Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinien joululahjatoiveet menee ihan yli!

Vierailija
21.11.2012 |

Muutamia 13-17 vuotiaiden blogeja kun oon lukenut niin joululahjatoivelistalta löytyy järkkäreitä, läppäriä, uutta iphonea ja rahaa... Siis kuvitteleeko ne saavansa oikeesti noi kaikki vai ostatteko ne pennuillenne tosta vaan? Ja vielä pahempi, nuorten aikuisten blogeista löytyy niistäkin toiveet, taas 'jos porukat vois heittää mulle joululahjaks järkkärin ni ois tosi kiva' siis mitä nää ihmiset kuvittelee :D

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha :D Olen 15 ja saan iPhone 6, uuden järkkärin ja tietokoneen. Itkettääkö?

Miksi alapeukutit? Koska sinulla ei itselläsi ole rahaa hankkia lapsellesi mitään noista, tai luulet minun olevan ylimielinen kermaperse saadessani kalliita lahjoja? En ole kahteen vuoteen saanut yhtäkään joululahjaa, joten tämä on vähän kuin hyvitystä niistä vuosista.

Miksi et saanut joululahjoja? Vaikutat ylimieliseltä.

Taloudellisten vaikeuksien vuoksi. En ole ylimielinen, sinä vain olet säälittävä. :)

Vierailija
42/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei lapsi saa koko vuonna oikein mitään uutta, jouluna sitten senkin edestä.

Synttäriksikään en osta mitään, koska sukulaisilta tulee jo rahaa jne.

Nyt on 14-vuotiaalle hankittuna jo 70e rannekello ja uusi älypuhelin koska vanha vetelee viimeisiään. Vielä ajattelin ostaa uuden tabletin vanhan tilalle ja lisäksi rahaa sekä jotain pienempiä paketteja.

Nuorempana sai jätesäkkikaupalla paketteja, silloin oli helpompi ostaa leluja jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmilla on rahaa, niin mikäs siinä. Kannattaa pitää kuitenkin mielessä, että nuo on toiveita eikä, mitä loppujelopuksi saa lahjaksi. Itsehän pyydän lakanoita, hyvät ja laadukkaat verhot, pyyhkeitä, muumiastioita ja muuta vastaavaa, kun suunnitteilla olis muuttaa ensi vuonna omilleni.

N18

Vierailija
44/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tietävät ihan hyvin taloudellisen tilanteen. 200 euroa per lapsi.

Jos haluavat kalliimpaa, sitten pitää ottaa mummot ja muut mukaan.

Onneksi valituksia ei ole tullut minulle asti

Vierailija
45/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani ovat pyytäneet, että kirjoitamme kaikki toiveemme ylös ja merkkaamme kaikista mieluisimmat. Totta kai ollaan sitten toivottu, ja alusta asti ymmärretty, ettei siltä listalta todellakaan kaikkea saa. Vanhemmat vain haluavat paljon vaihtoehtoja, mitä punnita. Samoin ne sisarukset.

Jos me lapsoset keksimme vanhemmillemme jonkun isomman lahjan, ostamme sen kaikki yhdessä. Jos joku meistä tahtoo jotakin kalliimpaa, pyrimme vanhempien ja sisarusten kanssa sen ostamaan, kaikkien rahatilanteen huomioonottaen. Tänä vuonna pienin veljemme toivoo harrastukseensa liittyvää kallista asiaa, vanhin meistä laukkua, ne heille ostamme.

On ollut vuosia, kun ei ole ollut mahdollista kenenkään meistä saada mitään suurempaa, eikä se ole haitannut ketään.

Minä toivon tänä vuonna lahjaksi sukkia, ruokakauppaan lahjakorttia ja että pääsisimme kaikki töiltämme viettämään joulun yhdessä.

Vierailija
46/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, toivottavasti ne teinit tajuaa, että toiveet on vain toiveita. 

Mun tytär ei oikein osannut toivoa mitään. Varmaan senkään takia, että saa puhelimet ja läppärit silloin kun niitä tarvii. Lääppäri kun lukio  alkoi, uusi puhelin kun vanha ei pelittänyt jne.

Tässä onkin varmaan teidän perheen ja meidän perheen ero. Meillä ostetaan kalliimmat jutut joulu- ja synttärilahjoiksi eikä pitkin vuotta. Jos puhelin sattuu hajoamaan, meillä on muutama vanhempi varapuhelin. Samoin läppäreitä löytyy vanhempia malleja. 

Vierailija
47/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

telkkarin ja xBoxin. Tänä vuonna se saa läppärin. Ikä 10 v. Minä olen yh. Mutta mutta meillä tälläiset jutut tulee jouluna, ei muulloin.

varsinkin jos olet yh ja töissä ja lapsi yksin kotona voi kattoo telkkaria mikä olohuoneessa muutenkin passivoitat sitä turhaan jos omassa huoneessa telkkari

Kato yh:llakin voi olla rahaa.

En ole ylempi, mutta en uskonut hänellä olevan rahan mielessä. Minustakin on omituista että kahden hengen kotitaloudessa on kaksi telkkaria ja vielä näköjään läppärikin.

Meitäkin on kaksi. Telkkareita on kaksi ja molemmat ovat minun. Toinen olohuoneessa ja toinen makkarissa. Teini katsoo ohjelmat tietokoneeltaan. Ja tietokoneitakin on monta. Mulla itselläni kaksi läppäriä, teinillä pöytäkone ja läppäri. Teinillä on lisäksi tabletti, itselleni olen harkinnut sellaisen hankkimista. 

Vierailija
48/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissä ihan pikkulastenkin vanhemmat hankkivat ja toivovat älyttömän hintaisia lahjoja. En ymmärrä, miten edes keskituloisella pitäisi olla varaa sellaisiin.

Vierailija
49/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavaa. Oikeasti. Kuulin vuosi sitten joulun jälkeen valitusta tuttavani lapsilta miten huonoja lahjoja olivat saaneet kun pukki ei tuonut xboxia yms. Tuttavani on neljän lapsen yhäiti ja ymmärrän häntä enemmän kuin hyvin. Mielestäni ei tarvitse saada monen sadan euron lahjoja. Ei kaikilla ole varaa ostaa kalliita lahjoja. Ne jotka eivät osaa arvostaa halvempaa lahjaa saisi lähettää vaikka kuuhun asumaan. Ei joulu edes ole mikään lahjojen antamisen ja saamisen päivä vaan kristittyjen juhlapäivä Jeesuksen syntymäpäivänä. Kuinkahan moni tätäkään muistaa?

Joulu on nykyään kauppojen myynti aikaa ;)

Joidenkin ihmisten on melkein "pakko" ostaa vain jotain joillekkin, lahjan antamisen pakosta. Siinä sitä kaupat sitten tekevät katetta myymällä paskaa paketissa (esim. suihkugeeli yms. täysin turhat lahjapakkaukset).

Vierailija
50/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap osta teinitytöllesi silikonit :D m25

Vierailija
51/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha :D Olen 15 ja saan iPhone 6, uuden järkkärin ja tietokoneen. Itkettääkö?

Miksi alapeukutit? Koska sinulla ei itselläsi ole rahaa hankkia lapsellesi mitään noista, tai luulet minun olevan ylimielinen kermaperse saadessani kalliita lahjoja? En ole kahteen vuoteen saanut yhtäkään joululahjaa, joten tämä on vähän kuin hyvitystä niistä vuosista.

Miksi et saanut joululahjoja? Vaikutat ylimieliseltä.

Taloudellisten vaikeuksien vuoksi. En ole ylimielinen, sinä vain olet säälittävä. :)

Täältä sivusta huutelen, että minusta sinä on säälittävä. Ihan sen takia, että teillä on kaksi vuotta ollut pahaa köyhyyttä :( No, mutta onneksi saat nyt "hyvitystä". Ehkä se lämmittää mieltä. Mutta en juuri tuon takia haukkuisi muita säälittäviksi.

Vierailija
52/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teineille pitäisi enemmän selvittää kuinka paljon perheessä on tuloja ja menoja. Ei minulla ollut mitään käsitystä teini-ikäisenä paljonko tuloja vanhemmillani oli saati sitten menoja. Ajattelin aina että "ei meillä ole varaa" on vain tapana sanoa. Isä koitti selittää että ymmärränkö kuinka paljon hänen pitää tehdä töitä jotta saisin sen läppärin tai mitä nyt milloinkin kinusin. No, en ymmärtänyt kun ei sen kummemmin kerrottu. En tiennyt mitä perusPirkko tai Pertti tienaa. Ei ollut mitään käsitystä. Ajattelin että ainahan nyt aikuisilla on pari sataa laittaa helposti mihin haluavat, niillähän on tuhansia tilillä aina. Vasta omilleni muutettuani minulle valkeni elämän reaaliteetit kun jouduin itse tienata rahani. Ymmärsin etteivät ne vanhemmat ilkeyttään niitä rahoja pihdanneet eikä niitä tuhansia tosiaan joka Pirkolla ja Pertillä siellä tilillä makaa :D Ei ne teinit voi tietää tai ymmärtää jollei niille selvitä kädestä pitäen näitä juttuja. Tietämättömyyttä joka vanhempien silmissä on itsekkyyttä. Tällainen näkökulma täältä.

Vierailija
54/55 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä toivoa. Mutta onkin eriasia saako sitten sitä mitä toivoo.

Vierailija
55/55 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphonehan on just teinien puhelin sen hiton apple hypetyksen takia. Jotkut aikuisetkin vielä menee siihen hypetykseen mukaan. Puhelimena täys paska ja täysin ylihintanen. Vertaa esim. Honoriin.