Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bruttotuloni 3200 euroa ja mitä teen koko päivän? Luen tätä palstaa..

Vierailija
19.11.2012 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4700 e + 2 krt vuodessa incentiivit. Ja täällä sitä ollaan enemmän tai vähemmän

en ole nähnyt koskaan (ollut 3 v). Ja aina kehuu miten ahkera olen....

Vierailija
22/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmassa työpaikassani tein niska limassa töitä, ei minuutinkaan taukoa. Koulutus amk. Kertokaa nyt ihmeessä, mistä tuollaisia paikkoja löytyy? En halua velttoilemaan minnekään, vaan oikeisiin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan jo kärsiä boreoutista, koska mielekästä tekemistä tai tekemistä ylipäätään ei vain ole tarpeeksi. Ja tähänkin tehtävään vaadittiin korkeaa koulutusta, mikä onkin tarpeen ajoittain, siis silloin kun töitä on.

Olen kertonut esimiehelleni kyllä, että haluaisin lisää töitä, mutta kun organisaatioteknisistä syistä niitä vain ei nyt ole enempää, niin ei kuulemma voi mitään.

Vierailija
24/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että tuollainen se vasta luuseriutta on, nostaa isoa palkkaa eikä siltikään tee mitään.

Joten joo, en kanna tämän tiedon jälkeen pätkääkään huonoa omaatuntoa, jos nostan sosiaalitukia.

Vierailija
25/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutan asiakkailta 10 000 €/kk (+alv). Teen hommat sikanopeasti ja loppuajan ihmettelen, että mitäs sitten tekis. En jaksa hankkia lisää asiakkaita, kun en toisaalta halua lisästressiä siitä, ehdinkö tehdä hommat. Onneksi enimmäkseen ylimääräisen ajan voi käyttää muutenkin kuin koneen ääressä: lasten kanssa, liikkumiseen, lukemiseen.

Ihan hyvällä kysyn. Jos vaikka saisin tästä potkua itselleni.

Vierailija
26/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka niitä lisää haluaisi, niin eihän siinä mitään luuseriutta ole! Luuseriutta olisi peitellä töiden vähyyttä tai vältellä työntekoa. On oikesti itsellenkin äärimmäisen puuduttavaa ja turhauttavaa tappaa aikaa töissä. Käytän itse sitä aikaa sitten osittain omaan opiskeluuni, sekin oli omalle esimiehelle täysin ok :-O

t. se viimeistä edellinen, yksityissektorilta

Pakko sanoa, että tuollainen se vasta luuseriutta on, nostaa isoa palkkaa eikä siltikään tee mitään. Joten joo, en kanna tämän tiedon jälkeen pätkääkään huonoa omaatuntoa, jos nostan sosiaalitukia.

Vierailija
27/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että sellaista työnantajaa onkaan joka kieltäisi töiden tekemisen. Ei ainakaan Suomessa ole.

vaikka niitä lisää haluaisi, niin eihän siinä mitään luuseriutta ole! Luuseriutta olisi peitellä töiden vähyyttä tai vältellä työntekoa. On oikesti itsellenkin äärimmäisen puuduttavaa ja turhauttavaa tappaa aikaa töissä. Käytän itse sitä aikaa sitten osittain omaan opiskeluuni, sekin oli omalle esimiehelle täysin ok :-O

t. se viimeistä edellinen, yksityissektorilta

Pakko sanoa, että tuollainen se vasta luuseriutta on, nostaa isoa palkkaa eikä siltikään tee mitään. Joten joo, en kanna tämän tiedon jälkeen pätkääkään huonoa omaatuntoa, jos nostan sosiaalitukia.

Vierailija
28/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa firmoissa tapahtuu kaikenlaista käsittämätöntä, useimmiten johtuen ihmeellisistä organisaatiorakenteista ja alemman tason pomojen kyvyttömyydestä nähdä metsää puilta. Enpä olisi itsekään etukäteen uskonut, että palkkaa voi saada lähes 3000 brutto kuussa hyvin vähäisellä työmäärällä.

Itseäni korpeaa omalla kohdallani töiden vähyys ihan todella, ja suunnittelenkin alan vaihtoa/ täydennyskoulutusta tai jopa jatko-opintoja.

t. 23 ja mikälie

Mä en usko, että sellaista työnantajaa onkaan joka kieltäisi töiden tekemisen. Ei ainakaan Suomessa ole.

vaikka niitä lisää haluaisi, niin eihän siinä mitään luuseriutta ole! Luuseriutta olisi peitellä töiden vähyyttä tai vältellä työntekoa. On oikesti itsellenkin äärimmäisen puuduttavaa ja turhauttavaa tappaa aikaa töissä. Käytän itse sitä aikaa sitten osittain omaan opiskeluuni, sekin oli omalle esimiehelle täysin ok :-O t. se viimeistä edellinen, yksityissektorilta

Vierailija
29/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä mielummin teen "niska limassa" omaa hommaani josta saa 2000e/kk+lisät kuin että istuisin 4000e kuukausipalkalla päivät koneen ääressä miettimässä mitä oikein tekisin. Tylsistyisin kuoliaaksi kun tuntisin että aikani menee hukkaan, kun en tee jotain hyödyllistä.

Vierailija
30/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lähimmillä työkavereilla on vielä vähemmän töitä, minulla sentään on ns. ruuhkahuippuja sekä päivittäisrutiineja, jotka vain minä osaan tehdä. Luppoaikaa jää silti joka päivä. Naurettavinta on, että pomo on käskenyt näytellä kiireistä, osalla tiimistä päivän työt hoituisivat puolessa tunnissa.

Netissä roikkuminen tympii ja passivoi, haluan kehittää itseäni jotenkin. Onko teillä vinkkejä?

Vierailija
31/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutan asiakkailta 10 000 €/kk (+alv). Teen hommat sikanopeasti ja loppuajan ihmettelen, että mitäs sitten tekis. En jaksa hankkia lisää asiakkaita, kun en toisaalta halua lisästressiä siitä, ehdinkö tehdä hommat.

Onneksi enimmäkseen ylimääräisen ajan voi käyttää muutenkin kuin koneen ääressä: lasten kanssa, liikkumiseen, lukemiseen.

Joo, en viitsisi olla töissä, jos siellä olisi pakko olla paikalla vaikka mitään ei tee, ja lapset olis jossain surkeassa päiväkodissa. Kyllä keksisin jotain töitä, tai tekisin sitten vaikka käsitöitä hyväntekeväisyyteen. Toimettomana päivä tuntuu varmaan tosi pitkältä.

Vierailija
32/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänäänkin on tullut laskutusta 200 euroa, mutta olen ehtinyt myös roikkua netissä vähintään kolme tuntia. Yhden lapsen hain koulusta klo 13.

Minä kyllä keksin muutakin tekemistä kuin työ. Luen sitten vaikka juorulehtiä tai katson elokuvia.

Vierailija
33/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimies ravaa palavereissa ja työkokouksissa ja unohtaa kertoa meille alaisilleen, mitä täällä pitäisi tehdä. Toisaalta kieltää kaiken omatoimisen tekemisen, joten koko yksikkö istuu koneilla ja viettää aikaansa kutakuinkin 23 e/h palkalla.

Kerro heti missä tuollaista on? Ei kai vaan julkisella sektorilla???

haluaa näyttää osaamisensa ja siihen kuuluu se, että kukaan muu ei saa osata. Siksi me vanhat kähmyt vietämme nyt ainakin kaksi kuukautta aikaamme odotellen, että saisimme tehdä jotain. Yritin viime viikolla tehdä henkilöstökoulutuskalenteriin paria koulutusta, sain välittömästi kiellon, koska "ensin täytyy tarkistaa, että sopivat strategiaan". Jep, ne on joka vuosi pidetty, niitä tarvitaan, niistä on jo sovittu, mutta ei nyt sitten tehdä vaan odotellaan.

Eikö tällä pomolla ole pomoa? Oksettavaa tuollainen, ja minä istun täällä työttömänä enkä voi edes unelmoida tuollaisista tuloista koskaan elämässäni!

tuollaisia syöttiläitä on kuntien ja valtion palkkalistoilla tuhansia, tuhansia, tuhansia... Etkö tiennyt?

siellä ei todellakaan sooloilla ja tehdä jotain, minkä itse kokee tarpeelliseksi. Jos pomo sanoo, että odotellaan organisaatiouudistusta/uutta valtuustoa päätöksineen/ministerivierailun tuloksia niin sitten odotellaan eikä tehdä mitään, vaikka pää hajoaisi.

Kyse on vain huonosta johtamisesta ja aika usein siitä, että pomo tietää olevansa tarpeeton, mutta estämällä muilta työnteon saa aikaan jotain eli yksikkö pysähtyy.

Olen tänään istunut työpaikallani 4000 e/kk palkalla odottamassa, että esimies tai hänen esimiehensä vastaisi sähköpostiini ja antaisi luvan aloittaa tietyn projektin. Lupaa ei tullut. Olisi pitänyt varmaan tulla vauvapalstalle sen sijaan, että tein pätkän väitöskirjaani.

Vierailija
34/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtionhallinnossa ja sain 4200 e/kk brutto ja ehdin mainiosti seurailla vauvapalstaa. Toki oli työhommia, mutta ei niihin koko päivää mennyt.

Sitten rupesi porukkaa eläköitymään, uusia ei otettu tilalle, tehtäviä jaettiin uudelleen ja nyt ei ehdi työajalla tehdä muuta kuin töitä.

Tavallaan oli hauskaa saada sama palkka vähemmällä rehkimisellä, mutta tässä nykysysteemissä oma osaaminen kehittyy ja jotenkin päivät menevät nopeammin ja on energisempi olo.

Vierailija
35/35 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken jo pelästyin tehneeni tuon aloituksen. Saan juurikin 3200 e ja n. 80% työajasta roikun netisä ja se on ihan KAMALAA. Tuurasin jonkin aikaa sairaana olevaa kollegaani ja olipa ihana tunne kun oli töitä.

Netissä roikkumisesta tulee kaamea olo, sellainen mitäänsaamaton suttuinen ja turhautunut olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme