Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset KÄVELEVÄT ihan kaikkialle? Liikaa aikaa?

Vierailija
27.11.2012 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävelemme päivittäin työmatkat, edestakainen matka on vähän reilut 5 km.

Pienempiä ostoksia ja muita asioita käydään myös hakemassa/hoitamassa kävellen, mutta isommat ostokset haetaan kerran viikossa autolla. Töihin tullaan autolla ainoastaan jos tarvitaan autoa työmatkoihin (ei siis työssäkäyntimatkoihin). Lisäksi viikonloppuisin kävellään tai pyöräillään lähimpään leffavuokraamoon tai -teatteriin (4 ja 5 km yhteen suuntaan).

Säästämme rahaa ja autoa, tai ainakin auton kilometrimittaria.

Kulutamme kaloreita.

Tähän kun yhdistetään vielä mm. hissinkäytöstä kieltäytyminen (4. kerros), niin hirveästi ylimääräistä liikuntaa ei tarvitsekaan harrastaa, 2-3 kertaa viikossa tulee näiden lisäksi kuntoiltua.

Vierailija
22/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on aikamoista säätämistä ja kun olen paljon iltoja töissä , en vapaailtoina raaski lähteä jumppaaan tai lenkille, vaan olen perheen kanssa.

Liikunnan hoidan niin , että kävelen työmatkat (6km ). Autoa ei ole ja julkisilla matkaan menee n. 30 min, koska ihan suoraa yhteyttä ei ole. Kävellen menee 45 min , eli liikuntaa tulee työpäivinä 1,5 tuntia.

Olen enemmän köyhä kuin rikas ( perushoitaja , mies on nuoriso-ohjaaja ) ja koitan elää ekologisesti . Liikkuminen on minulle tärkeää, ennen lapsia pelasin jääkiekkoa ja sählyä sekä harrastin tanssia.

Luulen , että liikunnalliset ja autottomat kävelevät paljon. Ja tietenkin täytyy myös asua käveltävien etäisyyksien päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit ajavat paikasta toiseen.

Vierailija
24/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja matka taittuu huomattavasti nopeammin.

Vierailija
25/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöräilee 6km , se menee niin nopeasti , etten edes laske liikunnaksi. Pyöräillen liikun pidempiä välimatkoja , 10-30km. Hyvää liikuntaa sekin.

Miksi jotkut aina lähtevät siihen , että jokapaikkaan on kiire ? Myös matkanteosta voi nauttia.

Vierailija
26/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työmatka noin 500 metriä ja miehellä lyhyempi. Autoa käytämme vain pitempiin matkoihin esimerkiksi viikonloppuisin mökile tai mummolaan. Tai vastaaviin reissuihin.

Vierailija
27/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelit pelkästään sellaisia päivittäisiä töitä, joita varten ei tarvitse liikkua minnekään. Miten noihin voisi mennä enemmän aikaa, jos kävelee? Mitkä niistä hoidat nopeammin autolla?

Ehdin kävellen työpaikalleni samassa ajassa joka menee siihen, kun otan auton ulos tallista ja suljen ovet. On kai selvää, että kävelen.

Vierailija
28/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata pyöräillä pyöräväylien puuttumisen vuoksi, vaikka voi hyvin kävellä. Tai kyllä niitä jotkut kylmähermoiset tottuneet kaupunkipyöräilijät ajaa, mutta minä en!

Vierailija
29/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka eivät kävele.

Vierailija
30/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt ihan kaikkialle? Hoidan keskustassa asiat kävellen, kotona joko kävelen tai pyöräilen lähikauppaan. Kävelen myös mieluummin portaita kuin kuljen hissillä, yms.

Toki keskustaan kuljen bussilla enkä kävellen... olen tosin ajatellut hankkia sähköpyörän kesäksi.

Kävely itse asiassa säästää minulla aikaa, koska saan liikuntaa ja raitista ilmaa "automaattisesti" ja näin riittää tarmoa arjen askareisiin ilman, että liikuntaa pitäisi erikseen ruveta harrastamaan.

Vierailija
31/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelläkseen joka paikkaan. Asuin lapsuuteni Keravalla eikä meillä ollut autoa, hyvin pärjättiin.

Vierailija
32/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellään työmatkoja jne ihan ajansäästön vuoksi. Työmatkaan menee kävellen n. 45 liksaa, autolla 20 min ja bussilla 25. Pienellä panostuksella saa liikunnan hoidettua, paljon enemmän menisi jos lähtisi erikseen jumppaan.

Vierailija
33/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinkiläinen, jolla ei ole autoa. Kuljen pidemmät matkat julkisilla, alle 3 km matkat aina kävellen. En näe tässä mitään ongelmaa, minulla on kuitenkin kaksi tervettä jalkaa, myös lapseni olen opettanut kävelemään paikasta toiseen.

Vierailija
34/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyöräillään joka päivä. Kaikki perus arjen matkat kuljemme ilman autoa. Pidemmät matkat kuljemme sitten autolla. Savossa asutaaan ja kaikki palvelut lähellä. Itse potisin huonoa omatuntoa jos menisin aina autolla. Saa liikuntaa, raitista ilmaa. Nykyään lapset viettävät muutenkin liikaa aikaa sisällä ja aina kuljetaan autolla jne.

Vierailija
35/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka on nyt niin lyhyt, että täytyy erikseen vielä lähteä kävelylle.

Pyöräilykin on hyvä tapa liikkua, mutta pelkään kaupunkipyöräilyä. Talvella en ole koskaan pyöräillyt. Lisäksi arkimatkoilla on vähän mukavampi, kun ei esim. kaupoissa tarvitse kantaa kypärää mukana. Pyörä täytyy lukita huolella.

Kävellä voi reippaasti hikoillen ja hengästyen tai hitaasti ympäristöä tutkien. Päällä voi olla urheiluvaatteet tai hienointa mitä kaapista löytyy. Aikaa kävelyyn on, sillä se on toinen rakkaimmista harrastuksistani.

Vierailija
36/36 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä autoa käytetään ainoastaan mökkimatkoihin tai pidempiin mummola- ,sukulais-, tai ystävä vierailuihin. Ja mikäli pidemmälle pääsee junalla, niin sitten käytämme junaa. Meillä ei ole omaa autoa, tarpeen mukaan lainataan autoa vanhemmiltani, joilla autoja kaksi. Ihan ympäristön takia meillä pyöräillään ja kävellään, pidemmällä kouluaan käyvällä lapsellani on kuukausikortti.