Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lähdet ulos, montako kertaa sun pitää tarkistaa että hella on nollilla yms...

Vierailija
11.06.2008 |

.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin tulee sellainen tunne, että pitää vielä toisen kerran tarkistaa, mutta yleensä kerta kyllä riittäää :)

Vierailija
2/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunlaisia kyllä... ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aiomme olla poissa pitempään (muutama tunti riittää), pitää monesti palata vielä autosta tarkistamaan.

Vierailija
4/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En unohda koskaan levyä päälle, sillä sammutan sen aina, kun lopetan ruuan valmistamisen. Joskus mietin, unohdinko kiskaista suoristusraudan johdon irti seinästä, mutta harvemmin tarkistan, kun muistan sitten irroittaaneeni senkin.

Vierailija
5/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina olen tulipaloa pelännyt.

Vierailija
6/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo pelko paheni kun lähipiirissäni tulipalo tapaus sattui :(

Vierailija
7/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään tulipaloa ihan sikana. Mietin aina miten pelastan lapset yläkerran makuuhuoneista. Nämä neuroosit haittaavat jo mielestäni elämää. Vinkkejä kaipaisin,miten niistä neurooseista pääsen eroon.

Vierailija
8/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan muuten olen melkoisen herkkä esim. pelkään sairauksia ja jopa sosiaalisia tilanteita.

Vierailija
9/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellan levyt on yksi niistä, kyllä :)

on lohduttavaa silti tietää, ettemme ole yksin, lähes KAIKKI ihmiset kärsivät jostain neuroosista... se johtuu lähinnä siitä, että elämme niin erilaista elämää kuin mihin meidät on "tehty".. on luonnollista pelätä esimerkiksi lentämistä, korkeita paikkoja tms, koska esi-isämme eivät ole mitään sellaisia asioita tehneet ja siksi ne yhäkin tuntuvat luonnonvastaisilta. ennen ihmiset myös asuivat pienissä koloissa, joissa lapset olivat siinä käden ulottuvilla, ei ole mitenkään outoa että pelottaa kun lapset ovat toisessa kerroksessa ja ympärillä on paljon tilaa kun kehomme on edelleen aika samanlainen kuin silloin kun esi-isämme asuivat luolissa ja aistimme toimivat yhä samoin...

neurooseja voi helpottaa jos ne tuntuvat häiritsevän elämää. terapia auttaa, koska toisen ihmisen kanssa jutteleminen jotenkin järkeistää sitä tunnetta ja omat keinot helpottaa oloa, varmistua ja tuntea olonsa varmaksi kehittyvät.. ulkopuolinen pystyy paremmin vakuuttamaan että pelot ovat turhia, me kun emme voi määräänsä enempää vaikuttaa tilanteisiin.

osaksi neuroosit ja se, että joutuu toistamaan asioita johtuu hermojen välittäjäaineen viasta.. eli teet jonkun asian ja tavallaan tajuat että tarkistin sen, kaikki ok, mutta jää silti tunne, tarkistinko todella, näinkö todella, olenko ihan varma? silloin on kyse siitä että välittäjäaine ei vie viestiä/tietoa täydellisenä perille.. tätä voidaan helpottaa lääkityksellä myös, sekä sillä että harjoittelee tilanteita. kun esim lukitset oven ja sen jälkeen tulee autossa olo, pitääpä palata ja tarkistaa vielä, niin et menekään, vaan taistelet tunnetta vastaan. illalla palaat ovi on yhä lukossa ja tämän harjoituksen toisto voi helpottaa ongelmaa...

jossain määrin neurooseja voi myös hyväksyä itselleen, näin neuvovat myös terapeutit. ne kuuluvat ihmisen elämään, emme pysty hallitsemaan läheskään kaikkea ja nykyään ympärillämme on vielä niin paljon... kannattaa koittaa suhtautua omiin mustiin pisteisiin huumorilla ja hyväksyä se, että mulla nyt on tämmöinen ongelma....

Vierailija
10/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄH. 3 kertaa, mutta usein enemmänkin.

Joo, olen vähän monk:D

Vierailija
11/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä tarvi olla hullu, jos pelkää sen jälkeen kun on nähnyt rakkaidensa kodin palavan tuhkaksi.

Vierailija
12/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä tarvi olla hullu, jos pelkää sen jälkeen kun on nähnyt rakkaidensa kodin palavan tuhkaksi.

Vierailija
13/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sitten varmaankin tuo vika niissä välittäjäaineissa. Kuullosti ihan minulta. Rasittaa vaan kiun illalla väsyneenä haluais mennä nukkumaan, mutta vartti menee kaikenlaiseen tarkisteluun ja varmisteluun. Ja oireet alkoivat esikoisen syntymän jälkeen n. 10 vuotta sitten. Joten huoli on jälkeläisistä...

t.11

Vierailija
14/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne voivat olla hyvinkin erilaisia.

jos rupeamme sanomaan sitä hulluudeksi niin voidaan lyödä leima ensin omaan otsaan, koska meillä kaikilla on jokin järjenvastainen tapa.

Vierailija
15/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae keskusteluapua. se todella auttoi minua. kun joku kertoi että tähän on myös oikea FYYSINEN syy, eikä vain "hulluutta" se auttoi mua hyväksymään tilanteen, eikä lisää energiaa mene itseni syyttelyyn.

samoin kun tajusin syyn-seurauksen, miksi toimin näin, niin opin tapoja kuinka lievittää toimintaa. täysin vapaa en näistä jutuista ole, mutta kun tiedän, että mun välittäjäaineet ei toimita viestejä niin joskus miettiessäni menikö ovi lukkoon sanon itelleni, että tarkistin sen, tiedän sen kyllä järjellä ja se helpottaa :)

lääkitystäkin voi kokeilla. mua on auttanut se, että on sovittu että mies tarkastaa hellan ennen nukkumaankäyntiä enkä puutu siihen yhtään.

tsemppiä, et ole hullu, tämä ongelma on TOSI YLEINEN. periytyy kuitenkin herkästi, joten kannattaa tehdä töitä itsensä kanssa.

terv.12

Vierailija
16/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. joudut tarkistelemaan silitysraudan johtoa tai nollittelemaan helloja, sano ääneen kun teet tarkistuksen eka kerran. Sano siis:"Nyt minä otan tämän johdon seinästä" tai "hellanlevyt on nollilla" - mulla auttaa ainakin.

Vierailija
17/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne voivat olla hyvinkin erilaisia.

jos rupeamme sanomaan sitä hulluudeksi niin voidaan lyödä leima ensin omaan otsaan, koska meillä kaikilla on jokin järjenvastainen tapa.

Vierailija
18/18 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistamaan että ikkunat on suljettu ja ettei sauna ole tulessa tai syttymäisillään, telkkari kunnolla sammutettu jne...Ja mies on töissä, ei voi auttaa.Siis oikeesti. Varmaan jotain apua täytyy harkita. Sitten nukkumaan . Hyvää yötä ja voimia kohtalotovereille!