Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

32-vuotias poikani asuu kanssani. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
27.11.2012 |

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko poikasi koulukiusattu?

En tiedä. EI hänellä oikein kavereita ollut mutta en tiedä oliko kuitenkaan kiusattu. Ei ainakaan kertonut asiasta.

Miksi vastustat harrastamista? Ainakin rivien välistä näin voisi lukea. Oletko miettinyt sen vaikutusta poikasi elämäntilanteeseen ja pärjäämiseen tai pikemminkin -mättömyteen?

Oletko miettinyt, miten poikasi selviytyy, kun joskus kuolet?

Tai, että hän on kertomasi mukaan opiskellut yliopistossa(valmistunut?). Tiedätkö mitä se maksaa yhteiskunnalle ja poikasi ei ole ilmeisesti vielä yhtään maksanut sitä veroin takaisin...

Lisäksi, kertomasi perusteella poikasi ei ainakaan minun mielestäsi vaikuta kovin terve-elämäntapaiselta(liikunta). Tiedätkö mitä se todennäköisesti tulee tulevaisuudessa maksamaan yhteiskunnalle

Eikö lukeminen ja pienoismallien rakentelu ole harrastuksia? Ne kehittävät ajattelua, että en usko minkään joidenkin mielestä oikean harrastuksen puuttumisen olevan syy poikani työttömyyteen. Ilmeisesti tuota tarkoitit poikani tilanteella.

Kun minusta aika jättää, hän tietysti jakaa omaisuuteni kahden muun lapseni kanssa, joten kyllähän hän tuosta elantoa saa, enkä usko että hän ei koskaan töitä saisi. On kuitenkin älykäs ja hankkinut tutkinnon.

Ja tuosta yhteiskunnalle takaisin maksamisesta. Eikö syrjäytyneet ja kuluja yhteiskunnalle aiheuttavat ole niitä, joilla ei ole mitään tutkintoa?

Terveistä elämäntavoista. Poikani ei polta, juo alkoholia, eikä ole ylipainoinen, päinvastoin. Ja kyllä hän josksu ajaa vähän kuntopyörällä, jonka joskus hankin, jotta hän liikkuisi kun on koti-ihminen.

Onko pojallasi kavereita?

Onko hänellä elämää kotinne ulkopuolella?

Jos vastaus molempiin on ei, minä olisin äitinä huolissani.

Ei hänellä ole oikein kavereita. Ellei ole sitten tietokonekavereita. Ainakaan ei tapaa ketään. Kaikki eivät ole sosiaalisia.

Poika on aina vihtynyt kotona. Nuorena koulun jälkeen vietti ajan kotona tietokoneen kanssa, lukien ja pienoismalleja rakentaen, toiset nyt ovat koti-ihmisiä, en näe syytä, miksi minun pitäisi tuosta olla huolissani.

Lisää asiallisia kysymyksiä saa laittaa?

t.ap

Vierailija
2/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas yksi yhteiskunnan elätti, luuseri. Kiitos siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poikasi sairas tai vammainen? Onko hän asunut kanssasi aina vai myöhemmin palannut äidin helmoihin syystä tai toisesta?

Vai onko teillä esim sukutila?

Onko tilanne susta ok? Haluaisitko muutosta asiaan? Onko se mahdollista?

Vierailija
4/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?

En osaa sanoa syytä. Opiskeli kaupungissa asun maaseudulla) ja tuli valmistuttuaan kotiin. Ollut työttömänä koko ajan. Ehkä senkin vuoksi.

t.ap

Vierailija
5/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poikasi sairas tai vammainen? Onko hän asunut kanssasi aina vai myöhemmin palannut äidin helmoihin syystä tai toisesta?

Vai onko teillä esim sukutila?

Onko tilanne susta ok? Haluaisitko muutosta asiaan? Onko se mahdollista?

Ei ole vammainen tai sairas minun mielestäni. Oli siis opiskeluaikana viikot kaupungissa missä yliopisto oli ja valmistuttuaan ollut koko ajan täällä kotona. Ei ole suku/maatilaa, olen korkeasti koulutettu ja virkatyössä.

t.ap

Vierailija
6/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka voihan siitä tulla se yhteiskunnan..

Mä olen deittaillut paria peräkammarinpoikaa, ja kyllähän sen huomasi, että pihiys näillä oli päällimmäinen luonteenpiirre. Sääliksi käy äitejä. Yksi näistä etsi vain naista, jonka luokse muuttaa ilmaiseksi asumaan, juuri kun vanhemmat alkavat olla siinä iässä, että tarvitsevat apua arkipäivässä. Kyllä minä tekisin sille lapselle palveluksen, ja nakkaisin sen omilleen, voisi oppia huolehtimaan itse itsestään.

Vierailija
7/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen deittaillut paria peräkammarinpoikaa, ja kyllähän sen huomasi, että pihiys näillä oli päällimmäinen luonteenpiirre. Sääliksi käy äitejä. Yksi näistä etsi vain naista, jonka luokse muuttaa ilmaiseksi asumaan, juuri kun vanhemmat alkavat olla siinä iässä, että tarvitsevat apua arkipäivässä. Kyllä minä tekisin sille lapselle palveluksen, ja nakkaisin sen omilleen, voisi oppia huolehtimaan itse itsestään.

Poikani on erittäin säästeliäs ja tarkka. Ei esimerkiksi vedä wc:tä joka kerran jälkeen, pitää lämpötilan huoneessaan 17asteessa eikä käy koskaan kaupassa. Olen itsekin säästeliäs. Ruokamenomme on alle 30euroa viikossa. Minusta säästeliäisyys on positiivinen luonteenpiirre.

t.ap

Vierailija
8/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko italiaisia?

Olen juuriltani ihan suomalaisesta talonpoikaisssuvusta. Pojan isä myös suomalainen.

t.ap

Vierailija
9/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 60v mies asuu edelleen vanhan äitinsä luona. Sängyt on pienessä yksiössä melkein vierivieressä. Mitään älyttömän köyhiä tai sairaita he eivät ole. Poika ei kai ole vaan koskaan osannut elää omaa elämäänsä.

Onnea vaan, siinä teille tulevaisuutta!

Vierailija
10/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on erittäin säästeliäs ja tarkka. Ei esimerkiksi vedä wc:tä joka kerran jälkeen, pitää lämpötilan huoneessaan 17asteessa eikä käy koskaan kaupassa. Olen itsekin säästeliäs. Ruokamenomme on alle 30euroa viikossa. Minusta säästeliäisyys on positiivinen luonteenpiirre.

t.ap

Provohan tämä on, mutta kyllä varmaan jossain joku 30v ja vanhempikin asuaa mamman helmoissa. Ei varmaan paljoa tarvitse omaa perhettä perustaa, kun ei pääse edes lapsuuden kotia pidemmälle, saati että ottaisi jotain vastuuta omasta elämästään

Vierailija
11/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

ja vastaan ihan siltä varalta, että joku oikea tapaus tän lukee: poikasi ei koskaan saa naista, ja jos joku erehtyy, hän katuu katkerasti ja lapset kärsivät.

Mulle riitti se valitus vessapaperin kulutuksesta, ja valitus siitä, että rainbow tonnikala ja saarioisen roiskeläppä ovat tuhlausta, kun halvempiakin on. Ja "ulkona" syömisestä on turha haaveilla, edes reissussa nakkikopilla:D

Vierailija
12/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

ja vastaan ihan siltä varalta, että joku oikea tapaus tän lukee: poikasi ei koskaan saa naista, ja jos joku erehtyy, hän katuu katkerasti ja lapset kärsivät.

Mulle riitti se valitus vessapaperin kulutuksesta, ja valitus siitä, että rainbow tonnikala ja saarioisen roiskeläppä ovat tuhlausta, kun halvempiakin on. Ja "ulkona" syömisestä on turha haaveilla, edes reissussa nakkikopilla:D

Järkevä säästäväisyyys tai turhan kulutksen välttäminen on eri asia. Huh oikein puistattaa aikuinen mies joka kyhjöttää kylmässä huoneessaan äitinsä kotona ja syö äitinsä ostamaa ja laittamaa ruokaa.

Vierailija
13/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
14/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen poiakis oli teininä? Mitä harrasti jne.?

Vierailija
15/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poiakis* poikasi

Vierailija
16/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet vauvapalstalla?

Vierailija
17/40 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko dominoiva vai periksi antava luonne?

Vierailija
18/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi. En ymmärrä, mikä elämäntapavalinnassamme on parin vastaajan mielestä provosoivaa.

Järkevä säästäväisyyys tai turhan kulutksen välttäminen on eri asia. Huh oikein puistattaa aikuinen mies joka kyhjöttää kylmässä huoneessaan äitinsä kotona ja syö äitinsä ostamaa ja laittamaa ruokaa.

Mielestäni olemme järkevästi säästäväisiä, emme pihejä. Tarkentaisitko tuota jälimmäistä lausetta hieman, mikä puistattaa?

Poikais ei taida ulkoisestikaan olla mikään unelmien prinssi?

Ei hän ainakaan epäviehättävä ole. Hän on hoikka, ohuet kädet ja jalat, pieni takamus. Kasvot ei ole pullean punakat, vaan kalpeat. Silmälasit on kapeasankaiset. Ryhdissä ainoastaan korjaamisen varaa.

En tosin ymmärrä miten tämä liittyi aiheeseen.

Millainen poiakis oli teininä? Mitä harrasti jne.?

Kunnollinen, ei ollut ongelmia. Kouluarvosanat hyviä. Koulun ulkopuolisen ajan käytti älylliseen toimintaan, eli läksyjen tai muun kirjallisuuden lukemiseen, tietokoneella näpräämiseen ja pienoismallien rakenteluun.

Ei mihinkään urheiluun, kylällä pyörimiseen, alkoholia ei juonut tai tupakkaa polttanut. Oli siis täysin ongelmaton teininä.

Minkä ikäinen olet?

Mitä teet vauvapalstalla?

Olen viisikymppinen, hieman yli.

Vaikka omat lapset jio aikuisia ja lapsenlapsia ei vielä ole, käyn täällä, sillä usein mielenkiintoisia keskusteluja.

Kai tiesit aikamiespoikuuden johtuvan usein epäonnistuneesta äitisuhteesta

Oletko dominoiva vai periksi antava luonne?

Ihan näin yleisesti: Miten vanhempi on vastuussa aikuisen lapsensa voinnista tai elmäntilanteesta? Eikö aikuinen lapsi vastaa itse itsestään?

En ole kumpaakaan. En ole koskaan pakottanut poikaani mihinkään. Esimerkiksi naapurissa oli samanikäinen poika ja häntä ainakin näin ulkoa päin katsottuna, pakotettiin harrastamaan erilaisia urheilulajeja ja suorittamaan. Tuo on mielestäni väärin.

Palaan huomenna seuraavan kerran vastailemaan kysymyksiinne.

t.ap

Vierailija
19/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Eikai sen kaupassa tarvi käydäkkään kun sä passaat sitä teet ruoat ja kaikki

Ap:n tilanteeseen mitenkään kantaa ottamatta. Tuossa yhteydessä hän varmasti viittasi tuolla "ei käy koskaan kaupassa" säästäväisyyteen.

Vierailija
20/40 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ihmisellä joka yli kolmekymppisenä on äitinsä helmoissa, on jokin mielenterveysongelma. Eikä voi olla ihan lievä sellainen. Etenkin kerrottuasi noista muista poikasi piirteistä...