Ruusufinni parani
Minulla auttoi Helicobakteeri- kuuri ohjeiden mukaan nautittuna, suosittelen kokeilemaan...
Kommentit (27)
on sama kuin Trikozolissa. Eli eiköhän se paraneminen tuolla selity. Valitettavasti ruusufinni tahtoo tulla takaisin jonkun ajan päästä, kun kuuri on loppunut.
mutta tulee takaisin jossain vaiheessa. Eli ei kuitenkaan parane.
minullakin parani välillä ihan Dispernillä kun märkäpaiseet oli niin tulehtunut mutta Helicobakteerikuurin jälkeen olen saanut olla hyväihoinen ja se on ihanaa elämää, ei tarvitse peitevoiteita ym.
nautittu lääke saattaa vaikuttaa paremmin kuin voiteet ja lääkkeiden vahvuus sekä kuurin pituus merkkaa paljon..
Mitä enemmän syön punaista lihaa, sitä enemmän ruusufinni kukkii.
Kala- ja linturuoat eivät sitä vaikuta ruusufinniin.
Silloin kun ruusufinni oli vielä tuore, enkä tiennyt tuosta liha-asiasta mitään, sain parhaan avun antibiootista.
Lihan vaikutuksen huomasin kun en raskausaikana saattanut syödä ollenkaan punaista lihaa. Raskauden jälkeen minulla jäi joksikin aikaa ko. ruokavalio päälle ja iho pysyi hyvänä.
Jossakin vaiheessa aloin ottamaan lihatuotteita takaisin ruokavalioon, ja iho alkoi kukkimaan. Ruusufinni kuitenkin katosi kun taas jätin lihan pois.
Minulla punaisen lihan syöminen pahentaa myös nivelkipuja, mikä olikin ensisijainen syy sille että raskauden jälkeen kokeilin uudestaan lihatonta ruokavaliota. Siinä sivussa sain helpotusta myös iho-ongelmiini :)
tarkemmin, eli mikä lääke? Itselläni ruusufinni vaivaa ajoittain ja joskus sain sen hoitoon Rozes tms voidetta.
paranee oikealla antibioottihoidolla esim. tällä helico- bakt. kuurilla paremmin kun en ole juuri muita antibiootteja syönyt elämäni aikana. Tämänkin kuurin söin pitkin hampain, samaten välttelen ylipäätään rokotuksia...
Voiko 16 vuotiaalla pojalla olla ruusufinni??
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:36"]
Voiko 16 vuotiaalla pojalla olla ruusufinni??
[/quote]
Mielestäni voi olla. Omalla pojalla oireili jo vieläkin nuorempana. Lääkärikin oli epävrma siitä, onko kyseessä akne vai ruusufinni. Oireet olivat vahvasti nenän alueella, kuten nyt aikuisenakin. Söi monta vahvaa antibioottikuuria, viimeisenä ruacutan.
Minulla auttaa auringonvalo. Kumma kyllä sitten taas saunaa tai muuta kuumaa ei sitten kestä ollenkaan, vaan roihahtaa siitä. Mutta kun ottaa tukevasti aurinkoa niin että naama ruskettuu kunnolla, niin ei tule näppylöitäkään, ja iho on sileä kuin vauvan pylly.
ONKO ALOITTAJAN RUUSUFINNI PYSYNYT POISSA?
Minulla on jo ainakin vuoden ajan auttanut Ainu Sinkkivoide. (tuo merkki siksi että kokeilemani toinen voide oli sellaista että kuivui iholle valkoiseksi kerrokseksi, tämä imeytyy tosi hyvin) Yksi-kaksi yötä kun käyttää sinkkivoidetta niin alkaa olemaan kasvot aika punoituksesta vapaat.
Sain muutama päivä sitten vasta lääkärin diagnoosin kun eivät oikein tahdo uskoa mitä heille sanoo, mutta sain sitten "hoidoksi" vain Mirvaso-geeliä, joka on siis uusi lääke Ruusifinniin joka supistaa verisuonia ja punoitus häviää puolessa tunnissa. On pakkauksen mukaan hengenvaarallista jos joutuu suuhun eli sen kanssa saa olla varovaisena, en ole vielä edes uskaltanut kokeilla vaikka onhan tuo tuubi ollut mulla jo monta päivää. Maksaa muutes 60 € tuo 30g tuubi eikä siitä saa KELA-korvausta (kuulemma uusien lääkkeiden kanssa normaalia). Tämä ei siis paranna vaan hoitaa oireita.
Kyseessä on siis jokin bakteeri/virus, joka aiheuttaa tämän sairauden. Itse olen huomannut, että kun lapseni on luonani niin saan vuorokauden viiveellä oireita. Uskoisin, että mikä se aiheuttaja sitten onkaan niin se on myös lapseni iholla ja pahentaa sitten oireitani. Lapsella atooppista ihottumaa ja kumisaapasihottumaa. En usko sattumiin vaan uskon että kyseessä on sama bakteeri. Toisaalta yhdistävänä tekijänä voi olla myös minulta peritty jonkinlainen ihoon liittyvä DNA-vaurio joka aiheuttaa hänellekin oireita, mutta en usko tähän koska minun iho on ollut aina erittäin hyväkuntoinen ennen kuin yht'äkkiä tuli tämä sairaus. Olisi mielenkiintoista kuulla muiltakin, onko epäilyksiä mikä bakteeri tätä voisi aiheuttaa. Tutkijat toki tekevät varmasti omia tutkimuksiaan mutta me, joilla tämä sairaus on, voisimme myös löytää jotain yhdistäviä tekijöitä ja siten arvioida mikä voisi olla syypää.
Se, että antibioottikuuri auttaa hetkellisesti, voisi tarkoittaa sitä että kyseessä on jokin bakteeri joka on osittain vastustuskykyinen (MRSA) tuolle käytetylle antibiootille tai sitä että aiheuttaja elää symbioosissa bakteerin kanssa, joka vähenee antibioottikuurin aikana. Aiheuttaja voisi siis olla myös jokin ihon loiseläimistä ja jopa mahdollisesti jokin sen loiseläimen bakteeri.
Itse tapasin uuden ihmisen niihin aikoihin kun tämä tauti puhkesi (exäni). Jotenkin olen ajatellut että hänellä saattaa olla sellainen bakteerikanta, joka tämän minulle aiheuttaa. Sama bakteerikanta olisi sitten lapsellammekin.
Miten tämä Helicobakteerikuuri mahtaa erota Roaccutanista? Jälkimmäistä olen syönyt yhden kuurin monta vuotta sitten ja se auttoi pitkäksi aikaa. Saako sitä edelleen määrätä vain ihotautilääkärit? Nyt hoitona on Rozex. Pari kertaa ruusufinni on mennyt silmään ja silloin olen syönyt tetrasykliinikuurin.
Menkää ottamaan ulosteen parasiitit ja ameebavärjäys...suoli huonossa kunnossa tulehtuneena heittää kasvoille ruusufinnin tapaiset näpyt..Auroran sairaalan infektio poliklinikka hoitaa ameebat..alkueläimet..kub suoli tervehtyy, kasvot tervehtyvät.
Miten se Auroran sairaala saa be ameebat ja alkueläimet pois?
Bumppaan tätä vanhaa ketjua..
Eli oon 30+ mies ja mulla on ihotautilääkärin toteama ruusufinni, johon määräsi Rosazol 1%-voidetta ja lisäksi jonkun sisäisen lääkekuurin (jonka nimeä en muista) siltä varalta, ettei voide auta. Ostin pelkän voiteen (jota saa nykyään reseptivapaasti).
Finnit lähti lähes viikossa (eli siltä osin voin vahvasti suositella), mutta punoitus jäi, nenän molemmin puolin mukavat sotamaalaukset, eikä mitkään salvat, bepanthenit tai rasvat auta tuohon punoitukseen.
Nyt ostin tota Ainu-sinkkivoidetta (joka maksoi YA:ssa 3,80€..), kiitos vinkeistä tänne. Pitänee laittaa raporttia jos auttaa.
A-vitamiini kuulemma jeesaa myös, joten porkkanaa huiviin.
Onko kokemuksia antihistamiinista? Oletteko saaneet apua? Mulla tuo Mirvaso kuivattaa ihoa ihan hirveästi. Naama punoittaa ja hilseilee. Entä laserhoidosta?
minulla helicobakteerikuuri joka sisälsi kolmea eri lääkettä = Zolt 30 mg ( lansopratsoli ), Trikozol 400 mg ( metronidatsoli ), Oricyclin 500 mg ( tetrasykliini ). Pakkaus sisälsi kaikki nämä lääkkeet yhdessä, ja nautin kuurin pakkauksessa tulevan ohjeen mukaan. Ruokailujen, maitotuotteiden kanssa varovaisuutta ja Trikozolin- kuurin aikana ja muutama päivä kuurin jälkeenkin ei pisaraakaan alkoholituotteita. Otin aina lääkkeet+ vettä pullossa mukaan kun johonkin menin että aikataulut ei mene sekaisin, kuurissa otetaan kellonaikojen mukaan tabletteja. Pyysin työpaikkalääkäriltä tämän kuurin ja lähetin itsestäni kuvia hänelle sähköpostilla ennen ja jälkeen kuurin syönnin. Sivuvaikutuksena ehkä hieman väsymystä, ei muuta, muuta syö kunnolla kuurin aikana ja kellota kuuri itsellesi sopivaksi. Itse otin päivän ekat tabut klo 9, kun syön aamupalan ennen klo 7. Toivottavasti saat avun :)