En osaa syödä terveellisesti,en siis kertakaikkiaan osaa!
Nyt se olisi vielä tärkeämpää kun olen raskaana..eikä tällaiset "syö terveellisesti ja liiku"-neuvot kyllä auta minua yhtään :(
Todella vaikeaa oppia koostamaan päivän ruoat ja ylipäätään kirjoittaa terveellinen kauppalappu,olen tottunut myös syömään ihan milloin sattuu enkä osaa noudattaa säännöllisiä ruoka-aikoja.
Taidan olla toivoton tapaus?
Kommentit (3)
...kun ostat vaan terveellisiä ruokia: kokojyväviljaa, kasviksia, hedelmiä, kalaa, pähkinöitä, oliiviöljyä jne. Sitten teet niistä ruokaa. Mikä on vaikeeta?
Mä elelen melkeenpä täysin omalla "kolmen koon ruokavaliollani", jonka peruskivet ovat kaurapuuro, kasviksiset ja kala. Voin hyvin, olen hoikka, jaksan urheilla ja sairastan äärimmäisen harvoin.
Ohjeita on joka paikka pullollaan, netistäkin löytyy vaikka mitä.
Tärkeää on, että aloitat heti aamulla kunnolla, eli syöt kunnollisen tervellisen aamupalan.
Sitten syöt seuraavan kerran kun on nälkä, oikeaa ruokaa! Ja katsot että on kasviksia kanssa.
Kun syöt riittävästi kasviksia, vihanneksi ja proteiinia, ei yleensä iske mitkään hrkkuhimot tai napostelunhalut.
Nämä ovat omia havaintojani, koska mulla oli myös nuorempana tapana syödä mitä sattuu ja milloin sattuu.
Jokainen siihen pystyy jos haluaa. Teet aikataulun ja listan ja noudatat niitä.