Pörssi rytisee, sijoittajan housut tutisee
Kommentit (11)
Klassinen loppukusetus.
Muutama kÀÀrii rahat pöydÀltÀ ja miljoonat jÀÀvÀt nuolemaan nÀppejÀÀn.
EipÀ pörssistÀ ole vielÀ mitÀÀn rytinÀÀ kuulunut. Vuosi sitten kevÀÀllÀ rytisi kun oranssi apina söhlÀsi tullitaulukkonsa kanssa. Sen jÀlkeen noustiin niin ettÀ rytisi.
Jos viinakaupassa on alennusmyynti, ap lÀhtee ostoksille riemusta kiljuen.
Kun pörssissÀ/asuntomarkkinoilla on alennusmyynti, ap naureskelee, ettÀ nyt ei ainakaan kannata ostaa.
En tajua tÀtÀ.
MikÀ onni se on ettei ole omaisuutta? OIisipa itsellÀ jotain jonka arvo voisi laskea. Nyt vain möllötÀn Helsingin lÀhiössÀ köyhÀnÀ.
Pörssipelurilla on vaikeaa öisin, kun pitÀÀ aina olla ladattu pistooli yöpöydÀn laatikossa sÀngyn vieressÀ.
Kuka sanoi ettÀ mulla ei ole omaisuutta?
Mun omaisuus on kullissa đ
Ap
Pörssi laskenut vain 1.4% Iranin sodan takia
Ite on isommat ostot siltÀ ajalta ettÀ +20% vaikka tippuisi miten. Oon odotellut ostopaikkoja ja harmi kyllÀ ei oo vielÀ kunnolla tippunut enkÀ usko ettÀ tippuu.:(
Se on hyvÀ, ettÀ vÀlillÀ tippuu osakkeiden arvo. Silloin kannattaa ostaa lisÀÀ.
TÀllaiset nopeat pörssilaskut, joille on selkeÀ syy, kuten sodasta johtuva bensan hinnan nousu, ovat yleensÀ aina tilapÀisiÀ dippejÀ. NiitÀ sanotaan myös oston paikoiksi. Silloin osakkeita saa alehintaan.
Toki osakkeiden arvokin nyt vÀhÀn laskee, mikÀ on tietysti siinÀ mielessÀ harmi, ettÀ jos osakkeen hinta pienenee juuri nÀin osinkojen maksun aikaan siitÀ tulee kurssilaskun vuoksi myös vÀhemmÀn osinkoa. Mutta itselleni ainakin osingot ovat lÀhinnÀ ekstraa, eikÀ niiden pienentyminen mitÀÀn tutinaa aiheuta.
Sijoittaja valmistautuu ostoksille, ja aloittaja luulee olevansa jotenkin fiksu