Anoppiasiaa.... ahdistaa
Anoppi haukkui minut yhteisen ja miehen lapsien kuullen anoppilasta poislähtiessämme (aiheetta - mies otti naimisiinmenomme jälkeen entisen hääkuvansa pois, kun meistä ei ole hääkuvaa tms). Nyt joulu tulossa ja mietin pitääkö minun nelikymppisen vain niellä kaikki haukut ja olla niinkuin ei olisikaan. Toisaalta tuntuu siltä, että jos nyt alistun jalkarätiksi, niin saan kuulla haukkuja toistekin.... Mitä tekisitte?
Kommentit (11)
kunniapaikalla. Nyt kun menimme naimisiin, mies otti sen pois. Oli tosin jo aiemmin sanonut anopille, että ottaisi sen pois, mutta niin ei ollut tapahtunut. Miehen lapset oli ihmetelleet miksi se on siinä jne. Miehen mielestä olisi sopivampaa jos hyllyssä olisi vaikka joku ristiäiskuva tms, kun hän on naimisissa nykyään toisen ihmisen kanssa. Mieli on maassa, kun minä sain siitä haukut ja vielä tuollaisessa tilanteessa että lapset on paikalla. Mattoa on vedetty jalkojen alta kyllä muillakin tavoin.
Sinä menit naimisiin miehesi et anoppisi kanssa, ja ellei anoppisi osaa suhtautua sinuun asiallisesti niin sinun ei ole mikään pakko olla hänen kanssaan tekemisissä. Jätä vierailut miehesi heiniksi siksi aikaa kunnes anoppisi korjaa asennettaan. Minun mielestäni joulu ei ole mikään syy kestää paskamaista käytöstä keneltäkään paremminkin päinvastoin!
Minun anoppini muuttui ihan asialliseksi, kun pistin joskus kovan kovaa vastaan ja lakkasuin myös kyläilemästä lähes puoleksi vuodeksi... Tajusi varmaan, että kannattaa olla hyvissä väleissä kanssani, koska miehenikään ei viitsinyt lasten kanssa kyläillä heillä kun eivät saaneet minua lähtemään mukaan.
Älä nyt vaan ala vaatimaan omaa kuvaasi sinne, anna anoppisi olla rauhassa. Kyllä se ajan myötä järkiinsä ehkä tulee...
Jos sinun ei tarvitse pitää häneen yhteyttä edes miehesi takia (oletan, että miehesi tukee sinua tässä asiassa) niin anna olla koko akan!
Ei sinun tarvitse kestää anopilta MINKÄÄNLAISIA haukkuja olivat sitten aiheellisia tai ei, tosin ei anopinkaan tarvitse kestää haukkuja sinulta (en tiedä oletko riidellyt anopin kanssa)
Olet naimisissa miehesi kanssa et anopin!
Anoppi ei ole pitänyt " vapaaehtoisesti" mitään yhteyttä entiseen miniäänsä. Tapaamiset ovat olleet sitä, että ex-miniä on vienyt lapset mummolaan joskus kun olemme siellä tms. Itse olen kyläillyt nykyisen mieheni kanssa omassa ex-anoppilassa eli se ei ole minulle mikään ongelma
ja lastenkin parempi olla sellaisessa ilmapiirissä. Tuntuu vaan niin surulliselta... ap
...anoppisi siinä pitäisi olla asiasta surkeana eikä sinun!
Itse tein kompromisseja ja purin hammasta. Anoppi ei muuksi muutu, vaikka voissa paistais. Mun miehen ja exän kuva oli oikein seinällä. Sinänsä " hauska" aloitus sulla, että myös minä sain ryöpyn niskaani, kun mieheni otti kuvan seinältä ensimmäisen hääpäivämme jälkeen, kun ei anoppi ollut sitä vuoden aikana tajunnut itse ottaa miehen sanomisista huolimatta. Joo, ja mun syyksihän se pantiin. Minä olen niin kateellinen, kun exällä oli hiano mekko ja nuttura kuvassa, kun me mentiin naimisiin kesämökillä vaan laiturilla kesämekko päällä (huom. eikä oltu kutsuttu anoppia todistajaksi, vaan molempien parhaat kaverit oli todistamassa). Eli minä elelin alkuun nieleskellen anopin sanomisia sun muita, ihan lastenkin kannalta. Viime viikonloppuna glögi-illassa sitten pamautin kaikki päin anopin naamaa! Viettäköön millasen joulun tahtoo, meidän perhe on keskenään kotona, vaikka meillä onkin niukalti tilaa. Jesh, kerrankin sellanen joulu, millaiseksi sen itse laitamme :)
mutta eikai kenenkään seinältä voi mennä tavaroita/kuvia ottaan pois. Ettehän te anoppilassa asu? Mutta ymmärrän kyllä että harmittaa jos anoppi ei tajua sen vertaa että ottais itse sen kuvan pois. Mitähän tykkäisit jos anoppi tulisi ja ottaisi teiltä jonku taulun seinältä alas??
Ja todellakin, on aivan järkyttävän huonoa käytöstä JO OMAA LASTA kohtaan, jollei tajua ottaa " out-of-date" -hääkuvaa seinältä
Vai mitä tarkoitat?