Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa EI uusperhe-elämälle nätisti

Vierailija
24.11.2012 |

Mies haluaisi muuttaa yhteen tai ainakin niin, että pääasiassa asuisimme minun asunnossa. Suhde on mielestäni ihan liian tuore moisiin päätöksiin. En ehkä välttämättä koskaan halua (ainakaan seuraavaan 10 vuoteen) muuttaa yhteen. Joskus nopeita päätöksiä tehnyt ja niistä todellakin oppinut. Miehellä lemmikkejä ja monta lasta, pieniäkin, ennestään, itselläni pari isoa lasta vain.

Kuinka siis sanoa ei nätisti, miten perustella todella tunteilla elävälle miehelle että muutoinkin voi elää yhdessä...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesästä lähtien vasta olemme virallisesti seurustelleet. Mies ei vain tunnu ymmärtävän etten halua nähdä koko ajan kuten hän haluaa. Saatika muuttaa yhteen. Hän kipuilee asian kanssa nyt paljon, todella paljon.

Vierailija
22/27 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin kiihkeästi muuttaa yhteen rakastettuni kanssa, ja hän ei halunnut.

Ymmärrän miestäsi siis hyvin. Oma kumppanini sai selittää itkuiselle minulle uudestaan ja uudestaan miksi emme voi muuttaa yhteen. Ymmärsin asian hänen kannaltaan kun hän sen selitti ja hyväksyin, että hänellä on erilaiset tarpeet (ja pelotkin), halusin hyväksyä. Mutta sitten tunteeni, järjetön kaipuu olla paljon enemmän yhdessä, sai taas vallan ja otin asian aina uudelleen puheeksi.

Et voi muuta kuin kestää sen ristiriidan, että toiveenne ovat tässä tärkeässä asiassa erilaiset. Sano hänelle, että rakastat häntä syvästi ja kiihkeästi (jos rakastat?) mutta että sinun rakkautesi ei ole sellaista että siihen kuuluisi jatkuva yhdessä olemisen tarve, vaan nautit ajasta myös erillään, tietäen että pian taas tapaatte. Sano, että ymmärrät hänen näkökulmansa, mutta et voi tehdä tällaista päätöstä vastoin omaa sisintäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin kiihkeästi muuttaa yhteen rakastettuni kanssa, ja hän ei halunnut.

Ymmärrän miestäsi siis hyvin. Oma kumppanini sai selittää itkuiselle minulle uudestaan ja uudestaan miksi emme voi muuttaa yhteen. Ymmärsin asian hänen kannaltaan kun hän sen selitti ja hyväksyin, että hänellä on erilaiset tarpeet (ja pelotkin), halusin hyväksyä. Mutta sitten tunteeni, järjetön kaipuu olla paljon enemmän yhdessä, sai taas vallan ja otin asian aina uudelleen puheeksi.

Et voi muuta kuin kestää sen ristiriidan, että toiveenne ovat tässä tärkeässä asiassa erilaiset. Sano hänelle, että rakastat häntä syvästi ja kiihkeästi (jos rakastat?) mutta että sinun rakkautesi ei ole sellaista että siihen kuuluisi jatkuva yhdessä olemisen tarve, vaan nautit ajasta myös erillään, tietäen että pian taas tapaatte. Sano, että ymmärrät hänen näkökulmansa, mutta et voi tehdä tällaista päätöstä vastoin omaa sisintäsi.

Juuri nuin on hänkin kertonut, järjettömän vahvat tunteet ja ikävä jotka häntä repii ovat olleet ne asiat, että hän haluaisi nähdä koko ajan. Ja kertonut juuri nuita asioita hänelle joita mainitsit. Tämä asia vaan meinaa rikkoa välejämme nyt, kaikesta huolimatta.

Vierailija
24/27 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen luvannut lapsille, että kotiimme ei tule miestä ennen kuin he ovat täysi-ikäisiä (olen leski, joten tähän oli helppo vedota jo siksikin, että puolet talosta oli lasten). Eli seurustelimme yli 10 vuotta ja systeemi toimi hyvin. Molemmille lapset olivat tärkeimmät ja kumpikin tiesi, missä mennään. Lasten ei tarvinnut vanhempien suhteen vuoksi luopua yhtään mistään, ei tullut turhaa kompromissien tekoa jne.

Vierailija
25/27 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutatte yhteen, huomaat varsin nopeasti eläväsi miehen laatimassa vankilassa. Hän rakastaa sinua niin paljon, että et saa olla hetkeäkään poissa näköpiiristään. Saat soittoja töihin, varmistuksia kampaajallesi, yhteydenottoja kavereihisi, koska mies ei anna sinulle omaa elämää, kun on kanssasi yhteen päässyt.

Rakastamalla voi tuhota toisen elämän.

Vierailija
26/27 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hälyttävä merkki, jos miehellä on jo kuulemma "valtavat tunteet" sua kohtaan, vaikka olette tapailleet vain muutaman kuukauden. Onko hänen erostaan miten pitkä aika? Onkohan hän siitä ihan täysin vielä toipunut?

Erosin kolme vuotta sitten. Sen jälkeen olen tapaillut miehiä ja heillä on kauhea kiire saada parisuhde ja varsinkin hyvin tiivis sellainen. Minusta tuo tuntuu epätoivoiselta, ripustautuvalta ja ahdistavalta.

Ymmärrän sua hyvin, että haluat omaa rauhaa ja aikaa, minullekin ne ovat hyvin tärkeitä. Voisin hyvin kuvitella seurustelevani miehen kanssa vuosia ilman kiirettä muuttaa yhteen.

Miksi mies haluaa niin kiihkeästi yhteen noin lyhyen seurustelun jälkeen? Ei kuulosta hyvältä

Parasta on, että kerrot rehellisesti miehelle, mitä haluat.

Vierailija
27/27 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen erosta on todellakin vähän aikaa. Omastani paljon kauemmin. Ehkä hän hakee nyt jotain korvaavaa juttua elämäänsä, vaikkei sitä myönnäkään. Muistan kuinka itse olin vastaeronneena paljon valmiimpi aikoinani heti yhteen toisen kanssa. Nyt kun on tottunut tähän omaan elämään niin ei tästä nautinnosta niin vaan päästä irti :)

Mies ei ole ehdottanut kihloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi