Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aivan mahdottoman järkyttävää tehdä abortti mieheltä salaa ja väittää

Vierailija
18.11.2012 |

saaneensa keskenmenon? :( Mä en todellakaan tiedä, mikä ois fiksuinta tässä tilanteessa. Paksuna ollaan ehkäisystä huolimatta (kuparikierukka) , mieheni innoissaan tästä ylläristä ja haluaa ilman muuta pitää lapsen, joka siis ois hänelle eka. Itselläni edellisestä vaikeasta suhteesta 2 alle kouluikäistä, joille nykyinen mieheni ollu enemmän isä kuin biologinen isä ikinä.

Ollaan puhuttu yhteisestäkin lapsesta "sitten joskus", mut tällä hetkellä mä en voi kuvitella kolmatta lasta tähän saumaan :( Oon vasta toipunut/toipumassa kskivaikeasta masennuksesta, lääkitys päällä ja just alottelin uudessa työpaikassa. Nuoremman lapsen uhmaikä rassaa hermoja niin, et itken välillä iltaisin väsymystä. Sanoin miehelle suoraan, etten halua, en JAKSA uutta vauvaa just nyt. Mies on idealisti ja yltiöpositiivari, vakuuttunut et yhdessä tästä selvitään ja että on meille tarkotettu tää vauva.

Abortti ihan ehdoton Ei sille. Mut mä tiedän, 90% varmasti että musta ei oo tähän just nyt. En halua menettää miestäni enkä halua sen alkavan kehittää antipatioita mua kohtaan jos abortin teen, mies on parasta mitä mulle ja lapsilleni on tapahtunut.

Siksipä oonkin nyt alkanu miettiä, jos teen abortin salaa ja sanon tulleen keskenmenon? Rv 9 menossa nyt.

Voiko tollasesta "jäädä kiinni"? Kellään kokemusta? Tai mitään kommenttia, muuta kuin haukkumista ja moralisointia. Kamala olo, eikä vähiten tän helvetillisen pahoinvoinnin takia ;C

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainvapaalla. Näin osuutesi lapsen hoidossa jää pienemmäksi ja mies ottaa isomman vastuun.

Vierailija
22/56 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko nykyterveydenhuoltojärjestelmässä abortin salata omalta aviomieheltä? Jos siis haluaa ja saadaan lapsia myöhemmin, voiko se tieto tulla esiin jossain neuvolassa, synnärillä tmv? Pelottaa. ap

Itse en ole ensinnäkään kertonut abortista neuvolassa. Ja toiseksi en ole halunnut miestä mukaan mihinkään neuvolakäynneille enkä synnytyksiin joten eipä ne siellä olisi esiin tulleet miehen kuullen vaikka muuten olisivatkin.

t. 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi kyllä uusia. Nyt tai parin vuodenkin kuluttua. Mikä lääkitys sulla sitten on, jota ei saisi raskauden aikana käyttää? Masennuslääkkeitä pääsääntöisesti voi käyttää, litiumissa on pieni riski sydämen epämuodostumaan. Onko kierukka siis otettu jo pois?

Jos mies on noin innoissaan, niin en kyllä tekisi aborttia. Pyrkisin järjestämään tukiverkot, kotiapua, neuvolan kautta perhetyötä tms. Ja jossakin hoitosuhde sen lääkityksen tarpeen yms. arvioimiseksi.

Vierailija
24/56 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva voisi jopa auttaa masennuksesta yli. Näin itselle kävi, nyt elämä tuntuu merkitykselliseltä. Mietin myös abortin välillä, onneksi en tehnyt. Se olisi ajanut pian suurempaan masennukseen.

Vierailija
25/56 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla aborttia vastaan mitään ole, tee jos tuntuu siltä, ettet kykene vauvasta huolehtimaan. Mutta jätä valehteleminen. Kunnioitat varmaan miestäsi sen verran?

Mutta en halua loukata sitä!! Oon kertonut, etten usko selviäväni just nyt uudesta vauvasta. Mies sanoo, että kyllä yhdessä selvitään. Mä en usko. Se on kuitenkin arkipäivät töissä, minä se oisin vauvan kans 24/7 ja umasti sanottuna edellinenkin kerta oli yhtä helvettiä.. Tosin mies oli miljoonasti paskempi sillä kertaa, mut mun voimavarat ei oo kunnossa vieläkään.

Mutta miten sen sanot, jyräät oman kantas perille, kun toinen silmät loistaen tilailee jo vaunuja suunnilleen.. Mä oon niin hajalla. En halua, että se lakkaa rakastamasta mua. Se ei vaan tajua, miten heikko ja paskana mä olen. Enkä mä halua menettää sitä, en vaan voi. ;''( ap

Viet tahallasi mieheltä mahdollisuuden. Tai salakavalasti.

En minä usko, että tiedät edes mitä kunnioitus tarkoittaa. Jos noin kykenisit selän takana pelleilemään.

Sanot, ettei sinusta nyt ole tuossa kunnossa lapsesta huolehtimaan. Jos mies sinua rakastaa, ei se tämän takia sinua jätä. Vaan oikeasti ymmärtää sen.

Mutta toisaalta, jos haluat parisuhteen missä on valheita, anna mennä. Tiedäppä onko se sitten niin hyvä parisuhde.

Vierailija
26/56 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä satuile.Jos hän suuttuu ja jättää niin eipä ole hääppönen tyyppi.

Jos valehtelet ja mies saa joskus tietää niin ero on aika lähellä.Ajattele kun hän hoivaisi sinua keskenmenon takia ja tietäisit itse totuuden.

Vierailija
27/56 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies esim. pahoinpitelemällä aiheuttaisi sinulle toivomasi lapsen keskenmenon

Vierailija
28/56 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi kyllä uusia. Nyt tai parin vuodenkin kuluttua. Mikä lääkitys sulla sitten on, jota ei saisi raskauden aikana käyttää? Masennuslääkkeitä pääsääntöisesti voi käyttää, litiumissa on pieni riski sydämen epämuodostumaan. Onko kierukka siis otettu jo pois? Jos mies on noin innoissaan, niin en kyllä tekisi aborttia. Pyrkisin järjestämään tukiverkot, kotiapua, neuvolan kautta perhetyötä tms. Ja jossakin hoitosuhde sen lääkityksen tarpeen yms. arvioimiseksi.

Vierailija
29/56 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siinä pitää punnita hyödyt ja haitat tavallista tarkemmin, mutta se ei siis ole mikään ehdottomasti kielletty, sikiölle vaarallinen aine.

Kierukka pitää poistaa mahd pian, jos aiot jatkaa raskautta, se lisää keskenmenoriskiä. Ja ne hormonit eivät tietysti ole lapselle hyväksi (jos on hormonikierukka, en nyt muista mitä kirjoitit vai oliko kuparikierukka). Raskaus saattaa keskeytyä kierukan poiston yhteydessä.

Juttele miehesi kanssa tuosta vaihtoehdosta, että hän jäisi lapsen kanssa kotiin vaikka ensimmäisten 3kk kuluttua ja sinä palaisit töihin.

Vierailija
30/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea masennus jo, jos Efexoria menee 225mg/vrk ja tuohon ei-toivottu raskaus päälle. Lääkäri todennäköisesti laittaa harkitsemaan keskeytystä ja voit sen miehelle ihan sanoa. Jollei normaalia arkea jaksa ilman isoa annosta vahvaa masennuslääkettä, niin olet varmaan osastolla viimeistään synnytyksen jälkeen. Ymmärrän ap:tä ja tilanteessa yrittäisin keskustella miehen kanssa toki, sairas nainen ei ole velvoitettu kantamaan vauvaa vastentahtoisesti oman terveytensä kustannuksella, vaikka lapsi olisi miehelle ensimmäinen ja toivottu.

Vierailija
31/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtimaan äpäristäsi, mutta omaa lasta et hänelle suo.

Vierailija
32/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo raskaus tule jatkumaan, joten ihan sama mitä meinaat.

Ja se abortti siis tulee joskus miehesi tietoon, jos vauvan teette myöhemmin.

Pårvoosta päivää.

Vierailija
33/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaisuus parisuhteeseen... En suosittele, se kalvaa sinua lopun ikääsi, streessaat siitä, että jos miehesi saakin tietää jne.

Vierailija
34/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noin törkeen tempun teet,niin koko hirviö oot.

aatteleppa omalle kohalles,että joku tappais sun lapsen salaa..

kyllä tommonen pitää yhdessä sopia,miten toimitaan!

Samaa mieltä. Miksi tappaa teidän yhteinen lapsi?

Sulla on hyvä mies ja suhde.

Onko sulla mitään moraalia?

Minä paranin masennuksesta kun sain lapsen ja olin yh. Niin että älä valita.

Vierailija
35/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINUN PÄÄTÖKSESI. Älä kysele täältä, koska tiedät kyllä mitä täältä vastataan. Vastaajat eivät ole sinä.

Vierailija
36/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää, mies joutuu huolehtimaan äpäristäsi, mutta omaa lasta et hänelle suo.

sillä eläimen tehtävä on lisääntyä.

Vierailija
37/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteelle, jos tosiaan edes harkitset salaavasi tuollaisen asian.

Vierailija
38/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt abortin salaa ja nyt yli 10 vuotta sen jälkeen olen tyytyväinen päätökseeni. Mies ei uskonnollisen vakaumuksensa takia hyväksy aborttia lainkaan, ja minä taas en silloin olisi missään nimessä voinut hankkia lasta, kärsin paniikkihäiriöstä ja masennuksesta ja en olisi millään jaksanut. Joten teetin abortin enkä kertonut miehelle koskaan. Nyt meillä on lapsiakin jo 2 kyllä.

En ymmärrä mitä hyöytyä olisi ollut sellaisesta "rehellisyydestä" että olisin mennyt kertomaan miehelle että en pysty tässä tilanteessa saamaan lasta. Miestä asia olisi ahdistanut kammottavasti, hänestä kun abortti on murha. Hän olisi yrittänyt puhua minut pois siitä ja varmaan jättänyt minut jos olisin abortin tehnyt. Mutta pieni salaisuus vaan niin kaikki on ollut hyvin.

Valehtelu on aina väärin.

Et sinä miestäsi rakasta. Jos sinä et voi olla rehellinen niin et koskaan ole häntä rakastanutkaan.

Vierailija
39/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea masennus jo, jos Efexoria menee 225mg/vrk ja tuohon ei-toivottu raskaus päälle. Lääkäri todennäköisesti laittaa harkitsemaan keskeytystä ja voit sen miehelle ihan sanoa. Jollei normaalia arkea jaksa ilman isoa annosta vahvaa masennuslääkettä, niin olet varmaan osastolla viimeistään synnytyksen jälkeen. Ymmärrän ap:tä ja tilanteessa yrittäisin keskustella miehen kanssa toki, sairas nainen ei ole velvoitettu kantamaan vauvaa vastentahtoisesti oman terveytensä kustannuksella, vaikka lapsi olisi miehelle ensimmäinen ja toivottu.

silloin pitää olla miehelle rehellinen. Jotta hän voi jättää naisen ja naisen lapset. Tuollainen käytös osoittaa että AP:n nykyisetkin lapset pitäisi ottaa pois. Jos mies joutuu hoitamaan hänen lapsensa niin silloin AP ei ole kykenevä vanhemmaksi

Vierailija
40/56 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin pitää olla miehelle rehellinen. Jotta hän voi jättää naisen ja naisen lapset. Tuollainen käytös osoittaa että AP:n nykyisetkin lapset pitäisi ottaa pois. Jos mies joutuu hoitamaan hänen lapsensa niin silloin AP ei ole kykenevä vanhemmaksi