Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6kk vauvan yöunet?

Vierailija
21.11.2012 |

syö illalla noin 2 pilttipurkillisen verta alkaen 5kk puuroa ja silti herää noin 6 tunnin päästä huutamaan ruokaa ja ei toivoakaa, että nukahtaisi takaisin! Mitä mä teen???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissiä tai pulloa kehiin vain. Jos nukkuu 6h, niin sehän on puolivuotiaalle jo ihan superhyvin.

Vierailija
2/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6kk ikäinen herää 3-5 krt yössä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiltu on antaa maitoa, velliä ja tuttia. Hetken jaksaa vaan olla mutta ei nukkua, sitten alkaa huutokitinä, kun alkaa kyllästyttämää sängyssä makoilu. Olen myös kokeillut vaipan vahtoa, ei auta. Voisiko syynä olla päiväunet? Oletetaan että heräämme klo 6 aamulla. Ekat päikkärit on noin klo 8-10, toiset noin klo 13-15 ja viimoset noin klo 17-18 (19). Yö unille sitten noin klo 22-23.. Liikaa unta päivisin? Vai pitäisikö saada jotain tuhdimpaa yötä vasten? Olettaen että tuo alkaen 5kk puuro esim sulaa liian nopeasti

Vierailija
4/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille tavallista kaurapuuroa. Säästät rahaakin.

Vierailija
5/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näitä kaupasta saatavia "valmis" puuro "hiutaleita" esimerkiksi muksu valmistaa. Se sekoitetaan lämmitettyyn maitoon taikka veteen. Uskaltaisiko jo alkaa tosissaan syöttämään tavan kaurapuuroa, jos sen keittäisi oikein kunnolla ja vähän sauvasekoittimella soseuttaisi?

Vierailija
6/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näitä kaupasta saatavia "valmis" puuro "hiutaleita" esimerkiksi muksu valmistaa. Se sekoitetaan lämmitettyyn maitoon taikka veteen. Uskaltaisiko jo alkaa tosissaan syöttämään tavan kaurapuuroa, jos sen keittäisi oikein kunnolla ja vähän sauvasekoittimella soseuttaisi?

Itse aloin antaa vauvalle 6kk iässä täyimetyksen lopetettuani suoraan tavallista eloveenaa. Minuutti mikrossa, ei mitään soseutuksia. Hyvin uppoaa ilman kakomista.

5

Vierailija
7/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin antaa vauvalle 6kk iässä täyimetyksen lopetettuani suoraan tavallista eloveenaa. Minuutti mikrossa, ei mitään soseutuksia. Hyvin uppoaa ilman kakomista.

5

jospa tosiaan vaikka auttaisi öihin.

Vierailija
8/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki menee mitään hienontamatta tai kakomatta,kaura, riisi, ohra ja neljänvilja. Ruishiutale on sen verran vahva pelkästää, että sen syömisen olen siirtänyt tuonne yhden vuoden ikään. Näin toimin myös esikoisen kanssa ja hänestä tuli tosi hyvä puurojen syöjä. Ihan eka puuro kuopukselle taisi olla kaupan hedelmäpuuro, mutta se oli aika imelää jauhomössöä eli omasta mielestäni tosi kaukana oikeasta, kunnon puurosta.Jätinkin moisen tuotteen ostamisen yhteen pakettiin.

Vierailija
9/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikean puuron syöminen auttaa siihen, että vauvveli nukkuu oikeasti pitkät yöunet? En haluaisi valittaa mutta kyllä tässä oikeasti alkaa väsyttää kun omat yö unet jää siihen about 4-5 tuntiin ja päivisin en vieläkään osaa nukkua, korkeintaan onnistun torkahtamaan vartiksi.

Vierailija
10/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi nauraa mutta itsellä eka 5h yö takana ja vauva nyt 9kk ja vielä taaperokin mukana päivisin äitiä uuvuttamassa..

Noh mutta asiaan,en usko että puuron vaihto tuossa sen kummemmin auttaa. Vauvoilla on erilaisia vaiheita mitkä vaikuttaa uneenkin,esim.hampaiden tulo,liikkuminen ja kehitys nyt ylipäätänsä.

Puolivuotiaana lapset alkavat nähdä unia ja se voi olla myös yksi syy.

Jos ipana syö hyvin pitkin päivää niin ei hänen nälkäänsä pitäisi sitten herätä mutta jos oikein käsitin ja lapsi nukkuu 6h niin mun mielestä se on jo todella paljon ja tuon ikäiselle ihan normaalia heräillä useamminkin. 5h lasketaankin ns.koko yöksi kun puhutaan vauvan nukkumisesta.

Vierailija
11/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee tuohon sinun väsymykseen niin "valitettavasti" vauvatahtisesti on sen elämän vielä tuossa vaiheessa mentävä eli yrität levätä/nukkua päivällä ja aina kun lapsikin niin tekee.

Meillä auttoi noihin päiviin se että näin oikeasti vaivaa venyttääkseni lapsen päikkäri-aikaa aamusta jotta saisin nukkumaan isomman kanssa samaan aikaan ja nyt tosiaan molemmat nukkuvat 11-14 välillä,ei tietenkään välttämättä koko aikaa mutta kuitenkin.

Puolivuotiaan nukkumisia voi jo alkaa järkeistämäänkin. nro11

Vierailija
12/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi nauraa mutta itsellä eka 5h yö takana ja vauva nyt 9kk ja vielä taaperokin mukana päivisin äitiä uuvuttamassa..

Noh mutta asiaan,en usko että puuron vaihto tuossa sen kummemmin auttaa. Vauvoilla on erilaisia vaiheita mitkä vaikuttaa uneenkin,esim.hampaiden tulo,liikkuminen ja kehitys nyt ylipäätänsä.

Jos ipana syö hyvin pitkin päivää niin ei hänen nälkäänsä pitäisi sitten herätä mutta jos oikein käsitin ja lapsi nukkuu 6h niin mun mielestä se on jo todella paljon ja tuon ikäiselle ihan normaalia heräillä useamminkin. 5h lasketaankin ns.koko yöksi kun puhutaan vauvan nukkumisesta.

en haluaisi valittaa. Tiedän sen, että meillä menee oikeasti hyvin moniin muihin verrattuna. Ehkä tätä "ahdistusta" edesauttaa sekin kun kaveri piirissä kaikki kehuvat miten heidän jani-petterit ja iida-adalmiinat nukkuvat heräämättä jopa 10 tuntia :S

Vierailija
13/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illasta ja meette aikasemmin nukkuun yöunet.venytä päiväunia muutenkin että herää viim. klo:16-17. 19-20 nukkumaan sit.

Meillä about sama rytmi ja toimii hyvin, ei toki kaikilla voi toimia.

5 ja puol kk ikää ja heräilee yöllä n.2-3krt. annan rintaa. jos en anna huutaa tunnin ja sammuu sit, kyse on ennemmin tottumuksesta saada rintaa, kun nälkä ainakin ensimmäisellä heräämisellä puolen yön maissa.

Vierailija
14/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi valittaa. Tiedän sen, että meillä menee oikeasti hyvin moniin muihin verrattuna. Ehkä tätä "ahdistusta" edesauttaa sekin kun kaveri piirissä kaikki kehuvat miten heidän jani-petterit ja iida-adalmiinat nukkuvat heräämättä jopa 10 tuntia :S

Munkin kaveri sai esikoisensa samaan aikaa kuin minä tuon kakkosen joka ei siis osaa nukkumisen jaloa taitoa,sen sijaan tämä kaverin muksu nukkunut laitokselta asti täysiä öitä!! Joo olen kateellinen ja pahalta tuntuu etenkin kun kaveri hehkuttaa miten helppoa tuo vauvan kanssa olo on.