meneekö tämä elatusmaksu homma ihan oikein?
toukokuussa kävin exäni kanssa tekemässä pojastamme elatussopimuksen joka siis asuu exäni kanssa.
jäin laskelmassa n.300€ miinukselle joten kela maksaa puolestani exälle sen elatustuen 147€.
sitten tytöstämme joka asuu minun kanssani niin teimme elatussopimuksen elokuussa ja exäni maksaa minulle (millon maksaa ja millon ei) sen 147€ tytästä. laskennassa exäni ilmoitti tuloja ja osan jätti taas kertomatta ja hän jäi siitä huolimatta reippaasti plussa puolelle elatuskyvyssään molempien lasten kohdalla.
eli siis kelan raha kiertää vain exäni tilin kautta, mutta silti on vara ostaa veneitä,mönkijää ja keittiökalusteet jne.lista on loputon.
exäni tienaa kk n.3-4000€ ja minä minimi vanhempain rahan ja exäni ei tunnu olevan kovin innostunut maksamaan tuota elatusta tytöstä. luulee varmaan että tyttö pyhällä hengellä elää tai että nykyyinen mieheni elättää tytön pienestä palkastaan koko loppuelämän kun ei biologiselta isältä rahaa kuulu.
Kommentit (21)
maalis-huhtikuussa taas uusi sopimus pojasta ja ei lastenvalvoja silloinkaan varmaan kysele tarkkoja summia exäni tuloista.hyvin pystyy näköjään niille tulonsa valehtelemaan alakanttiin ettei tarvii maksaa elatuksia vaan voi elellä leveästi kuitenkin. ap
uusia sopimuksia?
Miten niin ei tarvii maksaa elatuksia, maksaahan se nytkin sulle tytöstä sen 147 egee, joka on soppariin laitettu ja sovittu.
mun ex ainakin ilmoitti pienemmät tulot mitä hänellä on mutta ei kai sille mitään mahda...
yksi yhteinen lapsi huollettavana? Molemmille ko. lapsen lapsilisä, niin silloinhan voidaan ajatella kulujen menevän kohtuu tasan. Toki jotain harrastuskuluja tms. voi jakaa, jos ne on toisella lapsella erityisen suuret.
yksi yhteinen lapsi huollettavana? Molemmille ko. lapsen lapsilisä, niin silloinhan voidaan ajatella kulujen menevän kohtuu tasan. Toki jotain harrastuskuluja tms. voi jakaa, jos ne on toisella lapsella erityisen suuret.
kun summa on sama, mutta seuraava soppari voi olla jo toisenlainen, ja tarkoitushan tavallaan olisi, että molemmilla lapsilla olis ns samantasoinen elämä kuin aiemminkin.
Lastenvalvojalla laskettu. Sinä, ex ja lastevalvoja kuitannnut, homma ok.
Sinulla ei sitten ole mitään velvollisuutta elättää tytärtäsi, niinkö?!
elatus+lapsilisä+sinun osuus = tyttäresi riittävä elatus
kun summa on sama, mutta seuraava soppari voi olla jo toisenlainen, ja tarkoitushan tavallaan olisi, että molemmilla lapsilla olis ns samantasoinen elämä kuin aiemminkin.
ns. samantasoinen elämä...ja pyh. Parempi tuloisen lapsella on parempi "elämä", heikompi tuloisella heikompi... Erossa elämä, joko paranee tai heikkeneen...jne...
ja määräaikasia sopimuksia tuo meijän lastenvalvoja on kirjottanut.kela siis maksaa miun puolesta exälle pojasta ja exän PITÄISI maksaa minulle se sama summa.ap
ja määräaikasia sopimuksia tuo meijän lastenvalvoja on kirjottanut.kela siis maksaa miun puolesta exälle pojasta ja exän PITÄISI maksaa minulle se sama summa.ap
että olet vanhempainvapaalla ja on ahdollista, että tilanteesi tulojen osalta muuttuu jossain vaiheessa? Mitään järkeä nykytilanteessa ei sinänsä ole.
pitäisi olla nyt nolla-sopimus käytössä.
ja uusi mieheni velkarahalla ostaa tytölle kouluun luistime ja muut tarvikkeet ja talvivaatteet ja hoitaa kuljetukset vloppuisin lapsien isälleen ja takasin kun ei exä töiltään ehdi kuljettaa.ja ruuankin tytölle nykyinen joutuu maksamaan vaikka tienaa n.1000-1200€ kuussa ja hällä on omat maksut menneet jo huonosti tämän takia.minulla taas on vara vaan elättää tämä 4kk poika mikä on tämän uuden miehen lapsi.olemme uusperhe.makselen myös itse exäni velkoja kun menin tyhmä sille takailemaan lainan.ap
että miksi sama summa kulkee kelan kautta exälleni ja sitten sen pitäisi laitaa se minulle sama summa.meillä menee jo niihin lasten kuljetuksiin reilu 200€ kk kun laskee bensat ja muut autosta maksut. vaikka jäin laskelmassa n.300 miinuksen puolelle niin joudumme maksamaan vielä nuo kuljetukset. ap
että vanhemmat maksavat toisilleen saman summan, jos molemmilla yksi lapsista. Kyllä sen pitäisi maksaa enemmän, jolla enemmän rahaa. Hyväksyy tätä tai ei, niin Suomessa se näin menee.
jos biologisella on varallisuutta elättää vaikka koko kylää niin miksi kuitenkin uusi mies joutuu elättämään. tämä sama lastenvalvoja pisti minut maksamaa työttömyystuesta 121€ elatusta exälle kun lapset exällä molemmat asuivat.silloinkin exä ei ostanu lapsille yhtään mitäänn vaan pisti elarit mitä maksoin niin kurkusta alas ja ulkomaan matkoihin ja minä ja vanhempani lapsille ostettiin kaikki ja ne lasten kuljetuksen silloinkin hoidin minä. ei lastenvaljoja silloinkaan laskenut edes jäänkö miten miinukselle laskelmassa vai en.ap
juuri olinkin kelaan yhteydes että haen sieltä korkojen kera tuon elatuksen. mieheltäni hajosi eilen vielä auto ja monta tonnii saattaa korjaus olla ja minä joudun siltä pyytämään vielä et elätäppä miun tyttöö kun minulla sellainen on exäni kanssa. ap
elättämään, mutta pakkohan sen on, kun et itse siihen kykene.
Halvemmaksi tulis ostaa joku tonnin kaara.
ottanut paljn ja vielä paljon maksamatta joten haluaa sen korjata ja en minä sitä määräile asiassa mitä sen auton suhteen pitää tehdä koska ttosiaan minun itse tyttöä pitäisi pystyä elättämään mutta lastenvaljova taitaa laskea päin honkia nämä elatuskulut.ap
sopimukset lastenvalvojan luona? Jos näin, niin sitten on sopparit varmaan ok.