Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä poikani uusperheen lapsia, tuodaan mulle hoitoon

Vierailija
27.11.2012 |

vaikka en ole lapsille mitään sukua.

Mutta poikani kihlatulla on 3 lasta edellisestä liitosta, 3,5 ja 9v.

Pojallani ei ole omia lapsia.

Nyt näitä kersoja kärrätään mulle hoitoon harva se päivä ja viikonloppu kun olen niiden "mummi" muka!

Lasten oikeat mummit asuvat 100km päässä, että sinne on hankalaa viedä, me, minä ja mieheni, asumme 3 km päässä.

Olen niiin kyllästynyt hoitamaan näitä kersoja, eivät ne mulle kuulu.

Voisin hoitaa joskus, mutta en näin että pari-kolme iltaa viikossa ovat mulla ja sitten lähes joka toinen viikonloppukin.

Ja sitten mua kutsutaan "varamummiksi". Vitutta vaikka en yleensä kiroile.

Olen sanonut asiasta pojalleni, mutta ei kuuntele. Poika on ihan soikeena rakkaudesta ja kihlattu vie minne haluaa.

Nyt jus soitti se kihlattu ja pyysi hoitamaan taas viikonloppuna kun on pikkujoulumenoa. Kieltäydyn ja sanoin että minulla on joulunvalmisteluja. Taisi suuttua.

En välitä.

Minusta nää kersat ei kuulu mulle.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna suuttua.

Vierailija
2/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitanut miehen exän lapsia, äitini on hoitanut miehen ex-liiton lasta, eikä kenelläkään ole ollut hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tuommoinen hoitoontuomistahti ole enää järkevää. Siis, haluavat viettää kahdenkeskistä aikaa ilman lapsia. Siinähän se syy on. Ei oikeatkaan mummit ole lapsenhoitajia silloin kun lasten vanhemmat vaatii vaan ne on etukäteen sovittavia vierailuja hoitavan osapuolen ehdoilla.

Meidän onneksemme mummut ovat lähellä, mutta käymme siellä silloin kuin he itse kutsuvat tai ollaan erityisesti sovittu. Ehkä n joka kolmas viikko ollaan yhtenä päivänä isoäidin hoivissa. Ja viikoittain käymme katsomassa isomummua ja silloin minä olen läsnä myös, eli en edes jätä poikaa sinne (2,5v) touhottamaan ellei sitä erikseen sovita.

Eli nyt pistät ne kersat (eli poikasi kihlattuineen) ruotuun.

Vierailija
4/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan edes kehtaa hoidattaa lapsiaan mies/naisystävän vanhemmilla?

Vierailija
5/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloinka tuo hoitoon meille koko porukan?Ollut jo kaupassa käynnin ajan, eräs toinen mummo!

Vierailija
6/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes olet aivan suutuksissa. Nyt olet alkanut laittaa rajoja, ja se on ihan oikein.

Sanot, että voisit joskus hoitaa, mutta näin usein on liikaa. Tuo kuulostaa täysin kohtuulliselta. On hyvä, jos joskus hoidat lapsia, se on osoitus auttamishalustasi, kun kuitenkin asut niin lähellä. Mutta ei sinun tarvi koko elämääsi täyttää näillä lastenhoidoilla. Se on vanhempien tehtävä, ei isovanhempien saati varamummien.

Mieti hommalle sellaiset rajat, jotka olisivat sinulle hyvät. Sitten pidät niistä kiinni. Jos päätät, että voit hoitaa lapsia kahdesti kuukaudessa, niin teet niin. Suostut joka kuukausi kahteen pyyntöön, mutta et enempään. Varmasti selkeintä olisi, jos kertoisit nämä rajat myös nuorelle parille, jotta tietävät itse harkita mihin menoihinsa haluavat ne kuukauden kaksi kertaa käyttää.

Onnea matkaan! Pidä pintasi, sinulla on siihen täysi oikeus!

Vierailija
7/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, että pojalla ja hänen avokillaan on yhteinen lapsi. Nyt miniä jauhaa kaikille paskaa, että minä en huomioi tarpeeksi hänen edellisen liiton lapsia ja laita niille tarpeeksi kalliita lahjoja.

Hei haloo, ne miniän kersat saa lahjoja jo kaksilta isovanhemmilta. Miksi minunkin niitä pitäisi lahjoa. Ja minulla on vielä tytönkin lapset lahjottavana. Veri on vettä sakeampaa. Näin se vain menee.

Hoitoon en ole suostunut miniän lapsia ottamaan. En ole heidän mummo.

milloinka tuo hoitoon meille koko porukan?Ollut jo kaupassa käynnin ajan, eräs toinen mummo!

Vierailija
8/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositan että asetat selvät rajat, mutta yhtä lailla se toimii ihan biologisten lastenlastenkin kanssa. Olen itse sekä äiti että äitipuoli, ja kyllä minua nyppi pitkään esim. äitini nurja suhtautuminen mieheni lapsiin. Uusperhe on kova koulu, mutta noin muutenkin olen hämmästyksekseni huomannut, että kaikkein kovinta se on isovanhemmille. Heidän on todella vaikea suhtautua edes asiallisen ystävällisesti ihan tavallisiin, viattomiin lapsiin, leikkivät jotain "mä en oo sun kaa, lällällää" -pelejä kuin pikkulapset. Mutta tämä ei toivoakseni koskenut sinua ap, toivon, että suhtaudut itse lapsiin kauniisti!

Vierailija
9/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala perusteleen mitään syytä. riittää kun sanot että "ei sovi" silloin kun ei sovi. Voit vielä jatkaa että sulle sopii seruaavan kerran sejase päivä sitäjasitä kuuta, että jos heillä on jotain menoa niin järjestävät menonsa siksi illaksi.

Kuten äitini sanoi "älä selitä mitään"

Vierailija
10/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä nyt hyvä ihminen niitä lapsia hauku. Ei ne ole pahoja tai mitään pahaa tehneet. Hauku poikaasi ja naisystävää.

Vierailija
11/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätät itse.

Vierailija
12/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et avaa ovea, jos ipanat kiellosta huolimatta tuodaan sulle. Jos pojallasi on avain, ota se pois.

Vierailija
13/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en vienyt koskaan lapsiani hänelle hoitoon. Hän ei sietänyt niitä ollenkaan. Aina kun hän kutsui kylään niin kutsu oli vain minulle ja miehelleni. Lapset eivät saaneet tulla. Koiramme kuitenkin aina ilahdutti mummia.

Lapsillani ei ole koskaan ollut omia isovanhempia.

No nyt on vaari sairas (hoitokodissa) ja mummi haluaisi tulla meille asumaan.

Kiitos ei. Miksi minun tulisi häntä hyysätä.Itsepä on linjansa valinnut.Olkoon yksin mökissään.

Vierailija
14/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä voivat käydä, mutta hoitopaikka en ole. Kun tulevat meille, lapset pysyvät keittiössä, pitkin taloa ei vaelleta. Kun ollaan meillä, niin keskustellaan aikuisten kanssa, ei kiljuta tai riidellä tai valiteta, että on tylsää. Jos joku lapsista sen sanoo, ilmoitan vanhemmilleen, että nyt olisi hyvä aika lähteä. Tasapuolinen olen kaikille lapsille, oli lapsenlapset biologisia tai ei. Lahjoja ostan vain niille, joille olen sukua.

Vierailija
15/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en vienyt koskaan lapsiani hänelle hoitoon. Hän ei sietänyt niitä ollenkaan. Aina kun hän kutsui kylään niin kutsu oli vain minulle ja miehelleni. Lapset eivät saaneet tulla. Koiramme kuitenkin aina ilahdutti mummia.

Kiitos ei. Miksi minun tulisi häntä hyysätä.Itsepä on linjansa valinnut.Olkoon yksin mökissään.

Komppi tälle. Minäkään en ymmärrä tätä ettei auteta esim miniää hänen lastensa kanssa eikä oteta hoitoon mutta auta armias kun anoppi vanhenee ja alkaa apua tartteta niin kummasti sitä VAADITAAN myös miniöiltä, se kun kuuluu hyviin tapoihin. Missä ne hyvät tavat oli kun tilanne oli toisinpäin?

Vierailija
16/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes poikasi saati kihlattunsa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Katso peiliin siellä on se syyllinen, jota sinun sietää nimitellä. Mitäs sloitit koko touhun, nyt on varmasti jo vaikeampi lopettaa, mutta koitappa kuitenkin.

Vierailija
17/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoidellut vaikka kenen lapsia ja mummoja.

Mitä sillä voitat että asetat lapset eriarvoiseen asemaan. Pelkkää pahaa mieltä tulee.

Hoitaa ei tarvitse ketään jos ei jaksa mutta tuollainen valikoiva tyyli on aika hanurista.Minusta lapset ovat aina kivoja olivatpa kenen vaan. Itse aijon ainakin aikanaan hoitaa mahdollisuuksien mukaan kaikkia jotka hoitoa tarvitsevat ja itse pystyn auttamaan.

Vierailija
18/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi tälle. Minäkään en ymmärrä tätä ettei auteta esim miniää hänen lastensa kanssa eikä oteta hoitoon mutta auta armias kun anoppi vanhenee ja alkaa apua tartteta niin kummasti sitä VAADITAAN myös miniöiltä, se kun kuuluu hyviin tapoihin. Missä ne hyvät tavat oli kun tilanne oli toisinpäin?

Ja meillä siis anoppi suoraan paukautti päin näköä että hän ei sitten auta tai hoida miniän lapsia lainkaan, hän aikoo olla mummo vain tyttären lapsille, pojan perhe hommatkoon hoitoavun muualta. Anoppi tietää että olen äiditön, ja siksi ollut ystävällinen ja kiva anopille ja yrittänyt saada hyvät välit anoppia kohtaan. Tuon lohkaisun jälkeen lopetin yrittämisen, ja niin lopetti poikakin yhteydenpidon äitiinsä. Hoitakoon se anopin tytär vanhuudenvaivat ihan itse.

Anopit on hirviöitä joskus omille biolapsenlapsilleen, saati sitten uusperhelapsille....

Vierailija
19/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot tietysti pojallesi, että sinulla ei ole halua ja jaksamista hoitaa sinulle täysin vieraita lapsia. Jos tulee todellista tarvetta (esim. vanhemmat joutuvat sairaalaan), asia voi olla toinen, mutta silloinkin harkittavissa. Jos tarvitsee muuten vain hoitajaa "parisuhteen hoitamisen" ajaksi, voit olla hoitaja yhtenä viikonloppuna joka toinen kuukausi ja silloin se maksaa 100 euroa per pää per päivä. Ruoka ja petivaatteet kuuluvat hintaan. Sinähän sen päätät, mitä kotonasi ja vapaa-ajallasi teet. Minä en katsoisi hetkeäkään jonkun vieraan ihmisen lapsia vain sen takia, että kyseinen henkilö pääsisi baariin.

Vierailija
20/35 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää. Oma anoppini totesi myös lapsemme ollessa vauva, että jokainen hoitaa lapsensa itse. Omat lapsensa hoidatti omalla äidillään. Vuosien varrella anoppi on hoitanut lastamme kolme kertaa, muutaman tunnin kerrallaan. Ei koskaan yön yli tai viittä tuntia kauempaa. Joka ikisen kerran jälkeen valitti kuinka raskasta lasta on hoitaa. Kyseessä ei todellakaan ole mikään kauhukakara. Anoppi voi olla varma etten aio pätkääkään osallistua hoitoonsa, kun vanhuus alkaa vaivata. Minulla on omatkin vanhemmat. Mies toki voisi hoitaa äitiään, mutta hän tuskin sitä tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän