Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka eivät vaan ole toipuneet synnytyksestä? :( Vertaistukea!

Vierailija
20.11.2012 |

Itselläni synnytyksestä nyt lähes kaksi vuotta. Imukuppia käytettiin, repeilin pahasti, häntäluu murtui. Sen jälkeen ei ole vielä päivääkään ollut normaali olo. Enemmän tai vähemmän kipuja alapäässä. Korjattu on peräpukamia (tulivat myös synnytyksestä) ja peräaukon prolapsia, mutta mikään näistä ei auta. Olen todella väsynyt kipuihin ja vaivoihin. Voinko vielä toipua? Lääkärit ovat tutkineet ja sanoneet että kaikki on periaatteessa kunnossa, mutta olo on aina vaan kamala.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vauva tosi iso vai miten siinä noin pahasti kävi?

Vierailija
2/7 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessäkään ei tapahtunut mitään erityisen dramaattista. Mä vaan en parane siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkärit sanovat että kaikki on nyt ok, onko sinulle tarjottu terapiamahdollisuutta ?

Onko sinulla aiemmin ollut esim. vaginismia ?

Ei täältä löydy apua , hae sitä muualta. Täällä vaan joku innostuu hehkuttamaan miten hieno olo oli sektion jälkeen.

Vierailija
4/7 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni syntyi sektiolla ja toivuin siitä tosi hyvin. Ei tosiaan ole tarkoitus pelotella ketään alatiesynnytyksellä. Yleensähän se on parempi ja pehmeämpi vaihtoehto. Siksi minäkin tämän toisen lapsen kanssa halusin sitä kokeilla. Ensimmäinen oli siis hätäsektio. ap

Vierailija
5/7 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä verenkierto on tärkeintä kaikessa paranemisessa. Esim. juoksu ja jumppa auttavat.

Vierailija
6/7 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen liikun _aina_ kun kivuiltani voin. Ja joskus kivusta huolimatta. Lantionpohjajumpalla yritän myös lisätä verenkiertoa ko. alueella... ap

Vierailija
7/7 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla jotain kiinnike tai hermokipua ?

Minulle jäi sektiosta tunnoton alue alavatsaan ja oikeaan reunaan repivä kipu aina kun liikun. Korjausleikkaus toi jonkunverran apua , kiinnikkeitä irroiteltiin , mutta kokonaan ei kipu hävinnyt.

Liikunta on auttanut , jotenkin löysentänyt kiinnikkeitä ja parantanut lihaskuntoa. Henkisesti olen saanut apua psykologilta siihen , että olen oppinut hyväksymään tilanteen.

Sektio oli kiireellinen ja tehtiin verenvuodon takia. Minulla on poikkeuksellisen voimakas arpikudoksen kasvu , ja sille ei voi lääketiede mitään . Sektiosta on nyt 4 vuotta.

Hae aktiivisesti apua.