Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytysosaston vierailuaika?

Vierailija
27.11.2012 |

Jos synnärillä on vierailuaika klo 8-20, vierailut pitäisi ajoittaa sen välille ja huomioida huonetoverit.

Kuitenkin ollessani viikon sairaalassa meni hermot kun huonekaverin mies oli koko vierailuajan huoneessa. Ei imetysrauhaa, ei tutkimusrauhaa, kaikki mitä hoitohenkilökunnan kanssa keskustelin tuli ton miehet tietoon. Ja muutenkin vieraita laukkasi koko ajan. Parhaimmillaa koko huone oli täynnä vieraita. Jos huonekaveri oli suihkussa tai muualla tämän vieraat tulivat kurkkimaan minun puolelle ja kyselemään että tiedänkö missä tuo huonekaveri on.

Kyseessä Koks jossa tällä hetkellä yhdistettynä naistentautien ja synnyttäneiden osasto.

Ymmärrän toki että mies on synnytyksen jälkeen sairaalassa, mutta ne siis porukalla torkku kolmestaan pienessä sairaalasängyssä ja koko ajan jatkuvasti piti meteliä. Välissä todella ohut verho jonka takana koitin levätä itse ja toipua.

Huonekaveri ja hänen miehensä asuvat 10 minuutin päässä sairaalasta... Perhehuone olis ollu vaihtoehto noille, mutta jos on tavallisella paikalla ni eikö pitäisi ottaa huomioon huonetoveri?

Huonetoverin mies sitte lähtiessää koitti sammutella myös minun valot ja telkkarin sammutti lähtiessään... En tosiaan aikuisiällä ole käynyt nukkumaan klo 20, ja sairaalassa odotin vielä hoitajaa... enpä siihe pimeään viittinyt jäädä oottelemaan..

Mitenkä te muut käsitätte vierailuajan? Miten huomioida huonetoveri? Vai tarvitseeko edes?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistaakseni isä sai notkua sairaalassa tyyliin koko päivän, muille oli vierailuajat erikseen, kahdesti päivässä. Mua ei kyllä häirinnyt muiden miehet siellä osastolla, meitä oli siis 4 naista siellä yhtäaikaa.

Vierailija
2/14 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailuaika... jos meinaa koko vierailuajan olla niin eikö olisi hyvä antaa myös huonetoverille omaa aikaa toipumiseen. Käytetävissä kumminkin koko osasto aulatiloineen. Tarkoitus ei varmaan ole että mies asuu (huomatkaa myös nukkuu päiväaikaan sairaalasängyssä) koko vierailuajan. Ja kun tosiaan se huonetoverille annettava rauha? Hereillä ollessa jatkuva puhe, itse en pystynyt keskittymään lukemiseen, telkkariin, mihinkään. Vauvan hoito onnistu, mutta en edes saanu päivisin nukuttua kun häiritsi jatkuva höpötys metrin päässä minusta. Välissä ohut verho joka heilui aina kun mies vaihtoi asentoa, elikkä välillä olin sitten tissi paljaana suorassa näköyhteydessä... '

Joka kerta kun painoin hälytysnappulaa (itse olin sen verran kipeä, etten aina pystynyt liikkumaan, hoitajat kävivät huoneessa) oli hankala kertoa omaan terveyteen liittyviä asioita, rinnat, alapää, synnytys ynnä muut.. kun vieressä metrin päässä ventovieras mies joka ei ees tajunnut lähteä huoneesta tutkimuksia varten ilman huomauttamista??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva...

Vierailija
4/14 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseäkin korpesi, kun huone oli täynnä porukkaa, käytävä huoneen perälle ihan tukossa, ja siellä olis pitänyt kaikki saada hoidettua. Jos on 4 petiä huoneessa, tietää se valitettavasti helvetisti vieraita.

Vierailija
5/14 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseäkin korpesi, kun huone oli täynnä porukkaa, käytävä huoneen perälle ihan tukossa, ja siellä olis pitänyt kaikki saada hoidettua. Jos on 4 petiä huoneessa, tietää se valitettavasti helvetisti vieraita.

silloin sitten toimitaan ko. sairaalan mukaan ja niillä vierailuajoilla mennään, mitä on.

Vierailija
6/14 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä muiden vierailua voi kieltääkään mutta voishan ihmiset ajatella muitakin. Itse en ainakaan muista, että muiden huoneessa olleiden vieraat olisi jotenkin häirinnyt. Olin kyllä molemmilla kerroilla onneksi vain minimi ajan eli sen 2 yötä joten voi olla, että viikon päästä olisi saattanut ärsyttääkin.

Vierailija
7/14 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Vaasassa osastolle ei saa muut edes tulla, kuin isä ja sisarukset.

Meillä mies oli esikoisen aikaan sairaalassa aamusta iltaan. Kävi päivällä jossain syömässä ja otti eväitä mukaan. Muuten pesittiin siinä mun sängyllä kolmestaan. Ihan koko ajan. Enkä muuttaisi siitä mitään! Perhehuoneita ei ollut, joten tuo oli ainoa vaihtoehto olla yhdessä. Enkä todellakaan olisi minnekään aulaan mennyt seisoskelemaan miehen kanssa, olin itsekin kipeä.

Kakkosen ja kolmosen kohdalla olin vain yön yli sairaalassa ja mies sitten vain tuli hakemaan meitä, pesittiin sitten kotona.

Vierailija
8/14 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdesti synnyttänyt Tyksissä ja siellä ei saa isän (ja sisarusten) lisäksi vierailla kuin isovanhemmat. Isä sai olla osastolla aamusta iltaan, mutta isovanhemmille vierailuaika oli joku pari tuntia iltapäivällä.

Varmaan riepois jos oikeesti koko huone olis täynnä vierasta sakkia ja niitä ravais siellä yhtenään ja vielä kyselemässä perään. Mutta en minä viitsisi loukkaantua, jos huonekaverin mies on paikalla. Kyllähän se isäkin haluaa vauvaansa tutustua ja opetella hoitamaan.

Totta kyllä sekin, ettei vieraan miehen kuullen viitsisi puhua haavaisista näneistä ja kiristävistä alapään tikeistä. En jaksa kuitenkaan uskoa, että se mies korvat höröllä kuuntelisi vieraan naisen arkaluonteisia vaivoja. Varmaan miettii ennemmin sen oman rouvansa tikattua tavaraa ja tississä roikkuvaa vauvaa.

Vierailija
9/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop! Muita kokemuksia?

Vierailija
10/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2012 klo 13:49"]Meillä Vaasassa osastolle ei saa muut edes tulla, kuin isä ja sisarukset.

Meillä mies oli esikoisen aikaan sairaalassa aamusta iltaan. Kävi päivällä jossain syömässä ja otti eväitä mukaan. Muuten pesittiin siinä mun sängyllä kolmestaan. Ihan koko ajan. Enkä muuttaisi siitä mitään! Perhehuoneita ei ollut, joten tuo oli ainoa vaihtoehto olla yhdessä. Enkä todellakaan olisi minnekään aulaan mennyt seisoskelemaan miehen kanssa, olin itsekin kipeä.

Kakkosen ja kolmosen kohdalla olin vain yön yli sairaalassa ja mies sitten vain tuli hakemaan meitä, pesittiin sitten kotona.
[/quote]
Pesittiin? Ällöttävä sana.

Vierailija
11/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä ainakin vauvojen isät saivat olla vaikka koko päivän, joten heitä ei vierailuaika koskenut. Tietenkin hyviin käytöstapoihin kuuluu ottaa huomioon huoneen muut potilaat. Meillä esikoisen kanssa perhehuone joten saimme olla aivan omassa rauhassa. Toisen kanssa perhehuonetta ei ollut mahdollista saada, joten silloin mies oli huoneessa sekä vietimmi aikaa aulatiloissa.

Vierailuaika kättärillä on joku muutama tunti iltapäivästä/alkuillasta. Vieraiden sukulaissuhteita ei ole rajoitettu, joten kaikki saivat tulla katsomaan vauvaa ja äitiä. Minua ei vierailuaikojen puitteissa muiden vieraat häirinnyt. Kuopuksen kanssa sain huonetoveriksi naisen (joka oli ilmeisen kipeä), jonka mies sekä muu suku tulivat siinä noin kello 5.30. Hihkuivat, kärttäsivät hoitajalta kotiin päääsyä yms. Nainen valitti koko yön oloaan itsekseen puhumalla. Se jos jokin hiukan häiritsi. Molemmista lapsista jouduin valitettavasti olemaan 5-6vrk, joten kaikenlaista porukkaa ehti näkemään.

Synnärille kannattaakin lähteä avoimin mielin ja aina voi sanoa hoitajille, jos todella huonetoverin vieraat häiritsevät omaa toipumistaan.

Vierailija
12/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta. Vaikka isä olisi päivän siellä, mikä ihan ymmärrettävää varsinkin jos ei muita lapsia kotona hoidettavana, mutta pitäisi silti antaa toiselle äidille rauha ja poistua huoneesta kun vierustoverille tulee lääkäri käymään tai tehdään jotain tutkimuksia yms.

Itse olen joutunut raskaus aikoina paljon olemaan sairaalassa ja vastaan on tullut kaikkea laidasta laitaan.

Kaiken huippu oli kuitenkin se, kun vanha koulukaverini (koulu aikoina yksi niistä "koviksista") tuli naistentautien puolelle leikkaukseen ja samassa huoneessa oli minun kanssani. Itse olin pahoinvoinnin vuoksi osastolla ja järkyttävässä pääkivussa. Tämä kovis tuli toisen vanhan koulukaverini kanssa osastolle, hoitaja toi heidät huoneeseen, kumpikin haisi ihan hirveästi hajuvedellle, hoitaja heille hiljaa siinä kertoi mitä piti ja jätti heidät huoneeseen, heti laittoivat kaikki valot päälle, telkkari päälle ja sitten kuitenkin itse isoon ääneen mölisivät. ja ramppasivat ees takasin huoneeseen ja pois. Ja leikkaukseen menijä surkutteli siinä hoitajalle, että kun hän pelkää niin kovasti leikkaukseen menoa ja että otti ystävänsä mukaan tueksi.

Ja kun tämä kovis tuli osastolle vielä ISON KOIRA PEHMOLELUN kanssa. Se olikin sitten ainut huvittava asia koko jupakassa. Jos olisi jaksanut nauraa, olisin kuollut nauruun kun hän makaa sängyssä koirapehmolelu kainalossa.

Kun hän tuli leikkauksesta, sama meno jatku niin vaadin päästä eri huoneeseen.

Vierailija
13/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä ja sisaruksilla on vapaat vierailuajat ja saavat olla siellä vaikka aamusta-iltaan

Vierailija
14/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 07:35"]

Isällä ja sisaruksilla on vapaat vierailuajat ja saavat olla siellä vaikka aamusta-iltaan

[/quote]

Ei se silti tarkoita, että voi käyttäytyä miten lystää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi