Mies jäi työttömäksi yllättäen. En kehtaa kertoa edes vanhemmilleni
Hävettää niin paljon. Nyt pitää miehen takia valehdella omille vanhemmillekkin. Mitäkähän puhuis joulupöydässä??. Kaikkeen sitä joutuukin. Olen niin vihainen, että...
Kommentit (15)
En käsitä tuollaista häpeilyä. Joskus vain työt loppuu ja myönnään, että sattuisi, jos omalle kohdalle tai miehelle tulisi, mutta en minä asiaa salailisi.
Nytkin taas odotamme, miten miehen töiden käy, kun rakennuskohde valmis. Ikinä ei ole ollut työtön eikä lomautettuna, mutta joka kerta kohteen valmistuttua odotamme lomautuslappua kouraan. Eikä auta, vaikka vuosikausia on alalla ollut ja firmaakin vaihtanut, kun toiselta tullut lomautusuhka. Sen ehkä kokemus jo opettanut, että enää ei ole "palko perseessä" vaan lomautusuhkaan suhtautuu melko neutraalisti ja alaan kuuluvana asiana.
Vai miksi ihmeessä tällaisella yt- ja massairtisanomisten aikakaudella pitäisi hävetä työttömäksi jäämistä?
että on ihan hyvä asia olla nöyrä. Silleen hyvällä tavalla.
Kuule, on ihan korkea aika, että sinunkin vanhempasi (ja sinä itse) joudutte myöntämään, että ihan ok tyypitkin on välillä työttöminä. Minäkin olen ollut jo pitkään ja saanut todella hyvää tukea ystäviltä ja sukulaisilta. Kiitos heille siitä.
Menkää sen sijaan terapiaan selvittämään tuollaisen häpeäkäytöksen syyt. Ei ole häpeä joutua työttämäksi. Elämässähän tapahtuu vaikka mitä, omasta syystä ja ilman. Hävettääkö sua myös muiden pätkätyölläisten, sairastuneiden, irtisanottujen puolesta?
Oikeasti, jos on noin paljon häpeää, on jossakin todella suuria ongelmia.
vai onko syyt sellaiset, että niitä pitää salata?
Nyt sit työtön. Aikuinen 45 vuotias mies. Itseänikin hävettää hänen puolesta.
Voi jopa olla loukkaavaa vanhemmistasi, jos heille ei kerrota vaan muille esimerkiksi.
Mutta, kun ei tiedä asian taustoja tarkemmin,vaikea siihen on ottaa kantaa.
Voi jopa olla loukkaavaa vanhemmistasi, jos heille ei kerrota vaan muille esimerkiksi. Mutta, kun ei tiedä asian taustoja tarkemmin,vaikea siihen on ottaa kantaa.
Isäni on jo 80 vuotias ja ei ymmärrä työttömyyttä/työttömiä.
OMILLA aivoillasi.
Voi jopa olla loukkaavaa vanhemmistasi, jos heille ei kerrota vaan muille esimerkiksi. Mutta, kun ei tiedä asian taustoja tarkemmin,vaikea siihen on ottaa kantaa.
asennevammaista isääsi kuin huolehdit perheestäsi? Isäsihän se on joka on sut opettanut häpeämään? Ehkä tämä ei ole ainut asia mitä häpeät?
Noin voi käydä kenelle tahansa, ei siinä mitään hävettävää ole. Äkkiä vaan etsimään uutta työpaikkaa ja lähettämään työhakemuksia.
Noin voi käydä kenelle tahansa, ei siinä mitään hävettävää ole. Äkkiä vaan etsimään uutta työpaikkaa ja lähettämään työhakemuksia.
En vaan usko että heti löytyy johtotason ihmiselle paikkaa.
koska itse en halua selitellä omaa tilannettani sukulaisillemme sen enempää... Olen ollut vuoden sisällä muutamia viikkoja sijaisuuksia tekemässä, mutta annan ymmärtää olevani niissä hommissa vieäkin. En jaksaisi sitä huolestumista ja tuomitsemista.
koska itse en halua selitellä omaa tilannettani sukulaisillemme sen enempää... Olen ollut vuoden sisällä muutamia viikkoja sijaisuuksia tekemässä, mutta annan ymmärtää olevani niissä hommissa vieäkin. En jaksaisi sitä huolestumista ja tuomitsemista.
Vaikka ihan hirveä valehdella heille. Mutta säästytään enemmältä pahalta, mitä tähän aina liittyy
vai onko syyt sellaiset, että niitä pitää salata?