Huokaus, miehelle tarttuu aika ikävä puhetyyli töistään..
On nykyään työssä tehtaassa, joka tuntuu olevan täynnä katkeria vanhoja ukkoja ja puhetyyli ala-arvoista. Usein, etenkin väsyneenä kun mies tulee töistä, jatkaa sillä moukkamaisella puhetyylillä, "kiroilla rytyää" jne. Pienet lapset imevät varsin vastenmielistä puhetyyliä itseensä. Olen sanonut tästä _monesti_, aika paljon auttanut, mutta silti huolettaa ja harmittaa. Eipä mies kovin fiksu ole, kun ei itse älyä asiaa..suututtaa olla sanomassa ja puuttumassa aikuiselle ihmiselle.
Kommentit (11)
Ja kiroilen. Maailmassa on pahempiakin asioita. Meidän lapset saattavat kiroilla kotona, koulussa tajuavat onneks puhua siististi.
Mutta miehen tyyli on myös sitä nimen omaan katkeraa. Eilen ajettiin kauppaan niin tällaista "mitä voi saatanan jullit tossa törttöilee, eikö nyt p-kele toi tuolta osaa tulla. Jossain vaiheessa totesin, että huomaatko sä, kyllä täällä liikenteessä on normaalejakin kuskeja mutta jos sun valintasi on nähdä kaikki ärsyttävä vaan niin onpa ikävää..
Mä en ainakaan kuuntelis päivääkään
Jos eroaisin, nämä lapset joutuisivat olemaan keskenään miehen kanssa enkä olisi edes pitämässä mitään rotia puheessa tai käytöksessä. Siis tottahan isällä olisi tapaamisoikeus kuitenkin, ja lastenkin kannalta tietysti tärkeää olla isänkin kanssa.
Jos eroaisin, nämä lapset joutuisivat olemaan keskenään miehen kanssa enkä olisi edes pitämässä mitään rotia puheessa tai käytöksessä. Siis tottahan isällä olisi tapaamisoikeus kuitenkin, ja lastenkin kannalta tietysti tärkeää olla isänkin kanssa.
on nykyään muotia kun selitetään miksei voi erota. Oli kyseessä alkoholismi tai väkivaltaisuus, aina tuo sama laulu. Se ei sitten auta muu kuin kärsiä, jos mies ei kerran tajua eikä erotakaan voi. Pattitilanne, turha valittaa.
No eikö minulla ole vastuu lapsistani, eikö ole totta että he olisivat eron jälkeen isänsä kanssa keskenään jolloinka hoito ja puhe voisi olla mitä tahansa eikä kukaan toinen olis huolehtimassa lasten etuja? Nykyään kun mies aloittaa äksyilyn tai kiroilun, sähähdän nopeasti hänet hiljaiksi, sanon että katsos mitä ympärilläsi on jne. Mutta sitten minä en siinä olisi. Oikeasti, eikö sillä todellakin ole jotain väliä?
No eikö minulla ole vastuu lapsistani, eikö ole totta että he olisivat eron jälkeen isänsä kanssa keskenään jolloinka hoito ja puhe voisi olla mitä tahansa eikä kukaan toinen olis huolehtimassa lasten etuja? Nykyään kun mies aloittaa äksyilyn tai kiroilun, sähähdän nopeasti hänet hiljaiksi, sanon että katsos mitä ympärilläsi on jne. Mutta sitten minä en siinä olisi. Oikeasti, eikö sillä todellakin ole jotain väliä?
kun asialle ei mitään voi? Joo tottakai pitää suojella lapsia eronkin jälkeen, mutta jos ei siitä syystä uskalla erota niin hyväksy sitten tilanne.
Tässä oli kyse miehen puhetavasta! Ei se tarkoita että samantien pitää erota...
Kyllä lapset tuon puhetavan omaksuvat jonka jälkeen voit ystävällisesti hänelle ilmoittaa mistä he ovat sen oppineet ;-)
Mitä mieltä, otanko liian raskaasti? Paljon puhuu nätistikin lapsille. Sanoo päivittäin rakastavansa. Mutta harmittaa millaisen kielenkäyttöön myös sosiaalistaa pieniä lapsiamme.