Naapuri taas
Naapuri on ystäväni. Sinkkunainen, jolla jo aikuiset lapset.
Otan hänet usein mukaan kauppaan, ettei tarvi kantaa ostoksia. Eilen soitin hänelle klo 10, että jokos mennään kauppaan. Kertoi olleensa vielä nukkumassa, koska oli ollut edellisiltana viihteellä. Sanoi, että menee ainakin tunti.
Soitin 1½ tunnin päästä uudelleen. Oli vieläkin nukkumassa ja totesi, ettei ehdi mukaani, koska pitää klo 14 jossain.
Kävin sitten yksin kaupassa.
Tänään sitten soittaa, että pitäisi lähteä kauppaan, koska hänellä on jääkaappi tyhjä. Vastasin, että kävi eilen ja ostin paljon enkä tarvitse nyt mitään. Mankui, että pitää lähteä.
Viime talvena minun olisi pitänyt lähteä kauppaan kesken lapsen synttäreiden, koska häneltä oli unohtunut jotain.
Mielestäni sinne kauppaan mennään minun aikataulujeni mukaan ja hän tulee mukaan, jos haluaa. En rupea järjestelemään omia kauppareissuja hänen tarpeidensa mukaan.
Kommentit (2)
lopeta se kauppareissujen etukäteen ilmoittelu. Jos haluaa tulla kyydilläsi niin soittakoon itse ja tulkoon sovittuun aikaan.
Tässä ratkaisuehdotukseni:
1. Kerro pointtisi tuolle naapurille, hän voi sitten itse pohtia muuttaisiko omia toimintatapojaan.
Tai
2. älä ilmoittele enää kauppareissuistasi hänelle vaan anna kävellä tai mennä omin neuvoin kauppaan.