Onko sinusta piratismi ok?
Unohdetaan nyt nuo Chisut, TTVK:t ja 9-vuotiaiden ihmisoikeudet hetkeksi.
Kuinka moni täällä on sitä mieltä, että laiton lataaminen (ja jakaminen) on ok ja tekijänoikeudet vanhanaikaisia? Kuinka moni taas on tekijänoikeuksien puolella?
Kommentit (10)
Eipä ole juuri moraalia Spotifyn käytössäkään.
Tai mitään laittomuuksia sen puoleen. Ihminen on joko rehellinen tai rikollinen. Ei ole välimuotoja.
korvauksen ilman muuta. Nykyisin on vain niin, että tekijänoikeuksilla ratsastavat kustannusyhtiöt, tekijä saa murusia vaan. En silti hyväksy piratismia, mutta nykyinen lainsäädäntökin on p-stä, esim. vanhanaikaiset kasettimaksut, jotka ulotetaan edelleen kovalevyihin, muistitikkuihin yms. laitteisiin. Lobbaus on niin voimakasta, että tätä vastaan on paha taistella.
Silloin se oli laillista, mutta kun 90-luvun jälkeen ei ole tehty kunnon musaa, niin nyt on kaikki mitä haluan. Luonnollisestikaan en mistään maksanut. Nyt minulla on laillinen Spotify, joka kuulemma onkin pahempaa kuin piratismi. Mielenkiintoista. Kavereille polttelen joskus cd:lle musaa eli kaipa se laitonta on :) Who cares? Me ollaan muutenkin ihan hakkeriperhe, käytetään Gnu/Linuxia, Open Officea ja vastustetaan Mikkisoftaa ja Omppua. Mies aikoo kaiken lisäksi tuosta meidän ipanasta kasvattaa huippuluokan hakkerin, että silleen :D
Chisua meillä ei kuunnella.
Sinä olet se työkaveri, joka pitää nahkatakkia, bootseja ja kuuntelee Popedaa :D
hakkerin määritelmä ei ole se, että käyttää ilmaisia ohjelmia, btw. Yleensä kyse on kuitenkin köyhyydestä tai laiskuudesta.
Jos menisit töihin ja saisit työläppärin WIN seiskalla, et suostuisi sitä käyttämään? Ai joo, oletkin duunari, unohdin.
Esikoisen toimeentulo riippuu aika pitkälle tekijänoikeuksista.
Sinä olet se työkaveri, joka pitää nahkatakkia, bootseja ja kuuntelee Popedaa :D
hakkerin määritelmä ei ole se, että käyttää ilmaisia ohjelmia, btw. Yleensä kyse on kuitenkin köyhyydestä tai laiskuudesta.
Jos menisit töihin ja saisit työläppärin WIN seiskalla, et suostuisi sitä käyttämään? Ai joo, oletkin duunari, unohdin.
Olen töissä, enkä ole edes duunari. Työkoneella on wintoosa ja kaatuhan se kerran päivässä. No eipä ole minun rahoistani pois, kun en pysty tekemään töitä, kun ei kone toimi :D
Ihanaa, että löytyy vielä näitä wintoosa-uskovaisia! Käytät varmaan hotmailia? Tiesitkö, että Microsoft omistaa kaikki meilisi? Ja ihan turha mennä sönköttämään mistään Suomen laista ja kirjesalaisuudesta :D
Jos menisit töihin ja saisit työläppärin WIN seiskalla, et suostuisi sitä käyttämään? Ai joo, oletkin duunari, unohdin.Olen töissä, enkä ole edes duunari. Työkoneella on wintoosa ja kaatuhan se kerran päivässä. No eipä ole minun rahoistani pois, kun en pysty tekemään töitä, kun ei kone toimi :D
Ihanaa, että löytyy vielä näitä wintoosa-uskovaisia! Käytät varmaan hotmailia? Tiesitkö, että Microsoft omistaa kaikki meilisi? Ja ihan turha mennä sönköttämään mistään Suomen laista ja kirjesalaisuudesta :D
Et sitten noilla periaatteilla varmaan käyttäisi Gmailiakaan koskaan?
Tekijänoikeus kuuluu tekijälle tai tämän edustajille.
Onhan se nyt ihan perseestä, jos vaikka tekisin kirjan että ap saisi sitten sitä levittää ilmaiseksi muille.
Musan saa Spotifysta ja leffat lainattua kavereilta tai ostettua. Joko teillä ei ole sitten kavereita ja rahaa, tai ei ole moraalia.