Normaali parisuhde, jos haluan viettää joulut ilman häntä äidin ja isän luona?
Minusta jouluna on kiva olla kotona perheen parissa. Mieluiten olen silloin pari päivää ilman poikaystävää. Olenko outo?
Kommentit (31)
Minä menen äitini luokse, mies omien vanhempiensa luokse. Asutaan kaikki samassa kaupungissa, joten menemme toki yöksi omaan kotiin.
Tämä järjestely toimii hyvin, enkä pidä sitä lapsellisena.
Ehkä siksi, että meillä tehdään samalla tavalla. Nyt tulee viides yhteinen joulu ja molemmat menee aatoksi omille vanhemmilleen (tai minä menen jo luultavasti omilleni jo muutamaa päivää ennen aattoa) Mie haluan ottaa jouluna rennosti, eikä se anoppilassa onnistuisi ollenkaan samalla tavalla. Eikä se onnistuisi mieheltä minun vanhempieni luona niinikään. Hyvin on toiminut ja tää perinne varmaan jatkuu ainakin siihen asti, että meillä on lapsia. Joulupäivänä sit otetaan yleensä toi miun mies mukaan ku mennään miun mummolaan syömään ja samalla reissulla minä jään anoppilaan yöksi. Joululahjat vaihdetaan miehen kanssa jo ennen aattoa.
erilleen vietetään joulua. Kahdestaan saamme nyhvätä muuutenkin, joten jouluna voimme olla erilläänkin.
Olemme tottuneet niin erilaisiin jouluhin, että hyvä näin. Vanhempamme asuvat sen verran erillään, ettemme voi vaihtaa paikkaa koko ajan.
Ja niinpä minä lähden viettämään kunnon sukujoulua ja mieheni tappelee perheensä kanssa :)
me vietettiin pari vuotta seurusteltuamme aina joka toinen joulu toisen vanhempien luona.. ja se eka joulu muualla kuin oman perheen kanssa oli kyllä vaikea mulle, vaikka aikuinen ihminen jo olinkin.
Monet käsittääkseni alkaa viettää joulua yhdessä vasta kun on lapsia.. riippuu ehkä lähinnä siitä mikä itselle ja puolisolle on tärkeää ja miten joulun haluaa viettää. Sinänsä en näe mitään ongelmaa erikseen vietetyssä joulussakaan. Silläkin lienee vaikutusta vietättekö esim. yön yhdessä vai onko välimatkan takia mahdotonta.
Ja edelleen joka joulu minä pakkaan itseni ja lapset autoon ja lähden vanhemmilleni viettämään joulua, mies menee omille vanhemmilleen.
Emme edes ymmärrä, että tässä kuviossa olisi jotain pielessä. Osin varmaan siksi, että mies on pääsääntöisesti joulut töissä (24 tunnin vuoro), joten näin me kaikki saamme sen, mikä meistä on kivaa.
Jos mies olisi joulun kotona eikä töissä, olisimme mekin (perhe). Vaan kun ei ole.
Monet käsittääkseni alkaa viettää joulua yhdessä vasta kun on lapsia.. .
Me ollaan kyllä ihan pariskunta ja perhe vaikkei lapsia olekaan. Ja halutaan viettää joulut ja juhannukset sen oman rakkaimman kanssa. Ei mene oikein mun ymmärrykseen että arkea eletään puolison kanssa, mutta hauskimmat juhlapäivät pitäisi olla erossa.
Ei kai ole mitään oikeaa tai väärää tapaa viettää joulua? Jokainen tekee, mikä hyvältä tuntuu, se kai joulun ideakin on, olla iloinen, rauhallinen ja onnellinen.
Itse olen aina viettänyt jouluni silloisen poika-/miesystäväni kanssa.
Jomman kumman tai molempien vanhempien luona ollaan saatettu käydä, välimatkasta riippuen.
Mikään pakko ei kuitenkaan ole vanhempia jouluna nähdä, niiden kanssa on jouluja kyllä vietetty monen monta jo lapsuudessa ja nuoruudessa.
vanhempien luona, jos eivät asuisi tuhansien kilometrien päässä. ap
naimisiin. Minä vietin joulut omassa lapsuudenkodissani ja hän omassaan. Sitten kun esikoinen syntyi, aloimme viettää jouluaatot ihan oman perheen kesken kotona ja mummoloissa vierailtiin muina joulunpyhinä.
Minäkin vietän joulun vanhempien luona toisessa kaupungissa ja haluan nähdä myös sisarusten perheitä. Kaksistaan jos joulua vietettäisiin, tuskin panostettaisiin ruokaankaan, mikä olisi vähän tylsää. Pidän laatikoista ja joulukakuista. :D
te ärsyyntyneet anopit. Olisko sitten kiva, jos jättäisivät tulematta kokonaan? Muistelkaapa omaa nuoruuttanne, kuinka paljon autoitte äitiä joulupöydän tekemisessä?
Joulu on kerran vuodessa hyvät ihmiset. Ja en tajua perheitä, joissa vaimo saa kokata kaiken ja mies vain löhöää sohvalla.