Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit sukulaiselta vähän käytetyn, uudehkon minkkiturkin, käyttäisitkö sitä?

Vierailija
20.11.2012 |

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää turkiksista eikä minkkiturkki muutenkaan sovi tyyliini, joka on enempi sellainen rasvainen tukka ponnarilla, meikitön naama, kymmenen vuotta vanhat toppakengät jne.

Vierailija
82/87 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi "mainostaa" turkistarhausta, jota pidän epäeettisenä. En mä laittaisi päälleni juutalaistennahkatakkiakaan, vaikka se olisi miten kierrätystä ja ne juutalaiset olisi jo tapettu eikä siitä henkiin enää heräisi vaikka takista kieltäytyisinkin.

Toisekseen, vaikka saisin ominaisuuksiltaan (ulkonäkö, paino, lämmittävyys) täysin pitkää minkkiturkkia vastaavan, mutta eettisesti tuotetun vaatteen joltain, en silti keksisi sille mitään käyttöä. Ensinnäkin Suomessa on ehkä vuodessa yhteensä max. pari viikkoa, jolloin on niin kylmä että turkiksessa ei paahdu kuoliaaksi. Enkä mä tällöinkään käytännössä ikinä joudu tilanteisiin, joissa mun täytyisi pönöttää jossain ulkona paikallani pakkasessa merkittäviä aikoja. Kuljen 20 asteen pakkasellakin paikasta toiseen joko kävellen tai pyörällä, joka painavassa pitkässä turkissa olisi aikamoisen epäkäytännöllistä ja varmasti epämukavaa. Muuten olen sitten ulkona vain urheilumielessä, hiihdän tai lenkkeilen tms. ja siihen on olemassa käteviä ulkoiluvaatteitakin.

Ehkä max. kerran parissa vuodessa saattaisi sattua joku talvinen juhla, johon sisältyy pieni hetki ulkona pönötystä olosuhteissa joissa ei ole soveliasta pukeutua kunnon ulkoiluvaatteisiin (esim. hautajaiset tai häät tai vaikka jonnekin linnanjuhliin jonottaminen), ja turkille voisi teoreettisesti olla jotain käyttöä se kymmenisen minuuttia parissa vuodessa. Tällöinkään en kyllä tahtoisi sitä laittaa päälleni siitä yksinkertaisesta syystä, että turkisvaatteet ovat mielestäni rumia ja tyylittömiä.

Ehkä jos harrastaisin vaikka luontovalokuvausta ja mun pitäisi istua tunteja hievahtamatta kovassa pakkasessa jossain metsäkojussa, missä kukaan ei näe mua, voisin sen turkiksen huolia. Mut uskon että tähänkin on oikeasti kehitetty kätevämpiä vaatteita kuin naisten pitkä juhlaturkis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani on käyttämätön uusi turkki kaapissa. Ei saanut anopilleen sanottua, mutta ei kyllä halua käyttääkään.

Vierailija
84/87 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuollut eläin roikkumassa päälläni kuvottaisi.

Nahkanikin ostan tekonahkana. Kengissä on joskus tainnut olla oikeaa nahkaa :/ Eli tekopyhä olen, mutta jokin turkiksissa ällöttää

PVC taas on ongelmajätettä. Samoin siinä on ftalaatteja, jotka tuhoavat ihmisten hedelmällisyyden. Mutta ehkä onkin onneksi, että tuollaiset ongelmajätevaatteiden käyttäjät lakkaavat lisääntymästä ja tuhoamasta samalla ympäristöä.

Vierailija
85/87 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jo sainkin turkin, mutta kun antaja on varsin pienikokoinen ja minä tällainen leveäharteinen, turkki ei mahtunut päälle. Toki jos turkki olisi oikean kokoinen, käyttäisin sitä. Kovilla pakkasilla se pitää parhaiten lämpimänä. Voisin myös käyttää käsissäni turkispuuhkaa.

Vierailija
86/87 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imagokysymyksistä viis veisaan. Ei hyvää takkia sovi hukkaankaan heittää.

Uutta turkistakkia en kyllä haluaisi minulle ostettavan. Poikkeus olisi, jos jostain saisi muuten kuin turkiksen vuoksi metsästetyn eläimen turkista tehtyjä vaatteita. Se ei vain ole nykyisellään kannattavaa.

Vierailija
87/87 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En