Ovulaatio -> mania?
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa tällaisesta ilmiöstä, että kuukautiskierron mukaan vaihtelis mieliala alakulosta (menkat) manian kaltaiseen tilaan (ovulaatio)?
Olen syönyt pillereitä vuositolkulla mutta nyt kun muutama kuukausi takaperin lopetin hormonaalisen ehkäisyn niin alkoi kummasti vauhti nousta aina ovulaatio aikaan. Ihme juttu.
Olenko tulossa hulluksi vai onko ihan normaalitila? :)
Kommentit (4)
Ei siis maniaa siinä mielessä että hoitoon pitäis päästä, mutta selkeästi vauhti kasvaa, ruokahalu vähenee ja unentarve vähenee ja yleinen olotila on euforinen ja jotenkin säpsähtelevä. Sellainen ihmeellisen levoton olo, ihan kuin olis ihastuksen alkuhuumassa :)
Tää on aika mukavaa, mutta se menkkojen aikainen alakulo ei.. Hitto, mä olen melkein 10 vuotta pillereitä syöden ollut joku ihan muu kuin nyt :)
Mutta siis niin, onko tää oikeesti ihan normaalia naisen elämää mistä en ole ollut aiemmin tietoinen, vai onko mulla joku hassusti fjontassa tai päänupissa? :D
Miettii ap
Kuukautisten aikaan käyn hitaalla ja olen vähän kömpelö, kierron keskivaiheilla taas nopeampi ja energisempi. Ja seksihalut, -unet ja -fantasiat lisääntyy. En ole huolissani ainakaan omista "oireistani".
Jos ne sai aikaan sen 24/7 möllin olon. Heh tää on kivaa :)
Teetkö siis asioita, joita jälkikäteen kadut tai joista on sinulle haittaa?