Aina välillä v....tuttaa tuon kakaran nirsoilu
Taas tein ihan tavallista ruokaa: perunoita ja makkarakastiketta. Ja ei. Ei kelpaa v....!
Kommentit (15)
Meillä on toinen lapsi ollut nirso, mutta pikkuhiljaa on oppinut syömään enemmän ja enemmän ruokia. Koita vaan ottaa rennosti ja tarjoa seuraava ruoka ihan normaaliin ruoka-aikaan. Jos nirsoilee, niin saa olla nälissään.
Ja vähenee vain nuo ruoka-aineet, mitä syö. Tekis melkein mieli lopettaa ruoan ostaminen hänelle kokonaan.
Luulin, että tässä on pikkulapsesta kyse. Syökö lapsi sitten mahansa täyteen karkkia tms? Että sen takia ei ruoka maistuisi? Mitä jos laitat sen itse kokkailemaan vaikka jonkun kaverinsa kanssa?
Yllättävän pienillä määrillä voi lapsi ja nuorikin tulla toimeen, eihän meillä muuten olisi kasaa nälästä kärsiviä afrikkalaisia...
Oma poikani ei syö perunaa (maistaa käskettäessä, mutta ei syö enempää) ja vetelee muutenkin kitsaasti riisiä/pastaa ym. On taipuvainen lihomaan, joten veikkaan että säätelee oma-aloitteisesti hiilareitaan (ikää 5 vuotta enkä ole puhunut hiilareiden vähentämisestä enkä itse karppaa) näin. 
Taas tein ihan tavallista ruokaa: perunoita ja makkarakastiketta. Ja ei. Ei kelpaa v....!
taidat olla opettanut nirsoksi. oma vekara maistaa kaikkea ja jos ei tykkää senjälkeen, ei ole pakko syödä.
meillä käyvä viikonloppulapsi sensijaan nirsoilee, söisi pelkkää karkkia ja paahtoleipää. tsiisös..
Ja vähenee vain nuo ruoka-aineet, mitä syö. Tekis melkein mieli lopettaa ruoan ostaminen hänelle kokonaan.
MIKSI sä annat sen pompotella sua?! Teet sitä ruokaa mitä teet, ja jos se ei arvon teinille kelpaa, niin olkoon syömättä. Syö sitten, kun alkaa kelvata.
Kuka kehtaa tarjota lapselle makkarakastiketta. Keitetyt perunat on ok. Ruskistettu makkarakastike, ala-arvoista ravinnoltaan.
Vain siksi, ettei tuolle penikalle sattunut kelpaamaan. Pompottuu kai sitä, kun ei tuolle voi ruokaa väkisinkään naamaan tunkea.
Makkara ei sisällä mitään, mtä tarvitset ravintoaineeksi. Halpaa se on, mutta huonolaatuista.
Vain siksi, ettei tuolle penikalle sattunut kelpaamaan. Pompottuu kai sitä, kun ei tuolle voi ruokaa väkisinkään naamaan tunkea.
eihän sitä roskiin tarvitse heittää... Jääkaappiin ja seuraavalla aterialle sama tarjoilu lapselle.
ja kouluruokailu oli noin 11.30, joten vielä ei ole aika syödä päivällistä vaan välipalaa.
lapsellasi on allergioita? Itsekin olin erittäin nirso lapsi, jatkuvasti oli maha kipeänä, lähes mitään ei tehnyt mieli syödä jne. Tutkimuksissa paljastui, että olen pahasti allerginen monelle tavallisellekin ruoka-aineelle.