Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko julki-imetyksen puolestapuhujat menneet jo liian pitkälle?

Vierailija
25.11.2012 |

Olin tuossa hiljattain itsemyyntikirpparilla ja menin yhden pöydän luo, jossa oli myyjänä äiti vauva mukanaan. Äidillä oli kokonaan toinen rinta paljaana ja imetti samalla vauvaansa. Vaikken vähästä hätkähdäkään ja yhtä sun toista on tullut elämän aikana nähtyä, silti jäi vähän outo maku tuosta asioinnista. Kun kyselin hintoja ym. toinen vastaili edessäni rinta esillä.

Ymmärrän kyllä että vauvaa täytyy imettää kun nälkä iskee, mutta olisiko tuon tilanteen voinut hoitaa jotenkin toisin? Harso suojaksi tai joku imetyksen ajaksi tuuraamaan. Olen itsekin imettänyt esim. junassa, mutta aina suojannut rintavarustukseni jollain harsolla tms. Lisäksi minua oudoksuttaa hieman tilanteet, joissa menemme kylään ja perheen äiti imettää vauvaa avoimesti vieraiden edessä rinta paljaana. Mielestäni JOS vaihtoehtoja on, voisi valita vaikka imetyksen makuuhuoneessa tai tuon kirpparinaisen kohdalla laittaa jotain suojaksi.

Vaikka imetyksessä ei ole mitään perverssiä niin minusta olisi kohteliasta huomioida muutkin ihmiset eikä pakottaa ketään katselemaan toista rinnat paljaana. Kun kerran hienovaraisempiakin tapoja on kuin kaivaa koko rinta esille.

Mitäs te muut olette mieltä? Onko ok esim. ravintolassa imettää rinta täysin paljaana kun viereisessä pöydässä istuu muita syömässä, jotka väistämättä näkevät tilanteen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla imetyspaita on hyvä olla, ehkä harso sen lisäksi, jos vauva siihen suostuu.

Vierailija
2/9 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisynnytykseen olisi myös siirryttävä. Oispahan kokemusta ympärillä sitten myös ja tieto leviäisi. Aivan turhaa synnytellään suljetuissa saleissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetti sitten ravintolassa, kulkuneuvossa, kauppakeskuksessa, anoppilassa, sukujuhlissa, ystäväperheen tai jopa omassa kahvipöydässä.

Vierailija
4/9 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin olla imettämättäkään, jos haluan jossain vauvan kanssa liikkua :P Eikä kaverin kanssa kahvitellessa hirveästi lähdetä johonkin vauvanhoitohuoneeseen... No, anyway, pidän julkisella paikalla aina jotain huivia rinnan edessä. Siis huivi yleensä kaulassa ja vedän sitä sitten rinnan päälle. Imetyspaitoja mulla ei ole, enkä ajatellut hankkiakaan. Saattaa siinä pari senttiä rintaa näkyä, mutta ehkä siihen ei kukaan kuole. Mun ikäisillä (20v) näkyy enemmän rintoja muutenkin kuin mulla imetyksen aikana...

Kotona imetän miten lystään, julkisesti en heiluisi rinta kokonaan esillä.

Vierailija
5/9 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetti sitten ravintolassa, kulkuneuvossa, kauppakeskuksessa, anoppilassa, sukujuhlissa, ystäväperheen tai jopa omassa kahvipöydässä.

Jos on vain oman perheen kesken? En mä jaksa kotona mitään rintojani peitellä. Onhan mies ne nähnyt jo miljoona kertaa.

Vierailija
6/9 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain oman perheen kesken? En mä jaksa kotona mitään rintojani peitellä. Onhan mies ne nähnyt jo miljoona kertaa.

-mutta jos vieraita istuu vieressä...

Vierailija
7/9 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden on sopeuduttava heidän ideologiseen maailmaansa..he eivät sopeudu, ei sitten millään.

Vierailija
8/9 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä sitä sitten pitää sen verran ajatella muita, ettei tissi paljaana kuitenkaan ole :)

Huivi tai harso eteen.

Vierailija
9/9 |
25.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainoaan haluaisi katsella miestä kulkusillaan kahvipöydässä edes oman perheen kesken. Huh että olenkin rajoittunut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi