Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestys: Kaari Utrion paras kirja

Vierailija
18.11.2012 |

eniten ääniä saaneen hommaan joulupyhiksi luettavaksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ehkä kuitenkaan kannata aloittaa Utrion lukemista :) Tai ainakin kannattaa lukea ensin Vaskilintu ja Tuulihaukka, ne ovat samaa sarjaa.

Vierailija
2/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kaikki, joten ei voi suositella mitään. Silloin kun minulla oli vielä aikaa lukea, hain kirjastosta Kaaari Utrion historiallisia romaaneja ja eipä hän taida muita kirjoittaakaan. Tykkäsin ja tykkään edelleen, olisi vaan aikaa lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä silti paras, mutta se jostain syystä tulee otettua tuolta hyllystä, pitäisi taas lukea niitä muitakin, kaikkia tosin ei minulla ole, mutta lähes kaikki.

Muistan että tykkäsin myös Haukka, minun rakkaani kirjasta, vaikka siinä taisi se päähenkilö aluksi olla jotenkin ärsyttävä, siitä on kyllä aikaa kun olen sen lukenut.

Muttä ääneni annan siis Isabellalle:)

Vierailija
4/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ehkä kuitenkaan kannata aloittaa Utrion lukemista :) Tai ainakin kannattaa lukea ensin Vaskilintu ja Tuulihaukka, ne ovat samaa sarjaa.

joissa tuntuu se paksuus tulevan juuri siitä että tylsiä kohtia on lisätty todella paljon.

Parempia on kaikki näitä kolmea vanhemmat kirjat.

Vierailija
5/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos pitäisi yksi nostaa ylitse muiden niin Vendela. Taisi olla ekoja Kaari Utrion kirjoja, joita luin. Muistan vain, että rakastuin kaikella teinitytön innolla Hartman Garseen =D

Vaskilintu, Tuulihaukka ja yksisarvinen ovat myös lähellä sydäntä.

Vierailija
6/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli eka jonka luin ja edelleen paras. Isabella ja Vaskilintu ovet myös erittäin hyviä.

Vierailija
7/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä näkee, miten hyvin kirjailija onkaan perehtynyt kyseiseen aikakauteen koko Euroopassa!

Vierailija
8/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Vendela ja Isabella. Itse tykkään suomen 1700-1800 luvun kirjoista esim. rakas Henrietta, Pappilan neidot, Rautalilja, Ilkeät sisarpuolet ja Saippuaprinsessa. Kaikki em. 5 kirjaa ovat täsmälleen samanlaisia :)

Vierailija
9/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vendela ja Haukka, minun rakkaani heti kakkosena.

Vierailija
10/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Vendela ja Isabella. Itse tykkään suomen 1700-1800 luvun kirjoista esim. rakas Henrietta, Pappilan neidot, Rautalilja, Ilkeät sisarpuolet ja Saippuaprinsessa. Kaikki em. 5 kirjaa ovat täsmälleen samanlaisia :)

Vaan kaikki 1800-luvun alkupuolta.

Vierailija
11/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaskilintu ja Tuulihaukka sekä Isabella.

Itse en välittänyt tuosta monien mainitsemasta Yksisarvisesta yhtä paljon kuin noista sarjan ekoista kirjoista. Vaskilintu taitaa olla ihan ehdoton suosikkini. Terhen on suosikkihahmoni.

Vierailija
12/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minun suosikkini.

Vierailija
13/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomen naisen vuosisadat.

Vierailija
14/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utrio kirjoittaa ihan samaa faktaa, mitä kymmenet miehet ennen häntä, mutta jostain syystä esim. yliopistolla on voitu kieltää Utrion käyttäminen lähteenä historian suhteen. Logiikka?

Vierailija
15/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävä tyyppi. Omat suosikit tosiaan Isabella ja Vendela. Kaikki kirjat on ihan ok, mutta nuo kaksi suosikit.

Vierailija
16/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunneva.

Vierailija
17/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin nuo Kalevan tyttäret, Eevan tyttäret ja sitten se perhetarina. Ne on mielenkiintoisia!

Miksei niitä saa käyttää lähteenä yliopistolla? Tietenkin Utrio on viihdekirjailija ja joitain hänen juttujaan pitää arvioida sitä kautta, mutta onhan niissä faktojakin, erit noissa kolmessa. Jos siellä lukee tarina, kuka oli Lucina Hagman, niin ei kai se nyt väärin ole siellä.

Vierailija
18/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoteokset Eevan tyttäret ja Kalevan tyttäret sekä kootut kirjoitukset Kiilusilmäfeministi.

Vierailija
19/21 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utrio kirjoittaa ihan samaa faktaa, mitä kymmenet miehet ennen häntä, mutta jostain syystä esim. yliopistolla on voitu kieltää Utrion käyttäminen lähteenä historian suhteen. Logiikka?

Vaan popularisoi sitä, mitä muut ovat tutkineet. Ppularisointeja ei kytetä lhteenä, koska tieteellistä tutkimusta tehdessä kuuluu lukea joko alkuperäislähteitä ihan itse tai sitten edes niitä jotka ovat itse tutkineet alkuperäislähtteitä. Tämä on täysin sukupuolesta riippumaton juttu, eivät ne vastaavat miestenkään sepustuksen lähteiksi kelpaa. Utrio kelpaisi lähteeksi jos joku alkaisitutkia vaikka 1980- luvun feminismin historiakäsityksiä. Mutta keskiajan naisten elämästä hän ei ole mikään lähde...

Vierailija
20/21 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirita Karjalan tytär

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi