Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit puolipäivätyöhön

Vierailija
20.11.2012 |

päiväkotiin...hoitamaan muidenkin lapsia

vanhainkotiin...hoitamaan vanhuksia

omaan vanhaan työpaikkaan jos sellainen on

...pikakoulutetaan niitä lähihoitajiksi, kouluavustajiksi ja sairaanhoitajiksi(ne joiden rahkeet riittää)

näin saadaan matalapalkka-aloille työntekijöitä, perheet sos.tuen piiriin, alennetut päivähoitomaksut perheille, kun tulotaso niin alhainen, että ei pysty maksamaan täyttä maksua...

kuka hyötyikään, kunnat, valtio, yksilö?

Sairastuneille lapsille täytyy järjestää säiliö johonne voi tuupata, kun kellään ei ole vara jäädä pois töistä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katainen saattoikin puhua juuri niistä pitkään työelämän ulkopuolella viipyvistä, siis ilman tukia elävistä, kotiäideistä, jotka voidaan laskea ns.harmaaseen joukkoon (joka ei opiskele, ei ole työtön työnhakija eikä töissä)yhteiskunnan "systeemin" ulkopuolella omillaan toimeentulevista omapäisistä, rohkeista, itse ajattelevista naisista! Onko meitä jo niin paljon tässä maassa että siitä on pitänyt huolestua?

Tämä pahoinvointivaltio homeisine päiväkoteineen ja kouluineen (ym.laitoksineen) kannustaa tehokkaasti huolehtimaan omistaan!!

Vierailija
2/3 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne yhtään kotiäitiä. Siis naista, joka on kotona lasten kanssa niin, ettei ole työttömänä tai hoitovapaalla.

Olin itse hoitovapaalla vakituisesta virkapaikastani. Tyhjä siinä on vaahdota, että puolipäivätöihin jonnekin, koska minulla ei ollut edes sivutoimilupaa. Työnantaja ei siis olisi antanut minun mennä edes hoitovapaalla muualle töihin. Mutta jos olisin ollut työsopimussuhteessa, olisin saanut heittää keikkaa niin paljon kuin olisin halunnut. Ei sitä kukaan kieltänyt. Mutta kun rahaa oli meillä ihan tarpeeksi niin miksi turhaan vaivautua.

Toiseksi, eihän työtön nainen ole kotiäiti. Hän on työtön työnhakija.

Ja jos ihminen haluaa olla kotona ja ei saa tukea mistään, niin mitä se kenellekään kuuluu. Jos ihminen ei ole työnhakijana, hän saa elää vaikka loppuelämänsä korkotuloillaan tai lottovoitollaan tai vaikka perinnöillään kotona jos haluaa.

Tämä koko keskustelu on ollut minusta hyvin omituinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitller jugend ja päiväkodit perustettiin lasten aivopesua varten. Työkykyinen väestö palveli Hitlerin valtakuntaa kyseenalaistamatta onko työllä millainen arvo.

Kotona olevat äidit ja lapset olivat uhka valtion tarkoitusperille.