Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahasta viis, tekisin saman jos lastani kiusattaisiin

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan oikeen. Sitä sai mitä tilaa

Vierailija
2/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän laiteta keräys pystyyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syyttäjän kanssa samaa mieltä, naiselle olisi pitänyt tuomita vankeutta.

Ei väärintekoa koskaan korjata vielä suuremmalla väärinteolla.

Vierailija
4/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen pahoinpitelee pienen lapsen ja täällä se on ok, koska lapsi oli kirjoittanut hävyttömiä sanoja jostakin auton pölypintaan.

Siis lapsenkin teko oli väärin, mutta on ihan eri mittaluokassa kuin aikuinen joka pahoinpitelee lapsen.

5

Vierailija
5/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämsäläisnainen oli suuttunut, kun hän löysi koulun pihalla olleen autonsa pölypinnasta hävyttömiä kirjoituksia. Teksteissä halvennettiin kyseistä koulua käyvää naisen omaa poikaa.

Poikansa pilkkaamisesta suivaantunut äiti pahoinpiteli teosta epäilemäänsä 12-vuotiasta poikaa rajusti Jämsässä huhtikuussa. 34-vuotias nainen selvisi teostaan 495 euron sakoilla.

Jämsäläisnainen oli suuttunut, kun hän löysi koulun pihalla olleen autonsa pölypinnasta hävyttömiä kirjoituksia. Teksteissä halvennettiin kyseistä koulua käyvää naisen omaa poikaa.

Selviteltyään asiaa opettajan kanssa nainen lähti otti oikeuden omiin käsiinsä ja lähti etsimään teosta epäiltyä poikaa tämän kotoa. Nainen tapasikin saman tien koiraa ulkoiluttamasta tulleen pojan.

Naisen uhkailusta hätääntynyt poika juoksi naista karkuun kotiovelle päästäkseen turvaan, mutta nainen sai pojan kiinni. Nainen tarttui poikaa kurkusta ja nosti tätä niin, että poika nousi ilmaan.

Nainen keskeytti teon, kun pojan kanssa koiraa ulkoiluttamassa ollut lastensuojelun avohuoltaja puuttui asiaan. Myös pojan äiti saapui sisältä paikalle.

Poika sai teosta sekä fyysisiä että henkisiä vammoja. Kaulan seudulla oli nähtävissä ihoruhjeita ja mustelmia sekä aikuisen kämmenen kokoon sopivat, molemminpuoliset punoittavat alueet. Lisäksi poika kärsi hengitysvaikeuksista ja kivusta.

Vakavampi seuraus oli pojan saama traumaattinen stressireaktio. Keski-Suomen käräjäoikeus määräsi naisen korvaamaan pojalle stressireaktiosta 1500 euroa ja kivusta 300 euroa. Itse pahoinpitelyn oikeus katsoi 55 päiväsakon arvoiseksi.

Kun lähes tuhannen euron oikeudenkäyntikulut lasketaan mukaan, tuli kuristamisesta naiselle noin 3300 euron lasku.

Kihlakunnansyyttäjä vaati naiselle ehdollista vankeutta teon rajuuden vuoksi. Syyttäjä on ilmoittanut tyytymättömyytensä tuomioon, joten juttu on menossa hovioikeuteen.

Vierailija
6/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takana on pitkäaikaista kiusaamista, niin sitten voisin jotenkin ymmärtää. Eiköhän kunnon puhuttelu uhkauksineen olisi myös tehonnut. Toi käytös oli selkeä ylilyönti.

Vierailija
7/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni kiusaajaa ihan huolella, mikään ei auttanut ja olin ihan hilkulla, etten ottanut oikeutta omiin käsiin. Onneksi "peruutimme" tilanteesta pois, mutta vannon, että jos joskus häneen, perheeseensä ja niihin muihin kavereihin vielä törmään, osaan olla esteenä ja vaikeuttaa muutamia asioita. En ole varma, haluanko näin käyvän, mutta valmis olen.

Vierailija
8/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosti lapsen kurkusta ilmaan? Sehän on todella vaarallista. Aivan ylimitoitettu ja järjetön reaktio.

Vierailija
9/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos joku kiusaa lastani, otan todellakin oikeuden omiin käsiin oli minkä ikäisestä tahansa kysessä, nyky kakarat on niin pellejä ja ilkeitä, ei harmittais yhtään kuristaa tuollaista penikkaa!

Joku täällä huutaa, että hullut av mammat, sua ei vissiin kiusattu koskaan??

KOULU EI TEE ASIALLE MITÄÄN JA KOULUN ULKOPUOLELLA KUN KUKAAN EI NÄE EIKÄ PUOLUSTA, IHAN SAMA MITEN JOKA VITUN PÄIVÄ ITKET KOKO VITUN YLÄASTEEN, ETTÄ ET USKALLA MENNÄ KOULUUN, SINNE ON MENTÄVÄ!!!!

ONNEKSI SAIN SELLAISEN YSTÄVÄN JOKA PUOLUSTI MINUA JA KIUSASI KUISAAJIA TAKAISIN!!!!! OLEN HÄNELLE ELÄMÄNI VELKAA!!!!!!!

NIIN JA KIUSAAMINE ALKOI KUIN OLIN KUUDENNELLA ELI 12V!!!!!!!!!!!! Potkittiin, lyötiin, heiteltiin tavaroilla, syljettiin päälle, huoriteltiin, haukuttiin, haukkuivat vanhempianikin, olin mikä vaan, roskilla heitettiin, tönittiin, jopa opettajien edessä... vaatteita rikottiin, reppuja, kirjoja, vihkoja jne jne...

Vierailija
10/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN JA KIUSAAMINE ALKOI KUIN OLIN KUUDENNELLA ELI 12V!!!!!!!!!!!! Potkittiin, lyötiin, heiteltiin tavaroilla, syljettiin päälle, huoriteltiin, haukuttiin, haukkuivat vanhempianikin, olin mikä vaan, roskilla heitettiin, tönittiin, jopa opettajien edessä... vaatteita rikottiin, reppuja, kirjoja, vihkoja jne jne...

Vierailija
11/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi koska tuollainen saatanan äpärä ei lopeta kiusaamista ennen kuin se on saanut opetuksen.

Tosin uhkasin ensin vanhempia ja jos eivät saa kersaa kuriin eivätkä muuta pois niin sen jälkeen etsisin muukaan käsiini ja veisin metsään. Sitosin puuhun ja jättäisin sinne useaksi tunniksi. Kun tulisin takasin sanoisin että jos vielä kerran kiusaa lastani, makaa kuopassa metri multaa pään päällä.

Sen verran jäi traumoja kiusaamisesta ettei tipu yhtään sääliä eikä ymmärrystä.

Vierailija
12/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosto tulee, jos joku kiusaa omaa lasta.

Siis olisitte valmiit potkimaan, sylkimään, huorittelemaan jne. lasta.

Sitten täällä itketään Eerikan julmaa kohtaloa ja kuorossa lauletaan miten väärin väkivalta on. Olisiko Eerikan kohtalo ollut suotava, jos hänkin olisi ollut kiusaaja ja kirjoitellut hävyttömyyksiä paskaiseen autoon?

Vierailija
13/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi kehittyvän jonkin sortin sosiopaatteja. Kuristamalla sitten parannetaan maailmaa...

Vierailija
14/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jättäisi jälkiä.

Siis fyysisiä.

Pelottaisin pennulta paskat housuun ja varmistaisin, ettei se nuku yhtään yötä levollisesti ainakaan vuoteen.

(Toki ensin varmistaisin, että oma lapseni on syytön tilanteeseen)

Kun asiasta tultaisiin sanomaan, en myöntäisi mitään. Koska en jättäisi todisteita, ei voitaisi tuomita.

Pitäkää mammat huoli ettei oma pikku pilttinne kiusaa.

Vierailija
15/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi koska tuollainen saatanan äpärä ei lopeta kiusaamista ennen kuin se on saanut opetuksen.

Tosin uhkasin ensin vanhempia ja jos eivät saa kersaa kuriin eivätkä muuta pois niin sen jälkeen etsisin muukaan käsiini ja veisin metsään. Sitosin puuhun ja jättäisin sinne useaksi tunniksi. Kun tulisin takasin sanoisin että jos vielä kerran kiusaa lastani, makaa kuopassa metri multaa pään päällä.

Sen verran jäi traumoja kiusaamisesta ettei tipu yhtään sääliä eikä ymmärrystä.

Lue nyt itsekin mitä kirjoitat! Sä olet ihan sairas.

Vierailija
16/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua kiusattiin lapsena joten koet että oikeutesi on kostaa se jollekin toiselle. Eihän se sua ole kiusannut. Silloin sä olet se kiusaaja. Joten olet samanlainen kuin ne jotka sua kiusasi.

Nyt vasta oikeasti tajuan miten sairasta porukkaa täällä av:lla liikkuu joten enpä taida itse enää tulla tänne.

Vierailija
17/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän oma alakouluikäinen lapsenne on koiraa ulkoiluttamassa ja joku tuntematon aikuinen hyökkää päälle pahoinpidellen. Lapsesi yrittää paeta juosten, mutta tuntematon pahoinpitelijä saa hänet koti ovella kiinni. Jatkaa sättimistä ja uhkailua nostaa lapsenne kurkusta seinälle ja yrittää estää paniikissa olevan lapsenne hengitystiet kuristaen häntä kaksin käsin sellaisella voimalla että lapsen kaulaan jää ruhjejäljet.

Ulkopuolinen henkilö sattuu paikalle ja pelastaa lapsesi hengen raivon valtaan itsensä lietsoneen pahoinpitelijän käsistä.

Jälkeenpäin sinulle selviää että lapsesi on kirjoittanut hävyttömiä sanoja jostakin pölyiseen autoon.

Lapsesi ei uskalla seuraavan kahteen vuoteen ulkoiluttaa koiraa tai kulkea koulumatkaa yksin kun pelkää kuka hyökkää päälle. Nukkumisvaikeuksia ja ahdistusta ja pelkotiloja pahoinpitelystä jatkuu pitkään.

Olisiko tuntemattoman aikuisen tekemä pahoinpitely oikea rangaistus sinun lapsellesi kirjoituksesta?

5 ja 6

Vierailija
18/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin menen aina askelen pidemmälle. Jos vanhemmat eivät itse saa kakaraansa kuriin, niin..

Vierailija
19/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saipahan kiusaaja kokea mitä on olla kiusattu, joka ei uskalla kotoaan kiusaajien takia poistua. Ei sääliä kiusaajalle vaikka ehkä vähän ylimitoitettu äidin reaktio olikin.

Vierailija
20/42 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttanut traumaattisen stressireaktion ja kuinka monta kertaa.

En kannata pahoinpitelyä, mutta välillä tuntuu ettei noille häiriköille voida yhtään mitään. Ne saa rääkätä jonkun vaikka hengiltä, mutta niihin ei saa koskea pikkurillilläkään.