Häntäluu tosi kipeänä! Mikä ihme voi olla syynä?!
En ole kaatunut tai mielestäni muutenkaan kolhinut häntäluutani mihinkään.
Silti se on aivan järkyttävän kipeä, ihan kosketusarka. Istuminenkin on vaikeaa, ei puhettakaan että voisi istua kovalle lattialle. Pehmustetulla istuimella voi istua sellaisessa vinossa, epäsuorassa asennossa.
Kommentit (16)
Sieltä alkaa kasvaa häntä niin kuin apinoilla kuuluukin.
Kärsit kokkygodyniasta. Siksi näitä erilaisia häntäluun vaivoja kutsutaan.
Jos syynä ei ole selkeä trauma, saattaa kipu olla säteilyä esim. kivuliaista peräpukamista tai muista peräaukko-vaivoista.
Olen myös lukenut tiettyjen pakaralihasjumitusten saattavan aiheuttaa häntäluun kiputiloja.
Anyway, joskus häntäluut vain kipeytyvät ilman mitään konkreettista syytä ja parantuvat itsekseen kunhan vain välttelee kipeiden paikkojen härkkimistä, istuu pehmeällä alustalla tai vaihtoehtoisesti istuu mahd. vähän.
Sama ongelma itsellä ja siihen auttoi venyttelyt ja liikunta. Pitkään sohvalla istuminen esim. joululomalla kirjaa lukiessa pahensi tilannetta. Hätätilanteessa kortisonipiikki häntäluun päähän voi auttaa.
Onko aloittajalla parantunut? Jos, niin miten? Itselläni ollut vuoden sama vaiva, eikä auta venyttelyt eikä istumisen välttely. Kieltämättä istumisen välttely on hankalaa, kun tekee istumatyötä, joten käytännössä istun aina etukumarassa.
voih, itelläni on ollu jo jonkin aikaa häntäluu kauheen kipee, kun nousee penkiltä nii se tuntuu aivan kauheelta... toivon ettei ois mikään murtuma kyseessä.
Mulla murtui häntäluu synnytyksessä syytä en tiedä
Minullakin ollut toista vuotta kipeänä, sentään pahin kipu hellittänyt. Kovalla istuminen pahentaa mulla kipuja. Kuvattu on, ei mitään näkyvää vikaa
Mulla on tullut hiusmurtuma häntäluuhun parista aika kevyestäkin iskusta, mm. liukastumisesta ja pituushypystä tipahtanut suoraan pyrstölleni. Tyyny pepun alle aina istuessa ja mieluiten seisoo tai makaa. Istuin koulussa viikon verran tyynyn päällä joka tunti, hieman nolotti mutta muuten ei voinut istua. Särkylääkkeitä ja vähennä rasitusta eli istumista.
Olisko katvatupen tulehdus persvaossa. Itselläni on joskus ollut juurikin häntäluun kohdalla. Mätäpaise siis ihon alla. Kipeä, kannattaa käydä lääkärissä. Toistuva vaiva. Itselläni ei onneksi ole vuosiin ollut. Voi jouduta tyhjentämään...
Mulla itsellä on ollu tässä jo monta viikkoa häntäluu kipeenä ja joinain päivinä ei satu paljoa, mutta joinan, kuten tänään, sattuu niin paljon että istuminen ja erityisesti nouseminen tuntuu aivan kauhealta. Itse kun on vielä ratsastaja niin asia on aika tuskallinen. Välillä tekee mieli vain itkeä ja huutaa jos sattuu tosi paljon
Täällä myös häntäluukipuilija.
Liukastuin jäisessä mäessä 2-3 vuotta sitten ja kaaduin suoraan häntäluun päälle. Siitä lähtien ollut todella arka, tosin nyt viimeisen vuoden aikana kipua ollut vähän ja/tai todella harvoin.
Aloitin 1,5 kk sitten käymään pitkillä, reippailla kävelylenkeillä ja se sai häntäluun taas oireilemaan. Kipu on sietämätöntä. Sattuu kävellessä ja istuessa.
Lääkäriin varaamassa aikaa olen...
Minullakin häntäluu kipeänä puolitoista viikkoa sitten tapahtuneen kaatumisen jälkeen. Kipu on niin kamala että ei pysty oikein pysty kävelemään. Eivät helpolla lähde kuvantamaan.
Onko kukaan saanut apua mistään?
Itsellä kipu on toispuoleista ja pahenee liikunnassa. Salilla kyykky painoilla ehdottomasti pahin. Istumasta nouseminen tekee kipeää eniten.
En ole päässyt julkisella edes lääkärille. Vain fysioterapeutti käynti joka oli niin turha kun olla ja voi. Osteopatia ei auttanut. Olen todella turhautunut.
Mulla on nyt kipee, tullut töissä istumisesta. Inhottava vaiva. Voiko tää loppua itsestään?
Pain in ass...
Tuosta persvaon paiseesta on vanha, pirkä ketjukin.
hiusmurtuma? Mulla on ollut sekä hiusmurtuma että kunnon murtuma häntäluussa. Hiusmurtuma oli sellainen vihlova kipu varsinkin tietyissä asennoissa. Ja pitkään, jos istui kovalla alustalla, niin alkoi vaivata.