Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiys ja miesten oikeudet

Vierailija
19.11.2012 |

Miksi miehet unohtuvat niin usein yhtälöstä, kun puhutaan varhaisesta vuorovaikutuksesta, kotona olemiseseta jne.

Alistetaan mies elättäjäksi, omitaan lapset ja sitten kun mies ei enää suostu, leimataan hänet julmaksi hyväksikäyttäjäksi?

Kyllä miestenkin kannattaisi miettiä millaisen naisen kanssa lapsia alkavat haluta. Siinä joutuu aika äkkiä vetohärän rooliin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tikkua ristiin tartte laittaa kotitöiden eteen.

Maksaa myös siivoojan kerran viikossa. On muuten varsinainen palkintolehmä. Ja kunnon lehmä onkin.

T: Rane

Vierailija
2/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tikkua ristiin tartte laittaa kotitöiden eteen.

Mun vetolehmä myös maksaa myös siivoojan kerran viikossa. On muuten varsinainen palkintolehmä. Ja kunnon lehmä onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti olis saanut jäädä kun äitiysloma loppui, mutta ei halunnut. Sen sijaan halusi että minä jään ja kyllä sekin mulle käy. Mies inhoaa kaikkia kotitöitä, ei osaa laittaa ruokaa tms. Oma äitinsä oli uranainen ja samaa kohtaloa mies ei kuulemma halua omille lapsilleen.

Vierailija
4/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on itse sanonut ettei pää kestäisi koti-isänä kovinkaan pitkää aikaa, etenkään kovin pienten lasten kanssa. Niinpä minä olin kotona ja mies elätti. Eikä kyllä oltaisi minun palkalla tultu edes toimeen, jos mies olisi kotiin jäänyt. Nyt kun lapset jo vähän isompia ja minäkin takaisin työelämässä, niin mies on suunnitellut pientä vuorotteluvapaapätkää.

Näin meillä. Ketään ei alistettu elättäjäksi eikä miksikään muuksikaan.

Vierailija
5/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ole riemusta kiljuen "päästänyt miehen jäämänää kotiin" nauttimaan tästä ihanuudesta! Kyllä se kuulkaas alkaa jo muuta elämää kaipaamaan!

Tällä palstalla aina naiset riistää ja miehet on niin pulassa.. voi apua, avatkaa silmät! ei ole aina noin yksoikoista.

Vierailija
6/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti olis saanut jäädä kun äitiysloma loppui, mutta ei halunnut. Sen sijaan halusi että minä jään ja kyllä sekin mulle käy. Mies inhoaa kaikkia kotitöitä, ei osaa laittaa ruokaa tms. Oma äitinsä oli uranainen ja samaa kohtaloa mies ei kuulemma halua omille lapsilleen.

Oliko appivanhemmilla sitten kotihengetär vai raatoiko ura-anoppi itsensä piippuun tekemällä kahta vuoroa, toista töissä ja toista kotona? Vai miten miehestäsi tuli noin avuton kotihommissa? Nykymiehillä on kaikilla ollut jo kotitalouttakin koulussa ja suurin osa on opiskeluaikana asunut poissa kotoa, kuinka voi olla mahdollista ettei hän selviä kotihommista tai saa aikaiseksi safkaa itselleen ja perheelleen?

Huh huh!

Vierailija
7/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen kotona lasten kanssa ja mies töissä. Miksi?

No siksi, että miehen palkka on nettona noin 2700e kuussa. Minun palkkani vähän päälle tonnin. Minä en olisi pystynyt elättämään meidän perhettämme ilman tukien kinuamista valtiolta.

Ja myös siksi, että minulla on tylsä liukuhihnatyö, miehellä mielenkiintoinen projekti-luontoinen työ, josta ei muuten olla pois ihan tuosta noin vain. Tai ollaan, jos haluaa kilometritehtaalle.

Mutta ei tämä sitä tarkoita, etteikö miestä kiinnostaisi perhe-elämä, tai ettei hän olisi lasten kanssa. Hän lähtee töihin vähän ennen kahdeksaa ja aamulla syö meidän kanssa yhdessä aamupalan. Joskus on kesken päivän käynyt viemässä esikoista neuvolaan tai hammashoitolaan. Kun tulee töistä, siinä puoli viiden aikaan, hän on normaali osa meidän perhettämme: laittaa ruokaa, siivoaa, lähtee lasten kanssa ulos/kylään/uimaan jne. ihan niin kuin minäkin.

Hän on hyvin läsnäoleva ja lämmin isä työssäkäynnistään huolimatta. Se, että hän ei ehkä olisi edes halunnut koskaan jäädä pitkäksi aikaa kotiin, ei tee hänestä sen huonompaa isää.

Heillä on heikompi euro (80centtiä). Työttömyyttä ja heikkoa itsetuntoa työmarkkinoilla.

Miesten pitäisi auttaa naisia jättäytymällä pois työmaailmasta kotiin ja tekemällä samalla tilaa naisille ihan yhteisen tasa-arvon nimissä. Vaikka se kirpaisisikin rahallisesti. Kyllä te pärjäisitte sillä tonnilla. Uskon että miehelläsi on säästöjä. Tässä on kyseessä vaan ahneus ja helpon tien valinta, joka tekee naisille yleisesti karhunpalveluksen!

Vierailija
8/27 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia naiset ovat yhteiskunnassa alistetussa roolissa

Näin on näärännäpyt justiisa.

Silti minä otan mieluummin leivän päälle laadukasta juustoa ja makkaraa capputzihnolla, kuin kärvistelen saludolla ja näkkileivällä.

Viikonloppuna kalliit viinit ja miehelle salkku olutta sisäfilepihveillä.

Aina ei voi voittaa.

Vierailija
9/27 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on itse sanonut ettei pää kestäisi koti-isänä kovinkaan pitkää aikaa, etenkään kovin pienten lasten kanssa. Niinpä minä olin kotona ja mies ELÄTTI. Eikä kyllä oltaisi minun palkalla tultu edes toimeen, jos mies olisi kotiin jäänyt. Nyt kun lapset jo vähän isompia ja minäkin takaisin työelämässä, niin mies on suunnitellut pientä vuorotteluvapaapätkää.

Näin meillä. Ketään ei alistettu elättäjäksi eikä miksikään muuksikaan.

Pää ei kestä kotihommia. Imuriakin tekee mieli aina paiskoa ympäri kämppää ja luutuista katkeaa varret, kun jynssään raivoissani liian kovaa.

Siksi tämä kyntölehmäni palkkasi kerran viikossa siivoojan. Sujuu lastenhoito helpommin, kun ei tarvitse huolehtia siivoilusta. Ruuanlaitto käy juuri ja juuri. Kyllähän sekin nostaa savun korvista.

Vierailija
10/27 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottaisi isyysloman, käyttäisi isäkuukauden tai jäidi hoitovapaalle. Ei ole kiinnostanut, ei ole ehtinyt, ei ota edes selvää.

Miehillä on oikeuksia, pitää vain olla halua käyttää niitä.

Vierailija
11/27 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyden vapauden valita, jääkö hoitovapaalle vai jäänkö minä. Ekan vuoden halusin olla kotona imetyksen vuoksi. Toki mielelläni olen ollut senkin jälkeen, mutta annoin miehen valita, mielestäni hänelläkin on oikeus olla lapsen kanssa. Mutta valitsi työn.

Vierailija
12/27 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin töissä sen aikaa.

Sen jälkeen pidettiinkin kunnon keskustelut ja suunniteltiin, että miten lapset hoidetaan. Hänelle sopi se hienosti, että lapset hoidetaan kotona.. helpottaa hänenkin elämäänsä kuin päiväkotirumba jne. Joten mä jäin osa-aikaisena kotiin. Mummelit hoitavat yhden päivän viikossa.

Että eipäs yleistetä ja huudella siellä, jos ei tiedetä pariskuntien yhteisiä suunnitelmia.

Vierailija
13/27 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan osaa ihan itse tehdä omat päätöksensä.

Meillä mies ei olisi ikipäivänä jäänyt koti-isäksi koska työ on hänelle niin tärkeä ja hän ei olisi viihtynyt kotona lasten kanssa kaiken päivää.

Mies myös tienaa 3 kertaa enemmän kuin minä olisin saanut palkkaa joten järkevänä talousihmisenä mies piti hulluna ajatusta, että hän jäisi kotiin.

Miehen äiti on ollut kotiäiti ja miehen mielestä on luonnollista, että pienet lapset hoidetaan kotona.

Miehetkin ovat erilaisia sillä meillä mies on ainakin ylpeä itsestään kun voi elättää perheensä.

Vierailija
14/27 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäntä kokeili... Onhan ne kotityöt vastenmielisiä tehtäviä. Silti tänäkin päivänä kymmenet- sadattuhannet miehet vievät naisten työpaikat ja naiset kärsivät pienemmästä eurosta ja syrjäytyvät työelämästä. Miesten ahneuden takia.

Miesten olisi aika vähän kärsiä ja jättäytyä kotiin hoitamaan vauvaa ja taaperoa sen kolme tai viisi vuotta. Naisille tilaa työmaailmaan ja eduskuntaan! Lopetetaan naisten alistaminen tässä yhteiskunnassa konkreettisin keinoin!

T: 11cm mies

Vierailija
15/27 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen kotona lasten kanssa ja mies töissä. Miksi?

No siksi, että miehen palkka on nettona noin 2700e kuussa. Minun palkkani vähän päälle tonnin. Minä en olisi pystynyt elättämään meidän perhettämme ilman tukien kinuamista valtiolta.

Ja myös siksi, että minulla on tylsä liukuhihnatyö, miehellä mielenkiintoinen projekti-luontoinen työ, josta ei muuten olla pois ihan tuosta noin vain. Tai ollaan, jos haluaa kilometritehtaalle.

Mutta ei tämä sitä tarkoita, etteikö miestä kiinnostaisi perhe-elämä, tai ettei hän olisi lasten kanssa. Hän lähtee töihin vähän ennen kahdeksaa ja aamulla syö meidän kanssa yhdessä aamupalan. Joskus on kesken päivän käynyt viemässä esikoista neuvolaan tai hammashoitolaan. Kun tulee töistä, siinä puoli viiden aikaan, hän on normaali osa meidän perhettämme: laittaa ruokaa, siivoaa, lähtee lasten kanssa ulos/kylään/uimaan jne. ihan niin kuin minäkin.

Hän on hyvin läsnäoleva ja lämmin isä työssäkäynnistään huolimatta. Se, että hän ei ehkä olisi edes halunnut koskaan jäädä pitkäksi aikaa kotiin, ei tee hänestä sen huonompaa isää.

Vierailija
16/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan fivety fivety. Minäkin haluan olla lasten kanssa kotona.

Vierailija
17/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti, että nuorinkin lapsi olisi kolmevuotias. Ja niin jäinkin, ja se oli meillä toimiva ratkaisu. Nyt olen taas työelämässä.

Eivät kaikki miehet halua perhe-elämältä yhtä ja samaa. Näistä asioista pitää jokaisen parin keskustella ja sopia yhdessä! Ja etukäteen.

Vierailija
18/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ainakin minulle on yks lysti, kumpi on kotona. Miehet saavat tässäkin asiassa hyvin pitkälti syyttää itseään: harva mies haluaa jäädä kotiin. Meilläkin mies piti vain isyysloman, ei muuta.

Vierailija
19/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan fivety fivety. Minäkin haluan olla lasten kanssa kotona.

Vierailija
20/27 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vain on niin, ettei miehen edes kannata tai hän ei pysty olemaan puoleksi kotona.

En tiedä ketään miestä joka olisi väkisin väännetty elättäjäksi vaan siinä on raha ollut tärkein tekijä.

Kotona on ollut se, jolla on ollut huonommat tulot. Yleensä se on sitten ollut nainen.

Enkä tiedä ketään, joka olisi ominut lapset niin, ettei mies saisi heidän kanssaan viettää aikaa ja osallistua kasvatukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi