Kantakahvilani ihanat naistyöntekijät hymyilevät minulle aina...
...kahvilassa kauniisti ja vaihtavat muutaman sanan, eli päiväni muuttuu aina aurinkoiseksi kun käyn haukkaamassa sumpit. Kuitenkaan nuo nuoret naiset eivät tervehdi minua kun törmään heihin kaupungilla/kadulla, kun he ovat vapaalla, eli silloin he eivät ole tuntevinaankaan minua, siis olivat sitten seurassa tai yksinään liikenteessä. Mistäköhän moinen johtuu? Olen 43 v. normimies ja ko. naiset ovat ehkä 20-25 v.
Olisiko niin että haluavat pitää tiukasti erillään työ- ja vapaa-ajan roolinsa, eli työhön kuuluu olla kiva, aurinkoinen ja sosiaalinenkin asiakkaiden kanssa, mutta vapaa-aikana he eivät ns. halua tuntea asiakkaita, koska ko. työrooli on todellakin vai rooli ja asiakas on todellakin vain maksava asiakas, ei esim. kaverin tapainenkaan, tai edes minkäänsortin hyvääpäiväätuttu.
kysyy simppeli mies
Kommentit (6)
sitä kutsutaan asiakaspalveluksi. Vapaa-ajalla et ole asiakas.
Kaupan kassa moikkaa minulle aina, mutta kadulla vastaan tullessaan ei koskaan.
Mistä tämä johtuu?
mutta jokainen toki tyylillään ja tyylejä on monia eikä mikään niistä ole ainut oikea...
t. Mannerheimintien Alepan kassa, nainen, 36 v.
vapaa-ajallakin tuttuja vakioasiakkaita, miksi ihmeessä en tervehtisi? Pidän nimittäin ihmisistä, varsinkin hymyilevistä ja kivoista - joita asiakkaani edustavat!
Mulla on hyvä kasvo- ja nimimuisti, eli kyllä sellaset vakkariasiakkaat tunnistaisin, mutta tietenkään en kaikkia asiakkaita voi muistaa. Mut mulla on kaveri, jonka on vaikee tunnistaa sanotaan nyt vaikka kavereiden kavereita, saatika sitten jotain vähemmän tuttuja. Ja voihan se myös olla, että töiden ulkopuolella voi olla vaivaannuttavaa moikata... Musta ainakin joskus on.
- olet vain asiakas muiden joukossa eivätkä he tunnista sinua tai ylipäätään muista olemassaoloasi vapaa-ajallaan
- roikut siellä kahvilassa niin usein ja vaikutat kiinnostuneelta, joten kokevat viisaammaksi pitää etäisyyttä eikä antaa mitään ylimääräistä rohkaisua. tällaiset stalkkerit voivat olla todella rasittavia ja jopa vaarallisia.
- eivät kaupungilla halua näyttää sen hetkiselle seuralaiselleen että tunnette
- eivät vaan tiedä miten tuossa tilanteessa pitäisi toimia tai ovat ehkä ujoja
Toki jollakulla voi olla periaate, ettei halua olla missään tekemisissä asiakkaiden kanssa vapaa-ajalla, mutta todennäköisempänä pidän sitä että tämä päätös koskee vain tiettyjä tai tietyntyyppisiä asiakkaita.
Kaupan kassa moikkaa minulle aina, mutta kadulla vastaan tullessaan ei koskaan.
Mistä tämä johtuu?