Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömin nimi-idea ikinä?

Vierailija
22.11.2012 |

Ihastuin täysin nimeen Primrose kun luin nälkäpeli kirjan. Nimi siis on eräs kukkalaji, ja kirjassa oli yhden tytön nimi.

Onko teistä tyhmää, ja tuleeko heti mieleen, että olen vain hullu nälkäpelifani?

Lapsi syntyy ensi keväänä, eli aikaa on kyllä miettiä..., ja ehkä ihastus haihtuukin vielä, mutta nyt on vaan kaunein nimi ikinä!

Toiset nimet on jo varmaksi päätetyt Ida Eveliina, eli nimi olisi kokonaisuudessaan Primrose Ida Eveliina.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihan tavalliset niemiset ovat keksineet antaa lapselle kansainvälisen nimen. Olen pahoillani, mutta Primrose ei vaan keskelle suomenkielistä puhetta oikein istu.

Usein nämä lapset vähän kapinoivat nimeään vastaan. Uudelle opelle sanovat aina tyyliin: "Mun nimi on Jack, mutta kaikki sanoo Jaakoks. En mä tykkää siitä Jackista, sano säkin ope Jaakko."

Jos haluat antaa kansainvälisen nimen, anna sitten tosiaan sellainen, joka sopii sekä suomenkielisen että usean ulkomaankielisen suuhun.

Aina näissä ei voi laskelmoida. Työkaverini antoi lapselleen nimeksi Kim, kun ajatteli, että se tunnistetaan pojan nimeksi joka maassa. Eka ulkomaanmatka, jonka tekivät lapsen kanssa, niin kaikki nimeä kysyneet ihmettelivät, että aijaa, hän onkin tyttö, kun on nimeltään Kim, me luulimme pojaksi, miksi olette pukeneet pikku tyttönne pojan vaatteisiin.

Vierailija
22/31 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauspahoinvointilääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin lapsi itse osaa sanoa nimensä ymmärrettävästi. Miksi muutenkaan antaa lapsille nimiä, joita aina joutuu toistelemaan ja tavaamaan kysyttäessä.

Vierailija
24/31 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempinimeksi koulussa tulee sitten Primppi. Kaunista.

Oikeesti älytön nimi, herää.

Luin itse ensin Primpra. Vaikea nimeksi ulkomaalaisellekin. Trimroos. Primroos. Primerous. Joutuuko sen aina tavaamaan?

Ap, unohda tuo ja valitse oikea nimi!

Vierailija
25/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi, mutta en suomalaiselle antaisi.

Vierailija
26/31 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2012 klo 00:44"]

Kun ihan tavalliset niemiset ovat keksineet antaa lapselle kansainvälisen nimen. Olen pahoillani, mutta Primrose ei vaan keskelle suomenkielistä puhetta oikein istu.

Usein nämä lapset vähän kapinoivat nimeään vastaan. Uudelle opelle sanovat aina tyyliin: "Mun nimi on Jack, mutta kaikki sanoo Jaakoks. En mä tykkää siitä Jackista, sano säkin ope Jaakko."

Jos haluat antaa kansainvälisen nimen, anna sitten tosiaan sellainen, joka sopii sekä suomenkielisen että usean ulkomaankielisen suuhun.

Aina näissä ei voi laskelmoida. Työkaverini antoi lapselleen nimeksi Kim, kun ajatteli, että se tunnistetaan pojan nimeksi joka maassa. Eka ulkomaanmatka, jonka tekivät lapsen kanssa, niin kaikki nimeä kysyneet ihmettelivät, että aijaa, hän onkin tyttö, kun on nimeltään Kim, me luulimme pojaksi, miksi olette pukeneet pikku tyttönne pojan vaatteisiin.

[/quote]

vähän urpo työkaveri sulla. :D

Vierailija
27/31 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha nimetä lasta sen mahdollisuuden mukaan, että jos asuu jossain vaiheessa ulkomailla, ihan ihme ajattelutapa.

Jack on siellä tusinanimi, mutta Jaakko jää mieleen ja muistetaan taatusti varmemmin.

Kyllä ulkomaiset osaavat painaa suomalaiset nimet mieleen ja taatusti kaikkien nimi on joskus jossain yhteydessä sanottu tai kirjoitettu väärin.

Vierailija
28/31 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku raskushormonisekoaminen

mietin lapselle aivan kauheaa erikoista nimeä ja nyt puistattaa ajatuskin siitä etten olisi tullut ajoissa järkiini.

Vierailija
29/31 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei missään nimessä kannata laittaa kutsumanimeksi. Saa olla joka paikassa selittelemässä, miten se tavataan.

Vierailija
30/31 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken luin väärin, ja kun yritin ääntää sanaa, tuli mieleen vaan pimpparuusu

Siis nimessä, sanassa, jossa on kaksi konsonanttia peräkkäin, se toinen putoaa pois,. Monet lukevat nimen niin, että P putoaa pois, minulla se R joten nimestä tulee kiusaamiseen ja ivailuun älyttömän sopiva nimi. Pimpparoosa ja pimppariina ja pimpparuusu.

Mutta jos ei lapsen elämästä muuten saa helvettiä, niin ainakin antamalla aivan tajuttoman älyvapaan nimen. Sitten sitä istutaan vanhempainpalavereissä ja itketään, kun kaikki pitäisi hyväksyä ja kiusata ei saa ja jaja..

Vierailija
31/31 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempinimeksi koulussa tulee sitten Primppi. Kaunista. Oikeesti älytön nimi, herää.

Luin itse ensin Primpra. Vaikea nimeksi ulkomaalaisellekin. Trimroos. Primroos. Primerous. Joutuuko sen aina tavaamaan? Ap, unohda tuo ja valitse oikea nimi!

Onko teillä koululaisia? Kuka koululainen viitsii sanoa PRIMPPI. Siitä tulee PIMPPI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän