Pääsin kokopäivätöihin, bruttopalkka 1550 euroa.
7.5 tuntia päivässä töitä. Hyvin me pärjätään, mutta on kyllä hurjan pieni korvaus kokopäivätyöstä.
Kommentit (31)
Miksi ihmeessä suostut tekemään todella paskapalkalla hommia, etkö yhtään arvosta itseäsi??
6 tuntia päivä. Vittu mitä idiootteja työnantajat!
Nyt käytetään ihmisiä raakalaismaisesti hyväksi ja ihan hyvin koulutettuja ja hyvän työkokemuksen omaaviakin. Rikkaat rikastuu.
Siis oikeasti en voi maksaa yhtään enempää, tai firma menee nurin.
Mikäs on av-mammojen kanta: alanko tarjota tällaista paikkaa jollekulle, vai onko työttömyyskin paskaa palkkaa parempi vaihtoehto?
T. Pienyrittäjä
Miksi ihmeessä suostut tekemään todella paskapalkalla hommia, etkö yhtään arvosta itseäsi??
Alan vastasin jo. Tesin mukaan minulle voitaisiin maksaa jopa pienempää palkkaa. Luuletko, että saisin mistään työtä jos alkaisin vaatia paljon isompaa palkkaa kuin mitä alalla yleisesti maksetaan? Ja suurtalousala on niin alas kilpailutettu, että ei tässä pysty isompia palkkoja vaatimaan. Jos alkaisin niin eiköhän tuolta Virosta voisi kuskata niitä jotka tekee vielä paljon halvemmalla...
Arvostan itseäni niin paljon, että teen työtä jota rakastan. Veikkaan että liian harva saa tehdä työtä, johon ei ikinä tunnu ikävältä mennä. Mutta se on kyllä totta että esim. 3000-4000 euron bruttopalkat tuntuu käsittämättömiltä. On varmasti vaativiakin aloja, mutta veikkaan että aika monelle maksetaan isoa palkkaa helposta työstä =)
Kun ajattelee että mä saan ansiosidonnaista 1800 euroa kuussa (netto), niin on tosiaan pieni palkka.
Siis oikeasti en voi maksaa yhtään enempää, tai firma menee nurin. Mikäs on av-mammojen kanta: alanko tarjota tällaista paikkaa jollekulle, vai onko työttömyyskin paskaa palkkaa parempi vaihtoehto? T. Pienyrittäjä
En enempää ole koskaan saanutkaan.
Siis oikeasti en voi maksaa yhtään enempää, tai firma menee nurin.
Mikäs on av-mammojen kanta: alanko tarjota tällaista paikkaa jollekulle, vai onko työttömyyskin paskaa palkkaa parempi vaihtoehto?
T. Pienyrittäjä
olet idiootti riistäjä. Jos lopetat yrityksen ja menet itse kortistoon, niin olet yhteiskunnan viaton uhri, joka voit purkaa katkeruutta kaikille niillekin jotka vain käyvät töissä.
Ei ole ruuanlaittotaito korkealle arvostettua! Jokseenkin noloa.
Kiva, että sait töitä mutta kyllä mun mielestäni koulutetulle kokille, oletan että sellainen olet, pitäisi maksaa kyllä paremmin.
Kiva, että sait töitä mutta kyllä mun mielestäni koulutetulle kokille, oletan että sellainen olet, pitäisi maksaa kyllä paremmin.
Minusta ei ole lainkaan noloa näinä aikoina saada kokopäivätyötä. Ja kuten sanoin, kilpailu alalla on kovaa, kustannukset poljettu alas eikä yrittäjä suurtalousalalla kyllä todellakaan rikastumaan pääse.
Vaikka pienellä palkalla pärjäisikin, mua ainakin kirpaisee se, ettei mun AIKA ole sen arvokkaampaa, kun kaikki aika kokopäivätyöhön kuitenkin kuluu. Pöh.
Mutta hyvä, että pääsit duuniin!
Olen itsekin keittäjä ja sanon suoraan, että ei mulla olisi varaa käydä töissä noin pienellä palkalla. Mitä tuosta jää käteen verojen jälkeen? Tonni? Jääkö sitäkään?
Ymmärtäisin jos tuon saisi osa-aikaisesta työstä.
Kiva, että sait töitä mutta kyllä mun mielestäni koulutetulle kokille, oletan että sellainen olet, pitäisi maksaa kyllä paremmin.Minusta ei ole lainkaan noloa näinä aikoina saada kokopäivätyötä. Ja kuten sanoin, kilpailu alalla on kovaa, kustannukset poljettu alas eikä yrittäjä suurtalousalalla kyllä todellakaan rikastumaan pääse.
Olen itsekin keittäjä ja sanon suoraan, että ei mulla olisi varaa käydä töissä noin pienellä palkalla. Mitä tuosta jää käteen verojen jälkeen? Tonni? Jääkö sitäkään?
Ymmärtäisin jos tuon saisi osa-aikaisesta työstä.
Jos sä olet suurtalouskeittäjä niin varmaan ymmärrät realiteetit. Kunnallisellakin puolella joudutaan ruoat tekemään todella pienellä rahalla, joten ei yksityisellä puolellakaan isoilla rahoilla pelata. Kyllähän tuosta käteen jää yli 1200 euroa, verot on onneksi pieniä. Lisäksi sulla voi olla kokemuslisiä, en tiedä.
Minä olin juuri 1v ajan koulunkäyntiavustajana yläasteella erityisluokalla ja bruttopalkkani oli 1520e/kk, tosin vkotyötuntimäärä oli pienempi kuin sinulla eli 30h/vko mutta silti.
Ja osasyy siihen miksi kys työ piti lopettaa tuon 1v jälk oli juurikin tuo palkkani, ei sillä n.1200e/kk mitä käteen jäi, elä, ei ainakaan lapsiperhelelinen asuntolainen ihminen. Minä kun koen, ja varsinkin mieheni, että elämistä ei ole vain se että juuri ja juuri tulee toimeen ja jokainen ylimääräinen paukku on suuri stressinaihe esim jos jokin kodinkone prakaa tms.
Se on sääli koska rakastin sitä työtä ja olin siinä hyvä enkä vain omasta mielestäni;)
Minä olin juuri 1v ajan koulunkäyntiavustajana yläasteella erityisluokalla ja bruttopalkkani oli 1520e/kk, tosin vkotyötuntimäärä oli pienempi kuin sinulla eli 30h/vko mutta silti.
Ja osasyy siihen miksi kys työ piti lopettaa tuon 1v jälk oli juurikin tuo palkkani, ei sillä n.1200e/kk mitä käteen jäi, elä, ei ainakaan lapsiperhelelinen asuntolainen ihminen. Minä kun koen, ja varsinkin mieheni, että elämistä ei ole vain se että juuri ja juuri tulee toimeen ja jokainen ylimääräinen paukku on suuri stressinaihe esim jos jokin kodinkone prakaa tms.
Se on sääli koska rakastin sitä työtä ja olin siinä hyvä enkä vain omasta mielestäni;)
Toisten menot on pienemmän ja rahan käytön hallinta parempaa kuin toisilla. Meillä on aina ollut ns. pienet tulot, silti rakennettiin juuri omakoti, on 2 autoa, rahaa jää säästöön ja elämme mielestämme mukavaa elämää =) Kun taas jotkut kauhistelevat suunnilleen, että miten pysymme hengissä näillä tuloilla, kärjistetysti :D Ja lapsia meiltäkin löytyy ja mies ns. pienipalkkainen mutta on sillä vähän parempi palkka kuin minulla.
Palkat on kyllä samat kautta suomen, minun oma palkkani on tuota tasoa kuin ap.lla, mutta pääkaaup. seudulla vaan kaikki on kalliimpaa, vuokra, matkat, ruoka, vaatteet. kaikki.
no, en silti muuttaisi täältä pois, olen asunut jo niin kauan etten muualle enää sovellu.
yksi lapsistani juuri totesi, että hän kuuluu tänne pääk. seudulle, oli 8 v kun muutettiin tänne. aikuinen nyt.