Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen ryssinyt raha-asiani. miten selviän tästä ikinä???sis.lista menoista ja tuloista...

Vierailija
25.11.2012 |

käteen jää palkasta, lapsilisästä, elatusmaksusta ja asumistuesta yht. 2070e.

tässä menot:

vuokra 865

sähkö 65

auton osamaksu 200(velkaa vielä 8000e)

vakuutukset 65

elisa viihde 40

lapsen vakuutus 30

s.visa 75 (velkaa 1500)

st1 visa 35 (velkaa 900)

laina pankiin,kulutusluotto 100 (velkaa 4000)

nordean joustoluotto 50 (velkaa 1100)

plussa mastercard 40 (velkaa 950)

bensa 120

ip-kerho 80

känny 20

ellos laina 116 (velkaa 900)

everyday vippi 100(velkaa 400)

elämisen jää siis 70e kuukaudessa. en tiedä, mtä tehdä.kuinka selvitä.annanko mennä osan ulosottoon vai mitä ihmettä?

lisää velkaa en saa edes tehtyä näillä tuloilla.

ja jeesustelijat älkööt vaivautuko haukkumaan. olen haukkunut itseni tänäänkin jo monta kertaa alimpaan helvettiin.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis antaisivatko lainan jolla maksaisit luottoja pois. Korko on pankilla halvempi ja maksuaika pitenee, samalla kk-erä pienenee. Voi olla että pankki tahtoo takaajan siihen. Mutta kysy rohkeasti neuvoa. Ja oikeasti, koita karsia turhat menot pois, esim. Elisa-viihde. Ja ei se auton vaihto halvempaan huono ajatus ole. Voit jopa saada hiukan käyttörahaakin jos autosi on hyvä. Elä mieti statusta, mieti selviämistä raha-asioista ja jokapäiväistä elämää.

Täälläkin taistellaan näiden kanssa. Mutta asiat selviää, tavalla tai toisella.

Vierailija
82/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vakuutuksista ei voi vähentään, nimittäin kun auto on rahoituksella ostettu, on siinä oltava kasko.

Suosittelen ap:lle nyt seuraavaa:

Ota siihen Ellos-lainaan nyt se minimimaksu. Sillä saat 80€ lisää rahaa perheen elämiseen. Sitten sinnittelet 4kk kunnes saat sen 400€ pikavipin pois. Jos ette pärjää tuolla 150e kuussa ruoan suhteen, myy jotain jotta saat lisää rahaa.

Sitten kun saat tuon pikavipin pois (maaliskuussa), nosta se elloslaina takaisin ylös (kuten joku jo sanoikin). Saat silti parikymppiä lisää vielä tuohon kuukausibudjettiinne.

Lisätyö ei minusta kannata, kurjaa lapselle olla yksin tuo aika kun on niin pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein käyt lapsen kanssa lääkärissä? Tiedän, että jonottaminen ei innosta, mutta eikö se tässsä tilanteessa olisi pienempi paha? Saisit muutaman kympin enemmän kuukausibudjettiisi.

Ja vuokra - olisiko mahdollista etsiä halvempi asunto? Sähköissä säästää? Käytätkö autoa muuta kuin PAKOLLISIIN ajoihin?

Aikamoiseen kuseen olet itsesi hommannut.. Ota yhteyttä takuu-säätiöön tai mihin tahansa! Nuo velat ei pienene paljon paskaakaan, siis ellos-tilit sun muut..

Vierailija
84/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä menot:

vuokra 865

sähkö 65

vakuutukset 65

elisa viihde 40

lapsen vakuutus 30

s.visa 75 (velkaa 1500)

st1 visa 35 (velkaa 900)

bensa 120

ip-kerho 80

känny 20

elämisen jää siis 70e kuukaudessa. en tiedä, mtä tehdä.kuinka selvitä.annanko mennä osan ulosottoon vai mitä ihmettä?

ja jeesustelijat älkööt vaivautuko haukkumaan. olen haukkunut itseni tänäänkin jo monta kertaa alimpaan helvettiin.

MInusta tämä kohta on koko viestisi olennaisin osa. MInkälainen ihminen - todettuaan ryssineensä raha-asiansa aika pahasti - heittää tällaisenvaihtoehdon? Miten se ulosotto auttaa sinua ja raha-asioitasi? Millä muulla tavalla se helpottaa elämääsi paitsi siten, että voit nopeasti tehdä lisää velkaa eli siis toisin sanoen repiä tuhlauksesi toisten ihmisten työstä.

Minua vaivaa sekä tässä viestissäsi että muissa vastauksissasi kaksi asiaa:

1) Et ole valmis supistamaan kuluja juuri lainkaan. Ei käy pienempi asunto, halvempi auto, vakuutusten kilpailuttaminen.

2) Jotenkin koet, ettei tämä ole sinun vikaasi ja että riittää, kun päivittelet tilannetta huviksesi.

Minua oikeasti kiinnostaa, miten aikuinen ihminen pienillä tuloilla, autovelalla ym. tekee velkaa Ellokselle, ottaa pikavippejä ja herää sitten tässä vaiheessa taivastelemaan, että oho, eipäs rahat riitäkään. En usko, että olet todella valmis maksamaan velkasi vaan etsit vain lisäkeinoja tuhlata ja tehdä lisää velkaa. Tämä on elämäntapa. Ei muuten täyspäinen ihminen ihan vaan huvikseen väännä kaiken maailman kulutusluottoja, luottokorttivelkaa ja Ellostilejä.

Tiedätkö, miten oikeasti selviät tästä? Säästät. Palautat/myyt tavarat, joita olet ostanut velalla. Myyt auton ja ostat halvan pikku kotteron tilalle. Vaihdat asunnon pienempään, nyt maksat turhaan kolmiosta, kun kaksiokin kävisi ja ainakin halvemmalta seudulta. Haet ruoka-apua etkä käytä sitä 70 euroakaan ruokaan. Haet seurakunnalta apua jouluksi. Elät säästäen seuraavat puoli vuotta, ja kun ei ole autovelkaakaan, niin saat nopeasti maksettua loput luotot pois. Ja sitten ostat vain sen verran kuin sinulla on varaa.

En käsitä, miten varaton ihminen ostaa Ellokselta 900 eurolla tavaraa!

Vierailija
85/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä menot:

vuokra 865

sähkö 65

vakuutukset 65

elisa viihde 40

lapsen vakuutus 30

s.visa 75 (velkaa 1500)

st1 visa 35 (velkaa 900)

bensa 120

ip-kerho 80

känny 20

MInusta tämä kohta on koko viestisi olennaisin osa. MInkälainen ihminen - todettuaan ryssineensä raha-asiansa aika pahasti - heittää tällaisenvaihtoehdon? Miten se ulosotto auttaa sinua ja raha-asioitasi? Millä muulla tavalla se helpottaa elämääsi paitsi siten, että voit nopeasti tehdä lisää velkaa eli siis toisin sanoen repiä tuhlauksesi toisten ihmisten työstä.

Minua vaivaa sekä tässä viestissäsi että muissa vastauksissasi kaksi asiaa:

1) Et ole valmis supistamaan kuluja juuri lainkaan. Ei käy pienempi asunto, halvempi auto, vakuutusten kilpailuttaminen.

2) Jotenkin koet, ettei tämä ole sinun vikaasi ja että riittää, kun päivittelet tilannetta huviksesi.

Minua oikeasti kiinnostaa, miten aikuinen ihminen pienillä tuloilla, autovelalla ym. tekee velkaa Ellokselle, ottaa pikavippejä ja herää sitten tässä vaiheessa taivastelemaan, että oho, eipäs rahat riitäkään. En usko, että olet todella valmis maksamaan velkasi vaan etsit vain lisäkeinoja tuhlata ja tehdä lisää velkaa. Tämä on elämäntapa. Ei muuten täyspäinen ihminen ihan vaan huvikseen väännä kaiken maailman kulutusluottoja, luottokorttivelkaa ja Ellostilejä.

Tiedätkö, miten oikeasti selviät tästä? Säästät. Palautat/myyt tavarat, joita olet ostanut velalla. Myyt auton ja ostat halvan pikku kotteron tilalle. Vaihdat asunnon pienempään, nyt maksat turhaan kolmiosta, kun kaksiokin kävisi ja ainakin halvemmalta seudulta. Haet ruoka-apua etkä käytä sitä 70 euroakaan ruokaan. Haet seurakunnalta apua jouluksi. Elät säästäen seuraavat puoli vuotta, ja kun ei ole autovelkaakaan, niin saat nopeasti maksettua loput luotot pois. Ja sitten ostat vain sen verran kuin sinulla on varaa.

En käsitä, miten varaton ihminen ostaa Ellokselta 900 eurolla tavaraa!

vaan olen ottanut 1300e luoton! sitäpä on vaikea myydä eteenpäin tai palauttaa. maksettava se on.

ap

Vierailija
86/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vakuutuksista ei voi vähentään, nimittäin kun auto on rahoituksella ostettu, on siinä oltava kasko.

Ota siihen Ellos-lainaan nyt se minimimaksu. Sillä saat 80€ lisää rahaa perheen elämiseen. Sitten sinnittelet 4kk kunnes saat sen 400€ pikavipin pois. Jos ette pärjää tuolla 150e kuussa ruoan suhteen, myy jotain jotta saat lisää rahaa.

Sitten kun saat tuon pikavipin pois (maaliskuussa), nosta se elloslaina takaisin ylös (kuten joku jo sanoikin). Saat silti parikymppiä lisää vielä tuohon kuukausibudjettiinne.

Lisätyö ei minusta kannata, kurjaa lapselle olla yksin tuo aika kun on niin pieni.

Viestin kirjoittaja kivittelee ettei pikavipistä makseta korkoja ja kuluja. Sp maksaa sitä100€/kk joten laina lyhenee ehkä .60€/kk. Silloin 400€ vippi on maksettu noin puolessa vuodessa.

Vierailija
87/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuossa aiemmin niistää vakuutuksista, niin KILPAILUTA vakuutukset. Kilpailuttaminen EI tarkoita sitä, että luovut auton kaskosta, vaan sitä, että otat samantasoiset vakuutukset toisesta firmasta, mutta halvemmalla.

Eli kilpailuta kaikki vakuutuksesi ja lähetä pyyntö useaan eri firmaan. Tiedän monien saaneen myös nostettua kaskon bonustasoa ylemmäksi, eli laskettuua hintaa tällä tavalla. Mutta siis kilpailuta vakuutukset ehdottomasti! Säästöjä voi tulla useita kymppejä kuussa!

Olisiko mitenkään mahdollista vaihtaa asuntoa hetkeksi pienempään ja halvempaan? Hyvin moni yh+1 lapsi kokoonpano asuu kaksiossa. Kun rahaa taas on enemmän käytettäväksi, voitte muuttaa taas isompaan.

Etsi edelleen asunnostanne kaikki minkä voit myydä. Samalla saat tavaramäärää pienemmäksi ja voitte muuttaa pienempään asuntoon.

Miten vanha lapsi on? Onko sairasvakuutuksesta ollut hyötyä? Jos tarvetta, niin sen saa otettua joskus uudelleen takaisin (ellei sairastu sillä välin). Mutta en enää koululaisella pitäisi niin tärkeänä maksaa sarasvakuutusta, tapaturmavakuutus kannattaa maksaa ennemmin.

Mihin kaikki luotolle ottamasi rahat ovat menneet? Eli mitä olet tehnyt niillä rahoilla? Mitä sellaista, mitä et tee nyt?

Vierailija
88/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä tiedän miltä toi tuntuu.

Ja se perimmäinen syy on se joka sun täytyy ratkaista ja hoitaa, ennenkuin tilanne ikinä paranee.

Mä hyväksyn ja tiedän mikä on mun ongelma.. Mun pelastus oli se,että sain maksuhäiriömerkinnän.

En saanut enää mistään lisää velkaa vaikka yritin.

Ja lopulta tilanne alkoi sutvaantua itsestään.

En mä vieläkään täysin "kuivilla" tuhlaamisesta ole, mutta todella paljon paremmassa tilanteessa.

Vierailija
89/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voit vähentää päiviä/tunteja ja siten pienentää maksuja. Lisätyön ajaksi tuonikäiselle on varmasti jo kavereita, joiden luona voi olla osan päivää.

Vierailija
90/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ruoka- ja vaateapua kaikkialta, mistä voit. Ja jos tiedät, että joku ostaa sinulle joululahjan, sano suoraan, että tarvitset rahaa. Pienikin summa auttaa. Kerro lapselle, että tänä jouluna ei tule paljon lahjoja, mutta hauskaa voi olla ilman lahjojakin.

Yritä säästää, missä voit. Pian se yksi luotto on maksettu ja sitten helpottaa vähän. Käy pankissa ja kysy sieltä lainaa.

Elämä ei vähään aikaan ole kovin helppoa. Mutta ainoa, joka voi saada elämäsi järjestykseen, olet sinä itse. Ryhdy toimiin.

Vierailija
91/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli neljä luottoa, eikä rahat meinanneet riittää ruokaan. Sitten kerran yksi ystäväni kysyi: Mikä sua vaivaa? Ja niin kerroin kaiken, olin salannut sen kaikilta. En kehdannut tunnustaa kenellekään, miten olin möhlinyt. Ystäväni kuunteli ja sanoi sitten, että ei aio ruveta haukkumaan minua, koska olin varmaan jo tajunnut, että olin mokannut. Ystäväni lainasi minulle velkakirjalla 1000 euroa ilman korkoa. Sain sillä maksettua yhden pikaluoton pois ja hiukan rahaa elämiseen. Sovin ystäväni kanssa, että alan lyhentää lainaa vasta vuoden kuluttua.

Tuosta ajasta on nyt viisi vuotta, laina ystävälleni on maksettu ja viimeinen luotto tulee

maksettua keväällä.

Ja ensi kesänä korvaan ystävälleni jotenkin sen, että hän lainasi minulle noinkin paljon ja ilman korkoa. Hänellä on samanlaiset tulot kuin minulla, mutta hän onkin järkevä ihminen ja on tajunnut jo aikaa sitten, että uudet vaatteet ja tavarat eivät tee onnelliseksi.

Vierailija
92/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:lla ei taida olla tällaista mahdollisuutta. En ole nyt varma ehdottiko joku jo tätä, mutta entä se (ylivelkaantuneiden) velkaneuvonta tms.? En tunne asiaa hyvin mutta olen ymmärtänyt, että velkaneuvonnan avulla voi saada tehtyä realistisen maksusuunnitelman velkojien kanssa. Sun maksutilannehan ei ole realistinen (ok auto pitäisi ehkä myydä että pääsee tähän sovitteluun vai mikä se nyt on).

En jättäisi 7-vuotiasta yksi lauantaipäiviksi. Ja mainosten jaosta ei kyllä paljoa saa. Lasta ei ilmeisesti saa mihinkään hoitoon koskaan? Koska, esim Stokkalla tarvitaan joulun aikaan kiireapulaisia ja jos pääsisit tekemään muutaman sunnuntaivuoron niin se voisi toimia ensiapuna joulujuttuihin ainakin.

Muuten: jos asut kahdestaan lapsen kanssa ja vuokra on yli 800, niin asut varmaan Helsingissä. Silloin voisit kyllä mielestäni luopua autosta, koska julkiset yhteydet ovat täällä sen verran hyvät. Voithan ostaa auton myöhemmin, kun pääset jaloillesi.

Mulla oli neljä luottoa, eikä rahat meinanneet riittää ruokaan. Sitten kerran yksi ystäväni kysyi: Mikä sua vaivaa? Ja niin kerroin kaiken, olin salannut sen kaikilta. En kehdannut tunnustaa kenellekään, miten olin möhlinyt. Ystäväni kuunteli ja sanoi sitten, että ei aio ruveta haukkumaan minua, koska olin varmaan jo tajunnut, että olin mokannut. Ystäväni lainasi minulle velkakirjalla 1000 euroa ilman korkoa. Sain sillä maksettua yhden pikaluoton pois ja hiukan rahaa elämiseen. Sovin ystäväni kanssa, että alan lyhentää lainaa vasta vuoden kuluttua.

Tuosta ajasta on nyt viisi vuotta, laina ystävälleni on maksettu ja viimeinen luotto tulee

maksettua keväällä.

Ja ensi kesänä korvaan ystävälleni jotenkin sen, että hän lainasi minulle noinkin paljon ja ilman korkoa. Hänellä on samanlaiset tulot kuin minulla, mutta hän onkin järkevä ihminen ja on tajunnut jo aikaa sitten, että uudet vaatteet ja tavarat eivät tee onnelliseksi.

Vierailija
93/137 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Halpa asunto + kallis auto

TAI

2) Kallis asunto + julkiset

Vierailija
94/137 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Halpa asunto + kallis auto

TAI

2) Kallis asunto + julkiset

Taitaa vaikeinta olla se nöyrtyminen velkataakan edessä ja niellä oma ylpeytensä.

Asunto tai auto halvemmaksi ja nopeasti, mielummin auto pois vähäksi aikaa.

Autoliikkeestä jos pääset autossa eroon, ettei tarvi maksaa liikkeelle, se voi olla jo hyvä juttu. Autossa todennäköisesti negatiivinen omapääoma.

Vierailija
95/137 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin kirjoittaja kivittelee ettei pikavipistä makseta korkoja ja kuluja. Sp maksaa sitä100€/kk joten laina lyhenee ehkä .60€/kk. Silloin 400€ vippi on maksettu noin puolessa vuodessa.

Eikös pikavipeissä ole yleensä noi näpsäkät tasasummat takaisinmaksuun? Oletettavasti tuo 400 voi olla se koko summa joka maksetaan takaisin, siis sisältäen korot ja kulut.

Vierailija
96/137 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä menot:

vuokra 865

sähkö 65

vakuutukset 65

elisa viihde 40

lapsen vakuutus 30

s.visa 75 (velkaa 1500)

st1 visa 35 (velkaa 900)

bensa 120

ip-kerho 80

känny 20

Tilanne vaatii radikaaleja muutoksia.Varaa aika velkaneuvontaan. Myy auto ja osta halpa auto, niin että jäät autosta velattomaksi. Tästä vapautuisi 200 euroa kuussa ruokaan. Vuokra on kallis, muutto halvempaan asuntoon? Onko mahdollisuutta saada mistään luottoa, jolla voisit yhdistää luotot yhdeksi matalakorkoiseksi lainaksi+ luottokielto itselle?

Vierailija
97/137 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan, että minkä hintaluokan?

ap

Vierailija
98/137 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tuohon auton myymiseen? Miksi et vaihtaisi halvempaa tilalle? Siksikö koska nykyinen autosi toimii hyvin? Voihan se vanhempikin toimia.

Vai onko kyse siitä että et halua myöntää tätä tilanne itsellesi oikeasti?

Kaverille oli muuten pankissa sanottu, etteivät tahdo oikein enää tänä päivänä antaa ihmisille lainoja sen vuoksi että saavat lainansa yhteen. Toki en tiedä, onko tämä pankkikohtaista.

Vierailija
99/137 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut asunnonvaihtoa?

Oletko jutellut jollekulle läheiselle? Vanhemmille? Sisaruksille? Pyydä apua ihan tähän rahan riittävyyden pähkäilyyn.

Olen ollut itse vastaavassa tilanteessa, tosin itse en velkaantunut vaan puolisoni, hirveää suossa tarpomista, kun yritin olla käyttämättä luottokorttia ja saada perheelle ruokaa ja muuta tarpeellista. On jotenkin hurjaa, miten ihminen voi vain maksaa luotolla/kulutusluotolla eikä älytä lainkaan, kuinka kauan niiden takaisin maksuun menee. Ja oli järjettömän raskasta yrittää maksaa niitä pois, kun toinen vain otti lisää luottoja/velkaa.

Vierailija
100/137 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autosta saa jotain niin myy pois ja osta huononpi räiskä tilalle. Saisit velkoja pois, ne vievät tosi paljon kuukaudessa, ilman niitä pärjäisitte ihan mainiosti.