Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatko 1v lapsen väliinne nukkumaan yöllä jos hän haluaa?

Vierailija
22.11.2012 |

Meillä tyttö 1v2kk ruvennut heräilemään öisin ja haluaa väliimme nukkumaan. Olen yrittänyt, että hän jatkaisi uniaan omassa sängyssä, mutta alkaa huutaa kovaa ja pyrkii siis ylös sängystä. Nukkuu pinnasängyssä meidän huoneessa. En ole siirtänyt vielä omaan huoneeseen, koska heräilee usein öisin. Yleensä onkin itse nukahtanut uudelleen sänkyynsä, kun on saanut tutin/unilelun takaisin, mutta nyt siis haluaa meidän väliimme.

Onko tämä joku vaihe? Vai onko tästä vaikea päästä eroon jos sallii hänen tulevan öisin väliimme?

Kertokaa kokemuksia/vinkkejä, kiitos :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään sitten koko yön nukkumista omassa sängyssä, kun lapsen äiti, äiti, ÄITIIIII!!! -vaihe on ohi.

Vierailija
2/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-v lähes joka yö viereen nukkumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies siirtyy sohvalle ja ottaa tytön viereen/kainaloon nukkumaan, jos herää aamuyöstä.

Oikein tai ei, meillä on aina "kunnioitettu" näitä lasten vaiheita. Ensinnäkin siksi, että koen sen olevan tärkeää turvallisuudentunteen takia. Ja toiseksi siksi, että olemme aina nukkuneet siten, että kaikki saavat maksimimäärän unta (periaatteista viis). Se ei välttämättä toteudu, jos pitää tärkeänä että lapsi nukkuu AINA omassa sängyssään, ja valvottaa yöllä.

Kolme lasta, ja jokainen vuorollaan on tainnut jossain vaiheessa haluta yöllä viereen. TOisilla vaihe on kestänyt kauemmin, toisilla lyhyemmän aikaa. Ekan ja toisen kanssa tuli väliin parisänkyyn, kolmannen kanssa mies on tosiaan siirtynyt pienimmän kanssa sohvalla. Osaa nukkua missä ja milloin vaan.

Vierailija
4/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itseni takia. Jos joudun yöllä pitkään nukuttamaan lasta ja valvomaan, en saa enää unta. Ja sitten menee koko seuraava päivä pipariksi. Pääsen helpommalla, kun lapsi tulee viereen ja nukahtaa siihen saman tien.

Meillä tämä on toiminut, koska on vain yksi lapsi. jos on monta, niin ei ne kaikki oikeen sinne viereen mahdu...

Vierailija
5/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitos vastauksista! Ei siis tarvitse potea huonoa omaatuntoa, kun haluan päästä itse vähemmällä ja otan tytön väliin nukkumaan :) oltiin joskus unikoulussa ja asiantuntija kielsi ottamasta väliin ja yrittää vain saada nukkumaan omassa sängyssä. Ihana kuulla, että muutkin toimivat kuten minä :)

Vierailija
6/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itseni takia. Jos joudun yöllä pitkään nukuttamaan lasta ja valvomaan, en saa enää unta. Ja sitten menee koko seuraava päivä pipariksi. Pääsen helpommalla, kun lapsi tulee viereen ja nukahtaa siihen saman tien.

Meillä tämä on toiminut, koska on vain yksi lapsi. jos on monta, niin ei ne kaikki oikeen sinne viereen mahdu...

niinkuin meillä, niin ei ne kaikki elä samaa vaihetta kerrallaan. Vaikka on pienet ikäerot, niin ei meidän 6-vuotias enää tule viereen yöllä. Ei edes 4-vuotias, paitsi ihan poikkeustapauksissa joskus. Silloin minä tai mies siirrymme hänen sänkyynsä, jos parisängyssä on ruuhkaa.

Kaksi pienintä tulee satunnaisesti viereen nukkumaan, otamme kyllä jos haluavat. Vauvan kanssa siirryn itse joskus sohvalle nukkumaan.

Vierailija
7/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee ohi viimeistään siinä vaiheessa kun poikakaverinsa alkaa yöpymään teillä. Nimi. 10v tunkee meidän sänkyyn ka 1 yö/kk.

Vierailija
8/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v2kk kiipeää itse meidän väliin nukkumaan yöllä, on tehnyt sitä nyt pari viikkoa:) Nukkuu siis tavallisessa laidallisessa lastensängyssä josta pääsee helposti itse pois. Yleensä en edes herää tuohon, osaa matoilla niin hiljaa sinne väliin nukkumaan. vasta aamulla huomaan kun mies lähtee töihin ja lapsi siirtyy ihan kainaloon nukkumaan, että jaa täällä on taas ylimääräinen matkustaja kyydissä:)

Vierailija
9/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin meillä, niin ei ne kaikki elä samaa vaihetta kerrallaan. Vaikka on pienet ikäerot, niin ei meidän 6-vuotias enää tule viereen yöllä. Ei edes 4-vuotias, paitsi ihan poikkeustapauksissa joskus. Silloin minä tai mies siirrymme hänen sänkyynsä, jos parisängyssä on ruuhkaa.

Kaksi pienintä tulee satunnaisesti viereen nukkumaan, otamme kyllä jos haluavat. Vauvan kanssa siirryn itse joskus sohvalle nukkumaan.

Tosin meidän pienin on jo 4,5-vuotias ja tulee kyllä edelleen lähes joka yö viereen, ja haittaa jo aika paljon mun unia.

mutta kun se on se viimeinen, sen jälkeen kukaan ei enää tule...

Ja kyllä meidän parilta isommalta on tuo viereen tuleminen loppunut ajan kanssa ihan itsekseen. Edelleen jos ovat painajaisia nähneet, niin tulevat herättämään, ja mä menen sitten lapsen kanssa olkkariin nukkumaan.

Mä olen itse ollut tosi pimeänpelkoinen lapsi, ja muistan kuinka kamalalta tuntui pelätä kaikki yöt hereillä peiton alla, kun vanhemmille ei voinut mennä sanomaan, kun ne olivat niin vihaisia.

Vierailija
10/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 4v ja 6v ja ainakin kerran viikossa on joku meidän välissä, joskus molemmat. Isompi tuli jossain vaiheessa joka yö, nyt harvemmin. Pienempi nukkunut aina paremmin eikä ole koskaan harrastanut säännöllistä yövaellusta kuten esikoinen. Eipä tuo ole meitä haitannut, jos lapsi näkee painajaista niin kyllä saa tulla. Eivät ne sitä aikuiseksi asti tee. Meillä on aika pehmeät kasvatuslinjat kyllä muutenkin.

Vierailija
11/11 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mielelläni ottaisin 1v 5kk poikani viereen yöllä nukkumaan jos hän herää, mutta hän rupee vaan suukotteleen ja chattaamaan jos hänet viereen ottaa. nukkuu paremmin omassa huoneessa omassa sängyssään. Niin ja meillä väheni yöheräilyt omaan huoneeseen siirtyessä... ei ite herää siihen sitten jos hän vähän pyöriskelee siel sängys ja mumisee.uni on tärkeetä aikuisellekkin että jaksaa paremmin lapsen kanssa. mutta jos suostuu vieressä nukkumaan niin siitä vaan anna nukkua :)