Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

32-vuotias poikani asuu kanssani. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
27.11.2012 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHA!

Vierailija
22/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastustat harrastamista? Ainakin rivien välistä näin voisi lukea. Oletko miettinyt sen vaikutusta poikasi elämäntilanteeseen ja pärjäämiseen tai pikemminkin -mättömyteen?

Oletko miettinyt, miten poikasi selviytyy, kun joskus kuolet?

Tai, että hän on kertomasi mukaan opiskellut yliopistossa(valmistunut?). Tiedätkö mitä se maksaa yhteiskunnalle ja poikasi ei ole ilmeisesti vielä yhtään maksanut sitä veroin takaisin...

Lisäksi, kertomasi perusteella poikasi ei ainakaan minun mielestäsi vaikuta kovin terve-elämäntapaiselta(liikunta). Tiedätkö mitä se todennäköisesti tulee tulevaisuudessa maksamaan yhteiskunnalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä. Mielestäni poikasi elämäntapavalinta ei ole pelkästään teidän kahden välinen asia. Edellisessä viestissäni argumentteja asialle.

t.25

PS:Toivoisin niin, että tämä olisi provo...

Vierailija
24/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun elämäntilanne on tietynlainen ja hän on siihen suunnilleen tyytyväinen, niin mikäpä siinä.

Ei minula ainakaan ole edellytyksiä arvostella sitä, että joku yli 30-vuotias mies tai nainen asuu vanhempansa tai vanhempiensa kanssa, jos se on kaikille OK eikä siitä aiheudu kenellekään haittaa - olkoonkin, että se on joidenkuiden asettamien "standardien" vastaista.

Vierailija
25/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun elämäntilanne on tietynlainen ja hän on siihen suunnilleen tyytyväinen, niin mikäpä siinä.

Ei minula ainakaan ole edellytyksiä arvostella sitä, että joku yli 30-vuotias mies tai nainen asuu vanhempansa tai vanhempiensa kanssa, jos se on kaikille OK eikä siitä aiheudu kenellekään haittaa - olkoonkin, että se on joidenkuiden asettamien "standardien" vastaista.

Tässä tapauksessa ei mun mielestä ole pelkästään kyse siitä, että poika asuu äitinsä kanssa. Mun mielestä se on ok, jos muuten kaikki ok. Lue viesti 25.

t.25

Vierailija
26/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa ei mun mielestä ole pelkästään kyse siitä, että poika asuu äitinsä kanssa. Mun mielestä se on ok, jos muuten kaikki ok. Lue viesti 25.

t.25

Toisaalta jos henkilö on ongelmallinen tapaus noin muuten, esim. mielenterveydellisesti jne., niin ehkä hän yksin asuessaan saattaisi syrjäytyä pahemmin ja tehdä ympäristölleen jotain sellaista, josta niitä paljonpuhuttuja kustannuksia aiheutuu runsaasti. (Sortuu huumeisiin tai viinaan ja tappaa jonkun, raiskaa jonkun...) Aika mutkikkaita juttujahan nämä ovat eivätkä aina niin suoraviivaisia.

Tosiaan vanhemman kuoleman jälkeen on joka tapauksessa elämässä edessä uusi vaihe, ja silloin saattaa tulla lisää ongelmia, jos ne nyt ovat vain jotenkin piileviä.

Mutta silti on mahdollista ja "standardien" vastaista, että joku ns. tavallinen ihminen asuu vanhempiensa kanssa ja harrastaa, menee ja tulee ja osallistuu täysipainoisesti raha-asioiden hoitoon jne. Ei yleistä mutta silti aivan mahdollista, enkä osaa tällaista ihmistä mennä "hirttämään" vain siksi, että hän on poikkeus säännöstä. :)

Vierailija
27/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.25

Toisaalta jos henkilö on ongelmallinen tapaus noin muuten, esim. mielenterveydellisesti jne., niin ehkä hän yksin asuessaan saattaisi syrjäytyä pahemmin ja tehdä ympäristölleen jotain sellaista, josta niitä paljonpuhuttuja kustannuksia aiheutuu runsaasti. (Sortuu huumeisiin tai viinaan ja tappaa jonkun, raiskaa jonkun...) Aika mutkikkaita juttujahan nämä ovat eivätkä aina niin suoraviivaisia.

Tosiaan vanhemman kuoleman jälkeen on joka tapauksessa elämässä edessä uusi vaihe, ja silloin saattaa tulla lisää ongelmia, jos ne nyt ovat vain jotenkin piileviä.

Mutta silti on mahdollista ja "standardien" vastaista, että joku ns. tavallinen ihminen asuu vanhempiensa kanssa ja harrastaa, menee ja tulee ja osallistuu täysipainoisesti raha-asioiden hoitoon jne. Ei yleistä mutta silti aivan mahdollista, enkä osaa tällaista ihmistä mennä "hirttämään" vain siksi, että hän on poikkeus säännöstä. :)

Totta. Tosin luulen, että tapaukset, joissa niinsanottu "normaali" työssäkäyvä, harrastava, menevä, ei jotenkin eristäytynyt/syrjäytynyt reilusti aikuisikäinen ihminen asuu vanhempiensa luona, ovat todella harvinaisia. Tietysti on näitä, että vanhempi on jotenkin sairas ja lapsi asuu omaishoitajana.

Mutta pääsääntöisesti nämä aikuiset "lapset" taitaa olla jotenkin vajaita tai ongelmaisia.

Btw, ihmiset ovat täällä AV:lla törkeitä. Osa näistäkin kommenteista on selkeästi ilkeäsävytteisiä ja kiusaavia.

Vierailija
28/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asuu itsekseen ja on yksinäinen tai lähtee kotoa liian nuorena ja ei osaa ollenkaan tulla toimeen. Onko se parempi jos vaikka kaksi täysin lasta perustaa perheen ja leikkii aikuisia ja töpeksii, kun eivät tajua maailmasta yhtään mitään? Sekö tekee siitä paremman, että on "itsenäistynyt" ja muuttanut pois kotoa?

tottakai se on yleinen elämän tavoite, että lapset jossakin vaiheessa muuttavat omilleen, mutta kukaan ei katso niin kieroon noita 16v kotoa pois lähtijöitä, kuin juuri tällaista ihan normaalia hieman vanhempaa "lasta" joka nyt vaan sattuu asumaan kotona.

Toki se jonkun kohdalla on passivoiva asia, jos vanhemmat passaavat ja ei sitten tarvitse laittaa tikkua ristiin minkään eteen, mutta eihän me tiedetä nyt tästä pojasta, vaikka olisi kuinka pitämässä kodin kunnossa sillä aikaa kun muut on töissä:)

Vierailija
29/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapana yleistää tietämiensä tapauksien perusteella. Ja mun kokemukseni kertovat juuri siitä, että jonkin sortin ongelmia näillä pojilla aina on ollut.

Yhden tiedän, joka oikeasti kai on äitinsä apuna, ja käy töissä. Mutta en tiedä maksaako hän myöskään mitään äidilleen, omaa ruokaansa, laskuja tms. Hyvin pihiltä vaikutti tapaillessa kyllä hänkin, ei puhettakaan, että olisi tarjonnut esim. mitään.

En ymmärrä, että ihan terve ihminen vapaaehtoisesti asuisi vanhempiensa kanssa, jos ei nyt ole kyse ihan maatilan jatkamisesta, silloin kai tuo voi olla yleistä ainakin jonkin aikaa.

Mutta ei ole helppoa kyllä peräkammarista käsin löytää sitä seurustelukumppaniakaan. Kaikki eivät ole niin ennakkoluulottomia kuin minä, joka vasta kolmannesta otin opikseni.

Mutta ehkä kaikki eivät sitten haluakaan seurustella. Ja toisille äideille näkyy sopivan, ettei se napanuora koskaan katkea, eikä poika etsi vaimoa.

Mutta useimmissa tapauksissa taitaisi äiti tehdä palveluksen pojalleen, kun potkisi omilleen.

Ja joskus tosiaan se vanhempien hyväksikäyttö on törkeää, kuten tässä mun toisessa tapauksessa, ja siinä sitä sitten etsitään naista jonka siivelle livetä seuraavaksi.

Vierailija
30/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 26v ja sama juttu, asuin "kotona" kävin töissä ja säästin omaa asuntoani varten. Siinä sitten kun tavattiin, molemmilla oma asunto ja hyvin on asiat menneet, vaikka vanhempien helmoissa asuttiinkin. Ei tarvittu toisten takaamisia lainoihin ja saatiin asuntoasiat hyville kantimille heti alusta asti.

Vierailija
31/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asuu itsekseen ja on yksinäinen tai lähtee kotoa liian nuorena ja ei osaa ollenkaan tulla toimeen. Onko se parempi jos vaikka kaksi täysin lasta perustaa perheen ja leikkii aikuisia ja töpeksii, kun eivät tajua maailmasta yhtään mitään? Sekö tekee siitä paremman, että on "itsenäistynyt" ja muuttanut pois kotoa?

tottakai se on yleinen elämän tavoite, että lapset jossakin vaiheessa muuttavat omilleen, mutta kukaan ei katso niin kieroon noita 16v kotoa pois lähtijöitä, kuin juuri tällaista ihan normaalia hieman vanhempaa "lasta" joka nyt vaan sattuu asumaan kotona.

Toki se jonkun kohdalla on passivoiva asia, jos vanhemmat passaavat ja ei sitten tarvitse laittaa tikkua ristiin minkään eteen, mutta eihän me tiedetä nyt tästä pojasta, vaikka olisi kuinka pitämässä kodin kunnossa sillä aikaa kun muut on töissä:)

Mun mies asui vanhempiensa luona aina 28v asti, kunnes oli säästänyt tarpeeksi ja osti oman asunnon.

Mitä ap on pojastaan kertonut, sen perusteella poika ei ole ihan normaali, en tarkoita ainoastaan tätä kotona asumista.

Vierailija
32/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä elämää kotinne ulkopuolella?

Jos vastaus molempiin on ei, minä olisin äitinä huolissani.

Vierailija
33/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei ole lähtökohtaisesti paha asia että lapset asuvat vanhempiensa kanssa. Ennemminkin en osaa arvostaa "perheitä" joista ainoa keino aikuistua ja onnellistua on muuttaa kaikki erilleen niin pian kuin mahdollista. Jos sinkun yliopisto on samassa kaupungissa kun vanhempien talo, niin mitä sitä turhaan pakottaa toisen katon alle? Joillekin itsenäistyminen on vaikeampaa, joillekin helpompaa. Ei se pelkästään ratkaise että koska muutti.

-itse tosin muutin 19 vuotiaana koska joulumieli toisella paikkakunnalla. En olisi muuttanut jos olisi samalla ollut.

Vierailija
34/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä normaaliahan tuo ei ole.

Vierailija
35/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin järjestelyä kunnes tajusin syyn. Tuttavani pitää itseään yhä yh-äitinä vaikka poika on kohta keski-ikäinen. Hän vaatii pojan maksavan ruokia,vuokria,remontteja,luksus tavaroita,omia luottokorttivelkoja tms. Poika siis rahoittaa hänen pilalle mennyttä elämää kun mies lähti eikä suostunut rahoittamaan.Toki pojan olisi itsekin ostettava ruokansa ja maksettava vuoransa jos asuisi omillaan mutta äiti ei tyydykään tavanomaiseen vaan kaikki menee yli ja poika on jo nyt menettänyt äitinsä takia luottokelpoisuutensa.

Vierailija
36/40 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voisi olla yhtähyvin munkki tai vapaustaistelija.

Meidän yhteiskunnassa ei ole herkille ihmisille sijaa. Onneksi ap ymmärtää poikansa hyveet ja antaa hänen elää synnitöntä elämää maailmaa ihmetellessä.

Vierailija
37/40 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisyys, että saat joskus lapsenlapsia kasvaa exponentiaalisesti!!!

Pihillä on aina kurjaa. Muistakaa se!

Psykoanalyytikko Kaj J. Davidkinin mukaan pihiys, kateus ja ahneus liittyvät toisiinsa. Kitsastelun taustalla on huono itsetunto, joka johtuu suurelta osin varhaislapsuuden traumaattisista kokemuksista. Lapsi on jäänyt vaikeiden tunteidensa kanssa liian yksin.

"Pihi tuntee itsensä riittämättömäksi ja kadehtii toista, koska kokee tiedostamattaan, että toisen hyvä on hänen puutteensa. Tyydyttääkseen pohjatonta psyykkistä nälkäänsä pihi haalii itselleen monenlaista hyvää ja varjelee sitä vain itseään varten", Davidkin sanoo.

Äärimmäinen nuukuus näkyy myös tunneasioissa.

Turvattomaksi itsensä tunteva ihminen ei luota itseensä eikä muihin. Hän kitsastelee tunteissaan eikä ota huomioon toisen tarpeita ja tunteita – hänellä ei ole siihen varaa. Läheisyys ja sitoutuminen on vaikeaa, ja ihmisestä tulee eristäytynyt ja yksinäinen.

Pitkälle mennyt pihiys on joskus suorastaan psyykkistä taistelua hengissä säilymisestä, suoja ahdistusta, ja avuttomuutta vastaan.

Vierailija
38/40 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hei varma, että poikasi on sellainen ilmestys, että jos joskus eksyy viihteelle, ei saa hetken rauhaa ja vaimoehdokkaita on niin paljon, että voi valita kenet haluaa, kun on noin "hyviä" ominaisuuksiakin....

Veikkaan, että suosio naisten keskuudessa on jotain räp-artistin luokkaa.

Vierailija
39/40 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hei varma, että poikasi on sellainen ilmestys, että jos joskus eksyy viihteelle, ei saa hetken rauhaa ja vaimoehdokkaita on niin paljon, että voi valita kenet haluaa, kun on noin "hyviä" ominaisuuksiakin....

Veikkaan, että suosio naisten keskuudessa on jotain räp-artistin luokkaa.

Jos löytyy viinaa ja humeita niin varmasti löytyy myös naisiakin.

Vierailija
40/40 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme