyt uutuudenviehätykseensä. Vain hullu ottaa läpinussitun yh:n!

Vierailija
31/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tuo minua haluais, kun vain innostuisin!

Vierailija
32/35 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole heidän mummi ja et paljoa muutakaan.

Sua nyt käytetään ilmaisena lapsenhoitajana.

Lopeta heti se lasten hoitaminen.

Nuoren ihmisen pitää jaksaa hoitaa itse lapsensa.

Itse tykkään lapsista, mutta en suostuisi tuohon.

Eihän sulla ole mitään tunnesidettä lapsiin.

Poikasi ei kuuntele, koska saa itsekkin olla rauhassa, kun lapset on teillä.

Älä edistä muutenkaan heidän suhdetta.

Haluat varmaan ihan omia lapsenlapsia.

Vierailija
33/35 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saa äiti vapaata lapsistaan.

Eli ei taida kyseinen äiti sitten olla ollenkaan viikonloppuja omien lastensa kanssa.

Tunsin yhden yh-äidin joka hoidatti lapsensa aina muualla ja se oli kauheaa katsottavaa, kun lapset kärsi asiasta.

2

Vierailija
34/35 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et oikeasti halua hoitaa lapsia.

En kehtaisi vaivata edes omia vanhempiani noin usein lasteni hoidolla, vaikka ovat ihan biologisia isovanhempia ja tykkäävät hoitaa lapsiani. Ehkä kerran kuussa pyydän hoitamaan tai vien heille hoidettavaksi.

Ei ketään voi käyttää automaattisena lastenhoitajana. Jokaisen meidän on vaan laitettava omat rajamme ja kieltäydyttävä välittämättä siitä loukkaantuuko joku toinen vai ei.

Yhtä hyvin sinä loukkaannut siitä, että sinua aina pyydetään hoitamaan vieraita lapsia. Välittääkö lasten äiti tai poikasi siitä loukkaannutko vai et?

Vierailija
35/35 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään haluaisi hoitaa tyttären uusperheen lapsia jotka eivät siis ole meille mitään sukua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan