Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhammas poikittain, kenelläkään ollut?

Vierailija
27.11.2012 |

Jos on ollut niin miten oireillut? Minulla on reilu kaksi viikkoa ollut kipeä koko toinen puoli suusta. Säteilee korvaan ja poskipäähän. En osaa paikantaa tarkasti, mutta on hampaista, ei korvasta tai poskiontelosta johtuvaa.

Kipu säteilee kulmahampaisiin saakka.. Sen tiedän että hammas ei ole tulehtunut tai reikiintynyt, mutta se painaa viereistä hammasta ja ilmeisesti myös sen juurta.

Voiko tällainen kipu todella johtua tuosta viisaudenhampaasta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli viisaudenhammas poikittain ja ehti ennen leikkausta ottaa kiinni viereiseen hampaaseen niin että sinne oli kehittynyt pieni tulehdus jo. Mene nyt ihmeessä hammaslääkärille, röntgenkuvasta selviää tilanne.

Vierailija
2/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin sitten voi hyvinkin johtua siitä hampaasta. Mutta jos taas on jo ajat sitten valmiiksi kasvanut viisuri joka ei enää kasva niin ei välttämättä ole siitä kiinni, ellei sitten ole tulehtunut. Voi olla kolmoishermoperäistäkin särkyä.

Itselläni on 2 viisaudenhammasta poikittain ja eivät vaivaa mitenkään, enkä ole antanut siksi niitä poistaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoivat kasvaa vinottain ja ärsyttivät esim. poskea. Eli lekuriin vaan:)

Vierailija
4/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, miten oireilee on se, jos ientaskuun joutuu ruokaa. Silloin sinne tulee tulehdus. Sen olen toistaiseksi saanut kuriin tulehduskipulääkkeellä ja huolellisella purskuttelulla. Kerran on vaadittu antibioottikuuri.

En uskalla antaa poistaa hammasta. Se kun pitäisi kuulemma tehdä niin, että leukaluuhun tehtäisiin posken puolelle reikä ja hammas otettaisiin sitä kautta pois. Pelkään, että jään kamalan näköiseksi. :(

Vierailija
5/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvamassa on vielä, välillä tuntuu myös paineen tunne etuhampaissa saakka. Eli ilmeisesti sieltä puskee ja työntää hampaita.. Röntgenissä kävin, leikkausaika on pian. Ihmettelen vain, voiko todella säteillä ylähampaisiin saakka, ja niin että koko sama puoli on ihan kuin tulessa. Koko ajan ei särje pahasti, kipu on aaltoilevaa.

Vierailija
6/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli myös leukalukkoja. Eli leuat jumittuu niin ettei suuta tahdo saada auki.

Mulla kaikki 4 viisuria kasvoivat poikittain leukaluun sisällä ja leikattiin. Yhdessä oli vielä juuretkin niin ristissä, että hammas piti lyödä palasiksi ja poistaa palanen kerrallaan. Ne paranivat kuitenkin tosi hyvin ja nopeasti ja vaivat jäivät sille tielleen. Reippaasti vain hammaslääkäriin, niin pääset sinäkin piinastasi.

Vierailija
7/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kun olin 16v. Molemmat alaviisurit kasvoi vaakaan luuta myöten ja jouduttiin leikkaamaan/kaivertamaan irti. Iso homma oli (1kk turvoksissa ja arka leuka), tosin siihen aikaan ei sairaslomia tunnettu vaan menin suoraan hammiksesta kouluun:D

Vierailija
8/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa ne halvalla YTHS:llä hoidettua. Kolmesta kaveristani olin ainut, jolla tartti leikata vain yksi vinoon kasvava viisuri. Muilta piti leikata kaikki neljä suukirurgilla...

Vierailija
9/9 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa ne halvalla YTHS:llä hoidettua. Kolmesta kaveristani olin ainut, jolla tartti leikata vain yksi vinoon kasvava viisuri. Muilta piti leikata kaikki neljä suukirurgilla...

Nuohan tuppaavat mielellään poistamaan ne kaikilta, vaikkei oikeasti olisi mitään tarvetta. Minä sanoin että ei poisteta vaikka vähän vinossa onkin eikä ole nyt 40 ikävuoteen mennessä mitenkään vaivanneet koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä