Minkä ikäiset lapset teillä laittavat itse ruokaa
tai leipovat?
(siis että olette itse kyllä paikalla tarvittaessa)
Kommentit (9)
Mitä sinä tarkoitat itsenäisellä ruuantekemisellä, jos kuitenkin aikuinen on siinä vieressä?
Jo alle kouluikäinen voi vaikka paistaa munakasta ja valmistaa lämpimiä leipiä, ja juuri kävelemään oppinut osaa hankkia itselleen voileipää.
ekoja ruokia olivat munakkaat, jauhelihakastike ja spagetti ja tietty helpot salaatit. Nyt tyttö on pian 15v, eikä ole enää vuosiin tarvinnut apuja keittiön puolella, jos kokeilee uusia ruokia , etsii ohjeet netistä.
Yksin leipomisen aloitti kolmannella luokalla, sitä ennen tehtiin yhdessä.
Täytyy vaan sietää se, että touhu on aika sotkuista ja tuotokset milloin mitäkin.
Mutta vanhin on kyllä jo aika taitava. Kuopus tykkää leipoa, mutta on sovittu ettei saa yksin käyttää uunia vielä.
eli tekee itse voileipänsä hakien tarvikkeet kaapeista, lämmittää itse ruokansa mikrossa, paistaa jauhelihan, hämmentää kattilassa olevaa ruokaa jne. Alle 10v:n en varmaan antaisi kokkailla hellan ääressä olematta itse kotona.
isoin lapsi eli mies ei laita vieläkään :(
Mä olen olkkarissa ja voin auttaa pyydettäessä (esim. mittojen kanssa, ei aina muista mikä on dl ja mikä rl...). Yksinkertaista ruokaa tekee, ei mitään gurmeepläjäyksiä.
Aikuinen oltava kotona, ettei saa tulipaloa aikaseksi.
Ja tekevät toista vuotta ruuan niin että meillä on lämmin ruoka kun tullaan töistä.
Vanhempi (poika) myös innostunut leipomisesta.
Teki isälleen muffinseja isänpäivänäkin, niin että nousi aikaisin niitä leipomaan.
on emillä pojat tehneet itsenäisesti ruokaa tai leiponeet.