Mistä joulukuuseen punatulkkuja tai muita lintuja?
Lapsuudessani oli sellaisia lintuja, jotka näytti aidoilta, jonkinlaista höyhentä ym ja kierrettiin rautalangalla oksan ympäri. Jotain 5-7 cm pitkiä. Mistähän sellaisia voisi löytää? Googlettamalla en ole löytänyt.
Saa siis olla muitakin kuin punatulkkuja, mutta muistan, että niitä meillä oli.
Kommentit (18)
Meidän äidillä on niitä, punatulkkuja ja sitten jotain vihreä-keltaisia lintuja myös (närhi?). Niitä on ollut joskus 70-luvulla. Joskus kaupoissa näkee vähän vastaavia, mutta ovat aika surkeaa laatua noihin vanhoihin verrattuna.
En lukenut koko ketjua, mutta itse olen löytänyt punatulkkuja tiimarista.
Tiimarin punatulkut on ihan järkyttävän näköisiä :/ niin halppiksia ja kieroonkatsovia kapisia tulkkuja.
ois aikas komee. Ja ois vielä kansallislintukin!
Törkeen hyvä idea laittaa vesilintu puuhun. Tosi paljon väliä, onks se kansallislintu. Ripustele vaikka mannerheim-ristin suurlahtariristejä ja ittes sinne puuhus
voisi itse tehdä ihan kivoja. Katso linkistä kuvat.
http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=blogisivu&blogi_id=177434&rese…
Siellä on käsityöpuodissa joskus ollut. Jollet asu täälläpäin,niin olisiko jotain myyjäisiä tms mistä kannattaisi kysella? Entäpä se Anu Harkin Kotliving lehti,jos sinne laittaisi kyselyä?
Mutta uusia en ole löytänyt. Ostin aikoinanni tiimarista.
tiimarissa näin sellaisia ihan minikokoisia ( ja tosi huonolaatuisia) kyllä, olisiko joku nähnyt isompia jossain? Pääkaupunkiseudulla tai nettikaupassa...
No jaa, kaipa niitä jossain askarteluliikkeissä myydään tai ihan tavarataloissa.
semmoinen joka huhuilee aina kun kulkee ohi
Stokkalta olen ostanut. Onhan niissä vähän kimallusta mukana mutta todella kauniita joulukuusessa. Netissä ei niitä kauneimpia ollut mutta tämän tyylisiä löytyy https://stockmann.com/p/fi/Lintu-joulukoriste/428957?itemId=428958
Isoimmissa on klipsi, ja joissakin on myös ihan nauha.
ammut puusta, ja sitten vain ripustelemaan kuusenoksilta niitä. :) Eivät ole edes erehdyttävän aidon näköisiä, vaan AITOJA!