Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei lapsen kuvia facebookkiin..?

Vierailija
23.11.2012 |

Onko ketään muuta, joka ei laita lapsistaan kuvia facebookkiin?

Mun mies ei halua että laitan, eikä asia mullekaan ole tärkeä. Toisaalta joskus houkuttais vähän laittaa joku suloinen kuva vauvasta. Haluan kuitenkin, että lapseni laittavat itse aikuisena kuvia nettiin jos haluavat, mä en heidän puolestaan sitä tee.

En tunne ketään muuta joka olisi facebookissa eikä laittais lapsistaan kuvia. Olenko ainoa??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelee, että lapsen pitää itse voida aikanaan päättää haluaako kuviaan nettiin.

Vierailija
2/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään, jos vaatteet on kunnolla päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kesäinen kuva laiturilla, jossa lapsi katsoo poispäin kamerasta. Tai lapset pyöräilemässä ja kuva takaapäin.

Vierailija
4/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vannoi ettei laita lapsestaan yhtään kuvaa nettiin. Nyt niitä ilmestyy tyyliin jokatoinen päivä uusia facebookkiin. :D

Vierailija
5/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää lapsikuvat laittamatta. Joillakin ei ole kuvia ollenkaan. Ei mullakaan ole kuin oma lapsuuskuva, muutama profiilikuva ja maisemakuvia. Ei varsinaista kasvokuvaa ollenkaan.

Vierailija
6/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on ihan ok että muut laittavat, mutta omista lapsistani en sinne halua kuvia laittaa.

Vierailija
7/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en laita lapsista kuvia nettiin, niin, että heidät pystyisi tunnistamaan.

Mielestäni lasten tulee itse saada kontrolloida sitä, millaista materiaalia heistä netttiin menee.

Tämä minun toimintatapani on kompromissi, me kun asumme ulkomailla ja näin tuttavat hieman näkevät vilauksia lapsista.

Minä laitan, mutta aina niin ettei lapsi ole tunnistettavissa. Esim. kesäinen kuva laiturilla, jossa lapsi katsoo poispäin kamerasta. Tai lapset pyöräilemässä ja kuva takaapäin.

Vierailija
8/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteet päällä. Kommenteissa /päivityksissä en koskaan käytä lapsen etunimiä, viittaan poikaan tai käytän etukirjainta. En jaksa uskoa että netin kuvapaljoudesta viitsii ylipäätään nähdä sen vaivan että etsii tavallisten perheiden tavallisia kuvia.

Sinänsä jännä että monessa muussa maassa kavereilla on perhekuvia ihan suoraan omana kasvokuvana ja kaikkien nimet, syntymäpäivät jne löytyy eikä asia pidetä mitään riskinä ( olen kysellyt että miten uskaltavat)

Vierailija
9/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin vaan piti päästä laittamaan parin päivän ikäisen vauvan kuva Facebookiin... :D Ehkä 4 kuvaa olen vauvasta julkaissut. Tiedostan, etteivät ne kuvat juuri muita kiinnosta, ja olen vähän epäileväinen lapsen kuvien julkaisemisen suhteen muutenkin.

Pidän kylläkin suljettua blogia, johon laitan vauvasta kuvia.

Vierailija
10/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tietoihin laitettu lapsen syntymäaika, kuvia noin joka toiselta päivältä ja sen lisäksi lapsesta löytyy aivan tolkuton määrä tietoja. Koska minä olen normaali ihminen, en ehkä keksi mitä kaikkea voi tehdä noilla tiedoilla ja kuvilla, mutta olen ihan varma että maailmassa on todella paljon ihmisiä, jotka keksivät niille kaikenlaista ei-laillista käyttöä.

Vierailija
11/11 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia olisi vaikka kuinka paljon, mutta periaatteesta en ainoaakaan kuvaa facebookkiin lapsestani laita.