Seiskaluokkalaiselle lapselleni ehdotettiin ryhmän vaihtoa
Aiemmin syksyllä oli normaali tapaaminen luokanvalvojan kanssa ja hänen puheistaan olin ymmärtänyt, että lapseni ryhmä on hyvä ryhmä, ei minkäänlaista kiusaamista tai syrjimistä ja kaikki tulee toistensa kanssa toimeen ihan ok. Lapsellani ei ryhmästä ole mitenkään läheisiä kavereja tullut, mutta on kuitenkin pitänyt ryhmäänsä ihan mukavana.
Nyt oli sitten joku aineopettaja ehdottanut lapselleni sellaista, että siirtyisi samaan ryhmään, missä lapseni paras koulukaveri on. Myöskään tuolla toisella tytöllä ei kuulemma ole ryhmässään läheisiä kavereita.
Periaatteessahan asia on ihan yksinkertaisen helppo juttu, lapsi voisi ihan hyvin vaihtaa ryhmää. Mutta. Lapseni on vaihtanut koulua ja ryhmiä aiemminkin jo mielestäni riittävän usein. Taas olisi uusi ryhmä, pitkälti uudet opettajat, uusi lukujärjestys ym. Mutta ehkä tuo menisi jo rutiinillakin? Eikä ainakaan minulla ole mitään tietoa, että millainen se uusi ryhmä on.
Lapsi itse on ehkä ryhmänvaihdon kannalla, mutta ei varmaksi osaa itsekään mielipidettään kertoa.
Kommentit (4)
Sanotte vain koululle, että lapsi haluaa jäädä vanhaan ryhmään. Ei ole ongelma se.
Ehkä aloite on tullut tuolta toiselta oppilaalta, joka ei ole löytänyt uusia kavereita omasta ryhmästään ja joka on sanonut, että haluaisi olla sinun lapsesi kanssa samassa ryhmässä. Ehkä hänen ryhmänsä on pienempi ja vaihto siihen ryhmään kävisi päinsä - jos sinun lapsesi ryhmä on täynnä, siihen ei voida enää ottaa ylimääräisiä.
Meillä koulussa yksi oppilas vaihtaa ryhmää ensi viikolla sen takia, että hän on nykyisen luokkansa tasoa selvästi parempi. Hänet siirretään toiselle luokalle, jotta hän pääsisi tasoiseensa ryhmään eikä joutuisi kiitettävänä oppilaana turhautumaan etanavauhtia etenevän kutostasoisen luokan kanssa.
lapsesi olisi nyt mahdollista päästä ainoa kaverinsa kanssa samalle luokalle.
Onko lapsi 7 luokkalainen vai 7 vuotias kun ei milipidettänsä tiedä?
ap