Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksu yli 18-vuotiaalle kannattaa maksaa suoraan lapselle

Vierailija
24.11.2012 |

ei mene elarit exän elättämiseen, varsinkin kun kyse on koulutusavustuksesta esimerkiksi lukiota käyvälle.

Muutenhan elatusvelvollisuus päättyy kun lapsi täyttää 18v.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksu yli 18-vuotiaalle kannattaa maksaa suoraan lapselle ei mene elarit exän elättämiseen, varsinkin kun kyse on koulutusavustuksesta esimerkiksi lukiota käyvälle.

Muutenhan elatusvelvollisuus päättyy kun lapsi täyttää 18v.

koulutusavustushan kuuluunkin suoraan lapselle. sitä ei edes lähi voi hakea, vaan lapsi itse.

Vierailija
2/9 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää asu kotona ja maksaa kaikki kulunsa itse.

Jos kaikki rahat menisivät lapselle, niin varmasti menisivät suoraan koulutukseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona syömiseen, leffoihin, ei mihinkään kouluun liittyvään, oletan että ex maksaa elareita mulle niin kauan kun poika lukiota käy ja asuu mun luona pääasiassa, on isällään vain joka toinen viikonloppu.

Vierailija
4/9 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle nämä maksetaan suoraan, ei lähivanhemmalle. Toki voi maksaa, jos näin on sovittu ja haluaa. Useimmiten näin ei haluta tehdä.

Vierailija
5/9 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Se raha olisi alle 5% tuloistani. Aivan sama kenen tilille menee sitten kun asia on ajankohtainen. Exäni tosin on ihan sivistynyt ja luottaa siihen että pystyn elättämään itseni palkallani.

Vierailija
6/9 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jotkut maksavat suoraan lapsille, jotkut lähivanhemmalle. Yleensä moni haluaa "periaatteen" vuoksi maksaa suoraan lapselle.

Vierailija
7/9 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 18 v ei makseta elatusmaksua.

Koulutusavustus ei ole elatusmaksu vaan sitä maksavat kumpikin vanhempi lapselle, jos koulutuskuluihin ei opintotuki ja -laina riitä eikä nuori saa töitä. Kolutusavustuksen laskemisessa ei huomioida esim harrastekuluja.

Vierailija
8/9 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 20:41"]

Hm. Se raha olisi alle 5% tuloistani. Aivan sama kenen tilille menee sitten kun asia on ajankohtainen. Exäni tosin on ihan sivistynyt ja luottaa siihen että pystyn elättämään itseni palkallani.

[/quote]

Ketä vittua kiinnostaa kuinka suuri tai pieni osuus se on sinun palkastasi. Jos olet noin hyvätuloinen, mikset maksa sitten lapselle kunnolla tämän täytettyä 18 vuotta?

Vierailija
9/9 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaan on otettava sen verta vastuuta itsestään, ettei pistä isän maksamia elatusmaksuja esimerkiksi heti vaatteisiin tai baariin.

Meillä ainakin lapsen isä maksaa nyt 19v täyttäneen lukiolaisen elatusmaksun suoraan tälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme