Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Uskotko, että ihmiset aiheuttavat itselleen kiireen työpaikalla?

Vierailija
18.11.2012 |

Ei ole olemassa kiireisiä työpaikkoja vaan ihmiset ovat itse syypää kiireeseen tekemällä hommia väärällä tavalla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole mikään uskonasia.

On kyllä niitäkin, jotka saavat kiireen aikaiseksi vaikka sunnuntaiaamusta, koska hassaavat hirveästi vaivaa jokaiseen mitättömimpäänkin pikkuyksityiskohtaan.

Ja niitä, joilla ei oikeasti edes ole kiire vaikka ne sitä valittavat - niitä joille "kiire" tarkoittaa sitä että on koko ajan jotain tekemistä, mutta sen kaiken ehtii kuitenkin tehdä suht vaivatta.

Vierailija
2/7 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmasti näitä tapauksia, yksittäisiä ihmisiäkin, löytyy paljon. Työkaverini on tuollainen ja hänellä on jatkuvasti meneillään se yhden naisen ruuhka. Hirveän rasittavaa katsottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ravintolan keittiöön kiireiseen aikaan ja kerro mitä tehdään väärin.

Ei ole henkilökunnan vika jos työntekijöitä on liian vähän. Syy on työnjohdollinen.

Lisäksi voi käydä niin että joku sairastuu ja extraa ei saada tai haluta ottaa niin työvuorossa olevat tekevät puuttuvankin henkilön työt.

En kiellä etteikö osassa tapauksista väitteesi voisi olla oikeakin.

Vierailija
4/7 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut täällä töissä pitkään ja on ihan tilastollisesti osoitettava fakta, että töiden määrä per henkilö on moninkertaistunut. Kun aloitin täällä, ei ollut kiireen kierää ja yksinkertaiseenkin työhön sai laittaa ihan niin paljon aikaa kuin siihen meni. Väliajat saattoi jutella työkavereiden kanssa ja roikkua netissä. Nykyään ehtii tuskin huomenta sanoa työkavereille, eivätkä normaalityöajan tunnit riitä töiden tekemiseen. Tulosta (tuotteita) tulee vähintään viisinkertaisesti, sanoisin.

Työ on jo niin tehokasta, että välillä joku pallo putoaa eikä asiakas saa palvelua niin nopeasti kuin toivoisi. Myös laatua on jouduttu laskemaan. Yksinkertaisesti ei enää ehdi tehdä yhtä huolellisesti kuin ennen. Virheiden annetaan mennä läpi, kun ei ehditä tarkistaa ja korjata.

Vierailija
5/7 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä, teen töitä kotoa käsin ja kyllä, saan kyllä itse kiireen itselleni aikaiseksi. Täysin omaa syytäni useimmiten. (Esimerkiksi juuri tällä hetkellä, kun pitäisi tehdä jotain tärkeää mutta ei vaan viitsi.)

Mutta ei, en usko, että tämä pätee valtaosaan ihmisistä. Varsinkaan niihin, jotka eivät saa itse päättää aikatauluistaan.

Vierailija
6/7 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päiviä, jolloin et alas ehdi istua. Ja vika ei ole minussa tai muissa.

Vierailija
7/7 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa kiireisiä työpaikkoja vaan ihmiset ovat itse syypää kiireeseen tekemällä hommia väärällä tavalla?

Kyllä varmasti on ihmisiä, jotka tekevät hommia väärällä tavalla ja ovat siksi kiireisiä. Jokainen meistä sortuu varmaan joskus tuohon.

Mutta sitten on myös työpaikan käytäntöjä ja toimintatapoja, jotka aiheuttavat kiirettä. Vanhassa työpaikassani tällaisia oli paljon. Esimerkiksi epäselvät vastuut ja päätösvalta aiheuttivat kiirettä: tekijät eivät voineet itse tehdä päätöksiä työnsä suhteen eikä ollut selvää, mitkä päätökset kuuluivat toimarille ja mitkä "pikkupomolle". Näitä kahta sai sitten tavoitella meilitse ja puhelimitse muutamaan kertaan, ja sillä välin projektit seisoivat ja dl lähestyi. Kun lopulta sai tarvittavat päätökset nyhdettyä esimiehiltä, niin työ piti kamalassa kiireessä tehdä loppuun.

Tämä yksi esimerkki. Sitten oli kaikenlaisia raportointi- ja seurantajärjestelmiä, jotka söivät aikaa ja palvelivat lähinnä sitä tarkoitusta, että tj halusi millintarkkaan olla perillä kunkin kuukauden myynnistä, tilauskannasta ym. tiimeittäin ja henkilöittäin... Hän sitten yökaudet luki kotonaan raportteja ja pyysi uusia, ja näitä väännettiin muiden töiden ohella... Toistuvat organisaatiomuutokset söivät myös työiaikaa, uudet järjestelmät käyttöönottoineen, palaverit, joissa pomot eivät olleet sovitusti paikalla, jne, jne, jne.

Olen itse tosi tehokas ja saan työni tehtyä yleensä oli tilanne ja olosuhteet mitkä tahansa. Mutta 10 vuoden työelämäkokemuksella uskallan sanoa, että jos työntekijät itse aiheuttavat kiirettä itselleen niin kyllä organisaation toimintatavat (ja pomot niiden takana) aiheuttavat vähintään saman verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme