Sain määräaikaisen työpaikan ensi syksyyn saakka. Haluaisin kuitenkin lähteä kuukaudeksi matkalle.
Joulu- ja tammikuussa siis olisi tämä reissu. Olen niin paljon mennyt työtilanteiden mukaan ja joustanut omista jutuistani, että harmittaa kyllä. Mitä itse tekisitte?
Kommentit (13)
Mutta tietysti jos sulla on rahaa olla vaikka se lähes vuosi työttömänä reissusi päälle niin mikäpä siinä sitten ettei ota hommaa vastaan.
tai viimeistään kun ilmoitan ottavani paikan että matka varattuna. Jos ei onnistu niin ei onnistu.
En vain haastattelussa vielä tienny mieheni työtilanteesta ja siitä, onko hänellä mahdollisuutta lähteä tuolle matkalle.
tai viimeistään kun ilmoitan ottavani paikan että matka varattuna. Jos ei onnistu niin ei onnistu.
kun ollaan töissä, niin ollaan töissä. Ja lomat pidetään sen mukaan mitä on ansaittu.
Aivan, mutta vakitöissä yleensä edes on niitä lomia. Toisin se on näitä pätkätöitä tehdessä.
kun ollaan töissä, niin ollaan töissä. Ja lomat pidetään sen mukaan mitä on ansaittu.
kesätyöntekijätkin ilmoittaa jo ekana päivänä tai jo hakiessa työtä, että mulla on sitten ne ja ne festarit ja matka silloin ja silloin, että ne päivät sit pitää saada vapaaksi. WTF?
Aivan, mutta vakitöissä yleensä edes on niitä lomia. Toisin se on näitä pätkätöitä tehdessä.
Juu, ihmiset haluaa nykyään elää jo ennen eläkeikää. Minusta ihan oikein, eipä ne työnantajatkaan niin lojaaleja nykyään ole työntekijöitä kohtaan.
Ja joku kirjoitti, että onhan minulla lomaa niitten pätkätöitten välillä. Mutta kun aina ei näin ole, vaan seuraava pätkä on "pakko" ottaa vastaan heti edellisen perään, jos mielii jotain töitä saada.
kesätyöntekijätkin ilmoittaa jo ekana päivänä tai jo hakiessa työtä, että mulla on sitten ne ja ne festarit ja matka silloin ja silloin, että ne päivät sit pitää saada vapaaksi. WTF?
Juu, ihmiset haluaa nykyään elää jo ennen eläkeikää. Minusta ihan oikein, eipä ne työnantajatkaan niin lojaaleja nykyään ole työntekijöitä kohtaan.
Ja joku kirjoitti, että onhan minulla lomaa niitten pätkätöitten välillä. Mutta kun aina ei näin ole, vaan seuraava pätkä on "pakko" ottaa vastaan heti edellisen perään, jos mielii jotain töitä saada.
No, koska sulla ne duunit alkaa? Milloin olet allekirjoittanut sopparin? Jos et saa palkatonta, niin voinet irtisanoa itsesi? Sit taas etsit uuden pätkätyön, kun kerran vakinaisia et huoli edes.
Kertoa että olet iloinen työpaikasta, mutta koska olet ehtinyt tehdä suunnitelmia joulu-tammikuuksi tiedustelisit mahdollisuutta palkattomaan vapaaseen. Helposti tietysti nousee esiin juuri kysymys mikset kertonut tilanteesta työsopimusta tehdessä. Voit kertoa että ette olleet varmoja järjestyykö miehellesi vapaata ja mainita ymmärtäväsi että kenties sinulle ei nyt järjesty, mutta haluaisit mahdollisuudesta kuitenkin kysyä koska perhelomien järjestäminen on vaikeaa molempien joustaessa töiden takia.
Noitten pätkätöittenkin saaminen on sen verran epävarmaa, että sen takia en uskaltaisi tyhjän päälle jäädä. Vakituisen paikan kyllä huolisin, mutta ei ole sellaisia näkynyt. :) Ihmiset vain arvostavat erilaisia asioita; joku haluaa ison perheen ja kalliin omakotitalon, minä taas haluan vain matkustaa.
nyt mieskin sitten työttömäksi? Menkää reissuun, kun ei kerran rahasta ole kiinni. Etsit sitten uuden pätkän duunia, jos tuolta et saa lomaa.
Mikä estää?
sopimusta kirjoittaessa neuvotellut asian kuntoon työnantajan kanssa.