Tiesittekö, että jokainen Botox-erä testataan hiirillä, jotka kokevat kivuliaan kuoleman?
Itse olin ajatellut, että joskus voisi kokeilla, mutta luettuani tuon Anja Nystenin Kemikaalikimara-blogista, lakkasi kyllä kiinnostamasta moinen myrkky.
Jotain rajaa sentään turhamaisuudellakin.
Kommentit (7)
Jos jokainen erä testattaisiin niin tuote ei olisi kaupallinen enää.
T. Biokemisti
en botoxista tiennyt. Niin paljoa ei ole ko. aine koskaan kiinnostanut, että ottaisin selvää mistään siihen liittyvästä.
Botox on sitä paitsi tuotemerkki, yksi monista. Ei kaikki käytä botoxia hermomyrkkynä ryppyihin. Markkinoilla on monia muitakin kuin botox. Sama kuin sanoisi että kun juo kolaa, niin ne on aina Coca colaa. Markkinoilla on monia muita suosittuja ja paljon käytettyjä kolajuomia myös. Sama pätee botuliiniin. Suomessa harvemmin käytössä Botox.
Jos jokainen erä testattaisiin niin tuote ei olisi kaupallinen enää.
T. Biokemisti
Olen lukenut sitä jo pidempään enkä enää nykyisin hirveästi kyseenalaista, jos hän jotakin sanoo.
paljonko yksi erä botoxia käsittää?
botox ei ole kiinnostanut muutenkaan. Täyteaineita sen sijaan voisin harkita.
Aika usein muuten törmää väärikäsityksiin botoksista,  esim. että joku on muka "laittanut botoxia huuliin".
mutta muita täyteaineitahan on olemassa ryppyjen silotukseen, joita ei tarvitse noin julmalla tavalla tuottaa, esim. Restylane.