Kysyisittekö remonttireiska-miehiltänne:
Mistä löydän n. 10mm-paksuista puulevyä (puuliimalevyä tms.)? Kun haluaisin rakentaa meille puiset ikkunalaudat vanhan rapatun laudan päälle, mutta ikkunan alla on tilaa vain n. 15mm (ikkunapokan ja ikkunalaudan välissä), joten nuo vakiopaksuiset (18mm) ei mahdu... Tietäisikö joku siis, mistä löytäisin tavallista ohuempaa levyä? KIITOS!
Kommentit (7)
Riippuu kovasti, mistä puusta haluat tehdä?
Jos männystä, voi tulla halvimmaksi ostaa valmiit 18mm levyt esim bauhausista, ja käydä jossain (missä asut?) TSI-pajalla höyläämässä ne sopiviksi.
Muussa tapauksessa, jos kyseessä joku arvokkaampi puu, suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä puuseppään. Saat varmasti halvemmalla kuin valmiit levyt.
eli jos vain valmiina tavarana tehdään, niin heillä varmasti on. Herttoniemessä sijaitsee.
Koitan vielä tuolta Puukeskuksesta... Kiitoksia. :)
Ihan käsittelemätöntä mäntylevyä (tms.) etsin, petsaan sen sitten itse pähkinänsävyiseksi (samalla petsillä millä lattiat käsitellään). Jos en nyt ohuempaa levyä valmiina löydä, niin sitten täytyy ottaa tuo höyläys ohjelmaan. :) Mutta tuleekohan sillä ihan tasaista jälkeä?
joten luulisi haluttua levyä löytyvän... Jatketaan etsintää. :) Kiitoksia kovasti kaikille vastaajille, autoitte vallan mainiosti naista mäessä!
Höyliä on kahta sorttia, oikohöylä ja tasohöylä.
Tuollaisen valmiin levyn voi tuikata suoraan tasohöylään, niissä saa ihan millintarkkaa (ja tietysti tasaista;)) jälkeä.
Hesan seudulla on muistaakseni joku TSI paja, ja varmasti joku puuseppä vetäisee ne sinulle mittaan pikkurahalla :)
-5
tuli heti ensimmäisenä mieleen puusepät, jotka valmistavat esim. mittatilaustöinä keittiöitä. Itse olen heiltä saanut jos sun mitä pientä puutarvetta projekteihin... On löytynyt niin eripaksuisia liimapuulevyjä, lastulevyjä, pyöreitä puutankoja jne. jne... Toisekseen, eikö tosiaan ihan jossain tavallisessa puukeskuksessa ole ohuempaakin saatavana?