Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen luokan varainkeruu, vähän kiukuttaa

Vierailija
20.11.2012 |

Lapseni luokka myi pesuaineita. Mies möi parille työkaverilleen, minä parille ja ostin kotiin niitä myös. Yhteensä 250 eurolla. Vaiva ei ollut kummoinenkaan ja meillä kotonakin noita tuoteita tietty tarvitaan.

Sitten tuli puhetta aiheesta yhden äidin kanssa, hän ei ollut myynyt, eikä ostanut itsekään. Ei ollut vilkaissut edes koko listaa. Mitä??

Eikö kiinnosta kerätä rahaa OMAN LAPSEN hyväksi. Tuotteita oli värilliselle pyykille, valkoiselle, hajustettua ja hajustamatonsta, oli myös nestemäistä ja huuhteluainetta paria sorttia, lisäksi konetiskiainetta jauheena ja tabletteina, sekä yleispuhdistusainetta. Luulis, että omaan kotiin olisi jotain näistä kelvannut, edes kannatuksen vuoksi.

Selvisi sitten, että vain 3 vanhempaa oli myynyt näitä, 4 oli ostanut yhden tuotteen itselleen ja loput ei mitään.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tyytyväinen, jos edes jotain varainkeruuta olisi. Oman lapseni luokan vanhemmat ovat päättäneet, että mitään varainkeruuta ei harrasteta, koska "eiköhän jokaisella ole tähän mennessä joku elinkeino löytynyt" ja kaikki leirikoulut maksetaan suoraan rahana. Leirikouluja on joka toinen vuosi koulun ohjelman mukaisesti ja hinta on ollut 350-400€. 

Omilta kouluajoiltani muistan, että meillä (lapsilla) oli vaikka mitä touhua ja viritystä, kun kerättiin rahaa leirikouluun. Jotain tuon kaltaista olisin kaivannut omallekin lapselle, mutta olin ilmeisesti ainoa.

Ihan järkevää on sellainen varainkeruu, jossa lapset itse hoitavat homman, mutta se että vanhemmat lopulta kauppaavat työkavereilleen ylihintaista krääsää on hanurista.

Vierailija
62/68 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui silmään tuollainen Facebookissa https://www.facebook.com/hienoteko ja www.hienoteko.fi. Mainostavat sitä "nykyaikaisilla talkoilla". Tuo ei vaatisi kuin pientä tekemistä vanhempainyhdistyksen aktiivilta, niin homma voisi toimia hyvinkin... Ainakaan se ei maksaisi mitään kokeilla eikä se olisi mistään pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta kaupitella vessapaperia, sukkia, pikkuleipiä, karkkeja, eikä mokkapamoja. En ole myös kiinnostunut ostamaan niitä. Varainkeruuseen osallistun mieluusti kuivalla käteisellä. Koska mä voin.

Vierailija
64/68 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielestäni lapsen ei tarvitse tehdä itse yhtään mitään retkelle lähdön hyväksi... Että pullamössö-sukupolvea vaan paapotaan... Meillä lapset kiertää myymässä tuotteita luokkaretkiensä hyväksi. Välillä käy kauppa, välillä ei. Tärkeintä on kuitenkin, että tietäävät tehneensä jotakin retkelle pääsyn eteen!!

Joskus rakennusaikana laskettiin että meidän kadulla asuu 40 lasta, nyt 10 vuotta myöhemmin lapsia on tullut vielä lisää. Monet näistä lapsista harrastaa urheilua, jossa kerätään rahaa tuotteita myymällä ja koululuokka kerää rahaa karkkeja myymällä. Ei todellakasn pistetä lapsia naapuristoon kiertämään ja dumppaamaan tuoteita joita jokaisella on kasa kotona myyntiin.

Kaikkein huvittavinta on että myynnistä jää muutama hasu euro oer tuote, itse maksoin 100 € karkeista, seuralle noista jäi 14-28 €, jokin järki tuossakin pitäisi olla 😈

Vierailija
65/68 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiset varankeruut ja pakkomyynnit on siitä raivostuttavia, ettei monesti tajuta, että kaikki ei ole sellaisia myynninammattilaisia, ja kaikilla ihmisillä ei ole sellaista työpaikkaa, jossa voi kiusata työkavereita pakkomyymällä jotakin laaduttomia alusvaatteita tai kalliita keksejä, eikä kaikilla ole myöskään lähipiiriä, jossa ihmiset viitsisivät ostaa kalliilla jotain mitä eivät tarvitse.

Meilläkin on yhtenään kaikenmaailman myyntejä. Ja juuri nämä superäidit jotka liputtavat tuon myynninpuolesta toki myyvätkin tuotteita paljon, koska mummit ja kummit ostaa läjäpäin tuotteita ja työpaikoilla pakkomyydään, ostajien kiristellessä hampaitaan ja peläten seuraavaa pakko-ostosta.  Ja ne naperot ei persettään penkistä nosta myydäkseen yhtäkään tuotetta mihinkään.

Sitten on ne muut. Jotka oikeasti yrittävät myydä niitä tuotteita ovelta ovelle. Jotka on purnanneet koko myynti ideaa vastaan, tietäen ettei kauppa käy tälläkään kertaa. Ja kas kun ei pienessä kaupungissa kertakaikkiaan mene kaupaksi, kun sillä ovella on käynyt jo se 10 lasta myymässä samaa tuotetta ja siltä ensimmäiseltä ehkä säälistä ostettiin kuvaston halvin tuote. Samaan aikaan myös urheilujoukkueet myy samaa tuotetta. Älytöntä. 

Mutta se ei lopu siihenkään. Huonossa rahatilanteessa sitten kotoa kuitenkin ostetaan jokin mahdollisimman halpa rytky kuvastosta, jotta olisi edes jotakin myyty. Tuote on laaduton, ja maksaa laatunsa nähden törkeästi. 

Sitten tuleekin se hirveä syyllistys. "ei olla myyty tarpeeksi, jotkut ei laita tikkua ristiin asian vuoksi, ja plaaplaaplaa". Jopa opettajalta tulee syyllistävää viestiä, kuinka jotkut myy paljon ja muilla ei ole mennyt kaupaksi. 

Vaikka minulla ei ole paljon rahaa, niin silti laitan jonkun summan rahaa mieluummin, kuin kiusaan ihmisiä tuollaisilla huijaustuotteilla, joita kaupasta saa parempilaatuisena huomattavasti huokeampaan hintaan.

Rahaa pitäisi kerätä niin, että se olisi edes kannattavaa.. Miksei luokat vaikka ota kirppikseltä pöytää ja kaikki saavat viedä rytkynsä sinne luokan hyväksi. Siihenkin monella olisi parempi mahdollisuus kuin tilpehöörin myyntiin. Eikä ole niin justiinsa, laittaako joku yhden virttyneen paidan vähemmän pöytään kuin joku toinen. Nämä superäidit voisi sitten huoltaa pöytää, kun eivät kuitenkaan osaa olla pitämättä superihmisegoaan yllä.

Ja kyllä olen turhautunut koko tohuun kouluissa nykyään. Ennen lapset kävi koulua. Nykyään tuntuu, että itse on taas koulussa ja kaikki vastuu onkin aikuisilla ja koko ajan ollaan jotakin vailla jonkun hyväntekeväisyyspilipalikohteen tai luokkaretken vuoksi. 

Vierailija
66/68 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä ei makseta senttiäkään etukäteen enää näitä maksuja kun niitä ei saa takaisin koskaan tapahtui mitä tahansa. toisten loisten elättämistä. onko näillä ihan vapaat kädet ettei mikään opetushallitus säädä? ainahan noista jää yli jotain, kelle ne sitten menee. rahastonhoitajalleko.

Vierailija
67/68 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yleistynyt kun laki vaatii että kaikki saavat lähteä retkikke vaikka eivät osallistuisi millään tavalla rahan keräämiseen. Monet sitten ajattelevat että muut kerätköön rahat ja oma lapsi saa sitten nauttia retkistä tekemättä mitään niiden eteen. Päättäkää vanhempainillassa ettei mitään retkiä enää tule kun rahankeruu ei ole reilua.

Vierailija
68/68 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin täysin valmis luopumaan retkistä. Onneksi minun työnkuvani ei kata retkeä, joten en ota asiaa edes puheeksi koskaan oppilaiden tai vanhempien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi