Miten 40-v pitäisi pukeutua?
Hei!
Minulla on ikäkriisi, täytän tässä kuussa 41-v.
Kertokaahan muut 40-vuotiaat miten te pukeudutte?
Jos laitan poplarin päälle, tunnen itseni ikälopuksi. Kaikkein parhaiten viihdyn jumppahousuissa ja paidassa. Mitä ihmettä minun pitäisi laittaa ylleni?
Entäs sellaiset korkonilkkuri, missä on ns.säärystin varressa, onko ne jo nuorempien juttu?
Olisiko jollain jotain blogia tarjota, missä olisi sporttisen 40-v tuotteita :)
Anteeksi sekava viesti. Olen hukassa ja naamakin roikkuu ;)
Kommentit (9)
Itsekin olen nelikymppinen ja pukeudun "teinimäisemmin" kuin parikymppisenä opiskelijana. Biletin kotelomekossa ja jakkupuvussa, nyt pillihousuissa, saapikkaissa ja paljettipuserossa :) Nelikymppinen on tänä päivänä nuorempi kuin 70-80 -luvuilla. Ja myös muoti on muuttunut. Jos katsoo vaatekauppojen tarjontaa, niin kyllä ihan "aikuisten naisten osastollakin" on nuorekasta vaatetta ja jos kukaan ei niitä ostaisi, ei niitä olisi myynnissäkään :)
Pukeudu ap ihan just sillä tyylillä, millä tykkäät!
Ja pukeudu ihan just niinkuin sua miellyttää. Ei ole kovin kivaa olla nelikymppinen, joka joutuu kyselemään palstoilta omia mielipiteitään. Elätkö muunkin elämäsi niin kuin muut haluavat sun elävän?
Mulla on tänään töissä päällä tiukat levikset, Dr. Martensin ruskeat maiharit ja leviksen toppi.
Olen vähän sellainen ikiteini ja nyt on kuulkaa tullut välillä fiilis, että pitäisi käyttäytyä muka aikuisemmin. Unohdan sen samantien, mutta...
Minulla on siis pillifarkut ja nuo korkokengät, missä on se ns. säärystin varressa. Juuri katsoin, että pitäisikö minun leikata se pois. Kyllähän se onnistuisi, jos niin päätän.
Olen aina toivonut, että vanhenisin tyylikkäästi. Nyt on tyyli ihan hukassa... ap
mä oon pukeutunut tänään mustaan kotelomekkoon ja harmaaseen kashmirvillatakkiin ja oon itseeni tyytyväinen. Tänään on sellainen päivä, että on hyvä olla vähän täti. Joku toinen samanlainen päivä olen jakkupuvussa, mut tää villatakki on kyllä mukavampi.
Vapaa-ajalla mulla on farkut, vaikka itse en henk koht tykkää pillifarkuista - mä oon sen muodin jo kertaalleen elänyt, kuten kai useimmat nelikymppiset, eikä nostalgia ole "mun juttu". En haluaisi muutenkaan näyttää tai tuntea siltä kuin 13-vuotiaana, joten miksi tässäkään suhteessa.
Sit kun mä harrastan jotain sporttia, mulla on urheilukaupasta ostetut ulkoiluvermeet päällä. Jumppahousuija pidän jumpassa, mut se ei kyllä ole mun suosikkiliikuntalaji, pidän enemmän ulkoilusta.
Mitä tulee sun mainitsemiisi vaatekappaleisiin niin jumppahousut on ihan ok jumpassa ja illalla kotona. Töissä niitä voi pitää jos olet jumppaohjaaja tai fysioterapeutti. Ne "säärystimelliset korkonilkkurit" on varmaan ihan hyvin just pillifarkkujen tai ehkä esim talvisukkisten ja mekon kanssa. Yhtään pilliä leveämpään lahkeeseen ne eivät oikein sovi. Eli kyse ei ole iästä, vaan siitä, mitä muuta sulla on päälläsi.
kun täytin 50v.
Teen toimistotyötä ja asiakaspalvelua. Tänään tummansiniset pillifarkut, burgundinpunainen toppi ja sen päällä leveä neuletunika jossa nahkajäljitelmähihat. Kaulassa hopeinen sulkariipus. Pitkät tummat hiukset (OMA väri) auki. Viimeisimmissä juhlissa oli tummanharmaa pitsimekko ja jalassa minnaparikat. Rokahtavaa ja romanttista. Tunnen löytäneeni nyt sellaisen tyylin, jossa viihdyin. Meillä monilla marimekkoa, mutta se ei vaan tuntunut omalta, vaikka yritin.
Juu, en todellakaan pidä jumppa- tai tuulihousuja töissä :D.
Ihania mielipiteitä teillä :D. Kaupoissa taitaa nyt vain olla tarjolla sellaisia vaatteita mistä mitkään eivät miellytä minua.
ap
Turha miettiä, että onko joku vaate tai asuste liian teini. Jos tykkäät ja se sopii tyyliisi niin anna mennä vaan :)
Naaman roikkumiseen voi saada apua naamarasvoista.
Minulla on naaman roikkuminen vähentynyt 'lifting' rasvojen ansiosta :)
Liikkumisestakin on apua.
Itsekin olen nelikymppinen ja pukeudun "teinimäisemmin" kuin parikymppisenä opiskelijana. Biletin kotelomekossa ja jakkupuvussa, nyt pillihousuissa, saapikkaissa ja paljettipuserossa :) Nelikymppinen on tänä päivänä nuorempi kuin 70-80 -luvuilla. Ja myös muoti on muuttunut. Jos katsoo vaatekauppojen tarjontaa, niin kyllä ihan "aikuisten naisten osastollakin" on nuorekasta vaatetta ja jos kukaan ei niitä ostaisi, ei niitä olisi myynnissäkään :) Pukeudu ap ihan just sillä tyylillä, millä tykkäät!
Huh. Mullakin oli niitä.
Nykyisin olen vähän rokimpi ;)
...ikäkriisistäsi, huomaat, että 4-kymmpisenä uskaltaa jo vihdoin tehdä asioita oman mielen mukaan välittämättä muista ja niiden mielipiteistä. Ja alkaa pankkitilillä olla saldoakin sen verran, että niitä mielihaluja pystyy toteuttamaan ihan eri tavoin kuin ennen.
Mulla on farkut, musta neule tai huppari tai jotain vastaavaa vähän rock-henkistä, bootsit.
On mulla sellaset neulevartisetkin, ihanan lämmin se varsi nilkassa :)
40 on oikeestaan aika kiva ikä!