Dilemma, moraalista apua tarvitaan
Viikonloppuna oli kaveriporukan juhlat. Olimme kaikki kännissä. Mieheni sisko suuttui puolisolleen jostain mitättömästä asiasta ja tämän mies sittan alkoi avautumaan minulle, että en tiedä millaista heidän elämänsä on kaiken kulissin takana (noh, olen kyllä arvellut...) ja että jos heillä ei olisi lapsia, he olisivat eronneet jo kauan aikaa sitten.
Ilmeisesti mieheni siskon puoliso ei muista tätä meidän keskustelua tai hänen avautumistaan. Hän on muutenkin todella rauhallinen ja kiltti mies, eikä selvin päin KOSKAAN sanoisi mitään tuollaista kenellekään.
Nyt mietin, että jostain syystä haluaisin hänelle laittaa viestiä tästä meidän keskustelusta ja jutella tarkemmin. En missään nimessä halua, että he eroavat ja haluaisin paremminkin tarjota apua, sillä olemme "samassa veneessä" eli naimisissa sisarusten kanssa.
En tiedä ymmärrättekö laisinkaan kysymystä, mutta teenkö väärin jos mies ei muista mitään ja menen nyt muistuttamaan sitä tästä hänen avautumisestaan VAI teenkö väärin kun puutun toisten ongelmiin, jotka eivät kuulu minulle. Jotenkin haluaisin auttaa, sillä tiedän, että hän ei puhu asioistaan kenellekään.
Kommentit (4)
Paitsi olemalla normaalisti läsnä ja ystävällinen...
Miten sinä voisitkaan auttaa? Parisuhteet kaatuu jos ei enää itse tahdo sitä jatkaa. Ei siinä paljon ulkopuoliset auta.
Ja pysy loitolla muutenkin. Kaikilla on ongelmia ja varsinkin miehet avautuvat naisille niistä kännissä, monilla taka-ajatuksena myöskin pukille pääsy. MIKÄÄN ei sulata naista niin auliiksi kuin miehen vakava keskustelu avioliittonsa ongelmista.
Et toki tee väärin, jos yrität puhua, mutta ei asia kyllä myöskään sinulle kuulu.